Skip to main content
Vraag

Tv-ontvanger blijft na 10 minuten hangen op de zender en de TV app voor LG tv's werkt slecht

• May 11, 2026
  • 2 reacties
  • 21 keer bekeken

Omdat KPN tv nog steeds geen app heeft voor de Apple TV moet ik het doen met een KPN kastje op één tv en de KPN app op een andere (LG) tv. 

Als ik het kastje aanzet dat aangesloten is op TV1, dan hangt het beeld na precies 10 minuten en moet ik eerst naar een andere zender zappen voor ik normaal verder kan kijken. Dit gebeurt elke keer als ik het kastje opstart.

Als ik via de KPN app op m'n LG TV (TV 2, is 5 jaar oud) tv wil kijken, start die app heel traag op, duurt minimaal een minuut. Als ik dan via de 'tv gids’ of ‘Nu op TV' naar een andere zender ga, dan gebeurt het regelmatig dat ik alleen zwart beeld krijg met zendernaam onderin en een steeds doordraaiende groene cirkel maar geen beeld en geluid. Alleen als ik de boel helemaal opnieuw opstart lukt het dan wel om tv te kijken. 

Meer mensen deze klachten?

En ik hoor graag wat er tegen te doen is. 

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 11, 2026

Hmm. Loopt allemaal niet lekker dus. 

Welk tv kastje heb je? Zie de voorkant. 

Over de oudere app in LG kan ik niet helemaal oordelen. Ik heb dezelfde app in een oudere Samsung (2019) en daar werktie goed. Maar daar hangt inmiddels een Android-TV kastje aan. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 11, 2026

Is de DIW7022, het nieuwste kastje volgens mij. Is ook ge-update.