Naast de lopende problemen hebben we de laatst tijd dat het kastje beneden (rechtstreeks op de Fritzbox aangesloten) bij het aanzetten dat het erg lang duurt voordat we beeld en geluid hebben.
Je blijft maar naar het KPN logo kijken.
Als ik (met de afstandsbediening) opnieuw opstart is het nog sneller. Als je dat niet doet, en je blijft wachten, komt er op den duur wel beeld en geluid.
Als ik dan kijk of er een software update is krijg ik een foutmelding : kbx sota e101
Als ik opnieuw opstart dan kan ik dezelfde controle doen en dan heb ik die foutmelding niet.
Ik krijg overigens alleen een foutmelding als ik kijk of er nieuwe firmware updates zijn.
Als ik check voor launcher updates dan heb ik geen foutmelding.
Maar dus (weer maar eens) opnieuw opstarten geen foutmelding.
Wat is er toch aan de hand?
Admin: samengevoegd met je bestaande topic
Beste @Martijn en Lies staat de ECO-stand niet toevallig aan?
Anders de TV+ een complete fabrieks-reset geven binnen de software of via het resetgaatje aan de achterzijde.
Heb je ook het originele KPN-modem nog, sluit die eens aan i.c.m. met de TV+decoder, dit om vast te stellen of het aan de FB ligt.
Succes.
@Martijn en Lies,
Als het opstarten je te lang duurt zet je hem even iets eerder aan, en ga je zolang even iets anders doen...als je naar het logo gaat zitten staren dan lijkt het al snel langer te duren.
Beste @Martijn en Lies staat de ECO-stand niet toevallig aan?
Anders de TV+ een complete fabrieks-reset geven binnen de software of via het resetgaatje aan de achterzijde.
Heb je ook het originele KPN-modem nog, sluit die eens aan i.c.m. met de TV+decoder, dit om vast te stellen of het aan de FB ligt.
Succes.
Uiteraard staat ie op "snelle start".
Originele kpn modem hebben we niet en krijgen we niet.
Vreemd genoeg hebben we dit alleen benden, die rechtstreeks aangesloten is op de FB.
Boven, via powerlan geen probleem.
Ik heb hetzelfde probleem. bij mij is alles origineel.
Kpn modem en kastje, maar het opstarten duurt ineens enorm lang.
is er een update geweest die dit veroorzaakt, 3 dagen geleden nergens last van.
Hoi @Martijn en Lies welke tv-ontvanger heb je precies? In je profiel zie ik dat je de 5202 noemt, en hier wordt de TV+ Box genoemd. Welke is het?
Dat het op een van beide ontvangers speelt is sowieso typisch. Heb je beide ontvangers ook al eens van plek geruild? Daarmee kan je kijken of het mee gaat met de ontvanger, of dat het met de andere ontvanger op dezelfde plek speelt. Dat geeft een beeld of er naar de ontvanger zelf of de aansluiting op die plek moet worden gekeken.
@JLie je kunt daar het beste een eigen topic voor aanmaken, anders gaan er dingen door elkaar heen lopen en dat maakt het onoverzichtelijk.
De 5202 hebben we helaas niet meer. We hebben tv+ kastjes DIW7022.
Plek verruild hebben we al eens eerder gedaan maar omdat we boven op Unicast kijken met niet de hoogste beeldinstellingen (tv is niet een full HD) en via powerline kijken en beneden op multicast en maximale beeldinstellingen en rechtstreeks aangesloten op de Fritzbox vinden we dat ook niet te vergelijken.
Het omruilen gaat niet over de beeldkwaliteit, het is om te kijken of die tv-ontvanger daar wel verder opstart. Je hoeft 'm alleen maar aan te sluiten en te kijken of de ontvanger gaat. Als we dat niet proberen weten we niet meer.
Als je het makkelijker vindt kan je ook een terugbelafspraak maken via onze site, dan kan er sneller met je meegekeken worden.
Ik heb hetzelfde probleem, ineens duurt het opstarten van tv+ erg lang. Alles origineel KPN en aangesloten met kabel.
Heb het probleem ook sinds gisteren, kpn logo lang in beeld bij opstarten
Hier ook last van, opstarten duurt 1 minuut en 17 seconden als ik niets doe. Als ik tijdens het opstarten op bijvoorbeeld gids druk dan krijg ik wel eerder beeld. Eco staat uit.
Model DIW702
KPN TV+ firmware 0.32.12
KPN TV+ launcher 1.171.3
Modem KPN Box 12
EDIT: Het stroomloos maken en weer opstarten heeft (voorlopig?) het “probleem” opgelost.
Goed om te lezen dat het bij jou daarna weer beter is @PedroN. @Eep van H en @Ruud1234, kunnen jullie de genoemde opties ook proberen? Als het daarmee niet beter wordt, of als het terugkomt, kan je er het beste een eigen topic voor aanmaken. Anders lopen er meerdere dingen door elkaar en dat is niet overzichtelijk.
Bij mij duurt het opstarten ook langer sinds een paar dagen. Zelfs als je een app gekeken hebt en weer terug gaat naar de kpn app.
Ik zal de tv box ook een keer van de spanning afhalen, maar ik hoop niet dat dit een standaard procedure is/wordt. Want daarom ben ik juist weggegaan bij Odido daar was dit standaard.
Ook last van sinds een paar dagen.
Lang kpn logo bij opstarten. Voorheen enkele seconden, nu tot wel 1 minuut.
Hier zelfde probleem. Duurt soms wel 1 tot 2 minuten voordat systeem start
Hetzelfde probleem….
sinds een paar dagen.
overigens ervaar ik sowieso veel meer problemen met dat Android kassie… met de oude ontvangers misschien 1 a 2 keer per jaar opnieuw opstarten, nu wekelijks en soms meerdere keren per week..
nie happy nie
Hebben jullie ook geprobeerd wat er hierboven is voorgesteld? Wij zien niet wat jullie zien, alleen wat jullie zeggen. Op dit moment heb ik geen idee of jullie al iets geprobeerd hebben.
@Jasper van KPN ik zie dus niets…. Dat is het probleem, dwz ik schakel in en zie voor minuten lang het KPN logo…
herstart meerdere keren gedaan
ontvanger van het stroom af : gedaan
eco stand : nee
maar los van dat soort houtje-touwtje handelingen… het moet gewoon werken punt.
en gezien het aantal meldingen net dezelfde klacht/ probleem is er wel wat te doen KPN
Er zijn meer meldingen inderdaad, maar het geeft nog weinig informatie. Op dit punt is er nog niet te zeggen hoe of wat er aan de hand is, daarvoor hebben we niet genoeg details. Dat is wat ik bedoelde met dat we niet zien wat jullie zien. Welk type tv-ontvanger gaat het over? Welk modem heb je? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten op het modem (draadloos, directe kabel, zit er iets tussen)? Wat heb je geprobeerd? Je noemt het houtje-touwtje, maar dat is het niet. Het geeft concretere informatie wat een beter beeld kan geven van wat er aan de hand is.
KPN heeft geleverd dus neem aan dat zij ook weten wat er geleverd is…
maar ik zal een poging doen
TV+ ontvangertje
draadloos verbonden ( nee bedraad is geen optie)
zo’n wifi extender van KPN a €69
Misschien is het handiger om een aparte (hoofd)groep aan te maken voor alle tv+ gebruikers. Ik zie teveel vragen voorbij komen welke ontvanger je hebt, de 5202 (of ouder) of de 7022. Beide draaien op een heel ander systeem!
Voor wat het waard is: Ik heb 2 DIW7022 ontvangers, 1 had de opstart problemen de ander niet. Na het omwisselen van beide kastjes werkten ze beiden probleemloos. Ook na het terug wisselen van de ontvangers werkten beide probleemloos.
Beide ontvangers zijn bedraad aangesloten: modem->switch->ontvanger (2 verschillende switches)
probleem is dus niet 100% reproduceerbaar, lijkt eerder een hickup in de software die bij mij na een herstart verdwenen waren.
Wat mij wel opviel is dat wanneer het opstartprobleem zich voordeed dit ingekort kon worden door b.v. op de knop gids te drukken dan verschijnt er wel weer eerder beeld.
Box 12
2x 7022
draadloos
KPN wifi versterker 2.0 ( die ronde)
de genoemde opstartproblemen doen zich op beide ontvangers voor.
Dag. Ook bij mij blijft KPN logo lang hangen bij opstarten.
Heb nog een tweede kastje maar die werk prima
Ik heb maar een complete reset gedaan vanmorgen want hij kwam niet tot leven na indrukken van een toets als bv de gids. Hij bleef maar hangen in het kpn logo gedeelte