Skip to main content

Goedemiddag beste lezers,

 

Ik heb eens een vraagje; onlangs heb ik bij mijn schoonouders tv plus ontvangers aangesloten. Perfecte beeldkwaliteit, maar de tv in de woonkamer doet een beetje gek sindsdien. Het beeld flikkert vaak na opstarten tv ontvanger. Ook tijdens tv kijken doet ie dat dan meedere keren. Nu heb ik als test de oude itv Arris ontvanger erachter gedaan, daarmee lijkt het probleem te zijn opgelost. Iemand enig idee wat het issue hierin kan zijn? HDMI kabel had ik al vervangen, zonder resultaat. Er zit wel een Super Wifi 2.0 tussen met de bekabelde verbinding..

Alleen de Super WIFI 2 en UTP kabel zit er tussen?

  1. Welke Experiabox of Box12 heb je?
  1. Hoe is de Super Wifi2 aangesloten, zie schema onder.

 

Zie ook dit KPN schema:

De KPN TV+ Box aansluiten via wifi en het aansluitbeleid | KPN Community

 


@joop2011  bedankt voor je bericht. Ze hebben de box 12 die bekabeld is aangesloten met de Super Wifi 2 en van daaruit is bekabeld naar de tv plus ontvanger 


@Robbie1985 

Dat zou goed moeten werken.

Reset hem eens.

Zet hem aan en houd de kpn toets rechtsboven ingedrukt totdat je een popup scherm krijgt.

Kies dan voor opnieuw opstartten en laat hem rustig opnieuw opstarten.

 

Staat hij wel op multicast?

En staat het vinkje beste beeldkwaliteit aan?

En staat HDR op automatisch?

En beeldinstellingen ook op automatisch?


@joop2011 zoals jij beschreven hebt had ik het nog niet geprobeerd. Echter had ik wel de tv plus ontvanger uit de slaapkamer aangesloten in de woonkamer en vice versa, maar het probleem in de woonkamer bleef. In de slaapkamer Echter geen probleem.


De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) had je omgewisseld en het probleem bleef op dezelfde plek.

Dat betekend dat het probleem dus niet in de DIW7022 zit, maar waarschijnlijk in de bekabeling.

 

Je hebt de Box12, dus maar 1 Super Wifi2 in principe nodig voor de DIW7022

Zelfs zonder zou hij via WIFI moeten werken.

Of is de afstand van de Box12 naar de woonkamer te groot?

Kan je hem aansluiten met een UTP kabel? 


@joop2011 had 'm ook op wifi gestest, maar het probleem bleef. Je zou dan de HDMI kabel/poort vermoeden, maar dat is ook uitgesloten. Andere HDMI kabel geprobeerd en de HDMI poort op de tv werkt gewoon prima gezien dr oude tv ontvanger wel op de juiste manier functioneert. 


@Robbie1985 

De “oude” tv ontvanger is een 2K (HD) ontvanger (uitgezonderd de ronde witte en de Arris VIP 5202)

 

  1. Zit Multicast aan
  2. Zet het vinkje “beste beeldkwaliteit” aan
  3. Zet beeldinstellingen op automatisch

 

Als je nog een “oude” tv hebt, die allen 2K (Full HD) is, probeer dan een 1080P50 en / of 1080i/50 op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box). 


@joop2011 de oude tv ontvanger is de Arris 5202 (4k) en de tv zelf is amper 4 jaar oud. Ik zal als er weer bij mijn schoonouders ben even die beeldinstellingen nalopen. Alvast bedankt en ik laat het je weten!


@joop2011 Goedemiddag! Ik had de instellingen aangepast, paar dagen aangekeken maar helaas zonder resultaat 

 


Als ik het goed begrijp, hebben ze nu de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).

 

De HDMI van de DIW7022 zit wel in HDMI1?

Dus niet in de eARC of ARC, want die is voor de soundbar. 

 

Vul je profiel gegevens zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


@Robbie1985 Welkom op het forum. 

Ik zie dat @joop2011 je al goed op weg helpt. 

Veel juiste vragen zijn al gesteld. 

In dit geval is het echter lastig om dingen voor je na te kijken, aangezien het om je schoonouders gaat en je ook vaak niet op locatie bent. 

Wat ik in dit geval eerder zou willen adviseren is om als je bij je schoonouders bent even te bellen met 0800-0402. Dan kan 1 van mijn collega's de instellingen met je doorspreken.