Skip to main content
Antwoord

TV-ontvanger: Arris 5205 blijft steken bij 85 procent

• January 24, 2025
  • 6 reacties
  • 1514 keer bekeken

Sinds dat we een nieuw wifi netwerk hebben, kan ik boven geen tv meer kijken. Ethernet kabel is gewoon goed (PlayStation doet het wel) als ik het Arris kastje aan doe, blijft deze tot 85%. Ik kan dus ook niet navigeren naar het menu om te resetten oid. Heb al nieuwe ethernet kabel geprobeerd, kastje uitgeschakeld, stroom eraf etc. Helpt allemaal niet, graag wil ik hier een nieuw kastje voor.

Beste antwoord door Jeroen van KPN

Hallo ​@Vaartnz, welkom op de KPN Community. Een vastlopende tv-ontvanger is nooit leuk. Voor het type ontvanger dat jij hebt adviseer ik in dit geval het volgende:

Actie “Frisse start”  voor VIP5202

1. Haal de plug van de stroomadapter (12V DC) uit de tv-ontvanger.

2. Haal de stekker van de Ethernet kabel uit de ontvanger.

3. Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt en plaats tegelijkertijd de plug weer terug in de tv-ontvanger. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden zolang tot het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden).

4. Druk dan op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je tv.

5. Selecteer "terug naar fabrieksinstellingen" en druk op OK.

6. Selecteer "software-verwijderen" en druk op OK. (Indien deze optie knop niet te selecteren is, kan je door naar de volgende stap)

7. Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'.

8. Doe de stekker van de Ethernet kabel weer in de tv-ontvanger. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

6 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 24, 2025

Hangt de ontvanger direct aan het modem, of zit er nog andere apparatuur tussen? (Router oid.)

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2025

Hallo ​@Vaartnz, welkom op de KPN Community. Een vastlopende tv-ontvanger is nooit leuk. Voor het type ontvanger dat jij hebt adviseer ik in dit geval het volgende:

Actie “Frisse start”  voor VIP5202

1. Haal de plug van de stroomadapter (12V DC) uit de tv-ontvanger.

2. Haal de stekker van de Ethernet kabel uit de ontvanger.

3. Druk op de stand-by knop bovenop de tv-ontvanger en houdt deze ingedrukt en plaats tegelijkertijd de plug weer terug in de tv-ontvanger. Blijf de stand-by knop ingedrukt houden zolang tot het powerlampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen (dit duurt ongeveer 10 seconden).

4. Druk dan op de MENU-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet nu een menu op je tv.

5. Selecteer "terug naar fabrieksinstellingen" en druk op OK.

6. Selecteer "software-verwijderen" en druk op OK. (Indien deze optie knop niet te selecteren is, kan je door naar de volgende stap)

7. Selecteer in het tabblad 'Afsluiten' bovenaan het menu en kies 'Afsluiten zonder opslaan'.

8. Doe de stekker van de Ethernet kabel weer in de tv-ontvanger. De tv-ontvanger gaat opnieuw opstarten en de nieuwe software downloaden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 29, 2025

Hallo Jeroen van KPN

Alle stappen doorlopen zoals aangegeven. blijft nog steken op 85%

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Als het ondanks de reset nog altijd niet werkt? Neem dan contact op met de collega's van de klantenservice. Een medewerker van de klantenservice kan dan direct een omruiling van de TV+ Box in gang zetten indien dit nodig is. 

• Nieuwkomer
  • June 24, 2025

Goedenavond,

Ik heb het zelfde probleem zoals hierboven omschreven.

meerdere keren heb ik de tv-kastje teruggezet naar fabrieksinstellingen zonder resultaat.

de tv-kast blijft hangen op 85% bij opstarten.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

In dat geval is het aan te raden om contact op te nemen met de collega's van de klantenservice ​@Jonathan89 Een collega kan dan telefonisch met jou samen kijken naar een oplossing.Â