Skip to main content
Beantwoord

TV-ontvanger blijft hangen op 85% aangesloten op Netgear GS105Ev2 switch

• July 27, 2025
  • 7 reacties
  • 107 keer bekeken

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4

Ik heb een LG tv met een VIP5202 tv ontvanger die via een Netgear switch (GS105Ev2) met igmp snooping mogelijkheid is aangesloten op een EdgeRouter Lite 3. Dit heeft jaren goed gewerkt. Tot afgelopen maanden ik regelmatig een restart igmp-proxy moest doen omdat het beeld bleef hangen. Nu terug van vakantie was datzelfde probleem, echter een restart van de igmp-proxy service helpt niet. Router opnieuw gestart lost het probleem ook niet op. Omdat mijn switch niet goed reageerde heb ik die ook verwisseld maar het probleem bestaat nog steeds. Via de switch de kabels getest en die geeft geen foutmelding. Wie heeft de oplossing?

Beste antwoord door saxman

OPGELOST!

Na nog verschillende checks te hebben gedaan met de kabels heb ik een poging gedaan om de firmware van nog een andere switch bij te werken. Deze was niet bereikbaar via een browser. Herstart van de betreffende switch was de oplossing voor het probleem. De switch stond al een jaartje te snorren denk ik. Af en toe een herstart blijkt nodig te zijn.

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • July 28, 2025

Heb je ook nog de KPN modem / router?

De Experiabox of Box12?

Probeer het eens via die en met een UTP kabel.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 28, 2025

Ja, heb ook nog een oude Experiabox liggen. Die optie heb ik nog niet geprobeerd…

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 28, 2025

Via de oude Experiabox werkt het wel… Blijft natuurlijk de vraag waarom het “ineens” niet meer via de Edgerouter werkt, terwijl dat een paar weken geleden nog wel zo was. ​@wjb heb jij misschien een idee? Jij heb mij al eens vaker geholpen. restart igmp-proxy werkt helaas niet… Dit was voorheen ook nog wel een oplossing.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • July 28, 2025

OPGELOST!

Na nog verschillende checks te hebben gedaan met de kabels heb ik een poging gedaan om de firmware van nog een andere switch bij te werken. Deze was niet bereikbaar via een browser. Herstart van de betreffende switch was de oplossing voor het probleem. De switch stond al een jaartje te snorren denk ik. Af en toe een herstart blijkt nodig te zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 28, 2025

Eh, wat wjb betreft ​@saxman  . Dit droevige nieuws.

saxman
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • July 29, 2025

@PeterG Jeetje wat een verdrietig bericht! Eind maart heb ik nog contact met 'm gehad. Inderdaad een heel fijne actieve community gebruiker waar ik een hoop van heb geleerd.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@saxman, wat fijn om te lezen dat het probleem bij jou nu is opgelost. Zo zie je maar dat alle apparaten in een netwerk soms even een check-up nodig hebben. 

Mooie woorden nog voor wjb! Ik als moderator heb ook zeker dingen van hem geleerd.