Skip to main content

Ik heb een TV box DIW7022 zowel voor de TV beneden als boven.

Elke dag als ik TV wil kijken, is het lichtje van de TV box rood, ik moet nu dan ook elke dag weer die box opnieuw aanzetten (stekker eruit wachten, stekker weer in) waarna het de hele avond goed gaat. De volgende dag is het lampje weer rood en krijg ik geen tv meer.

Dit is toch niet normaal of wel ?

Ja dat is wel normaal. U kunt toch de tv ontvanger gewoon weer aanzetten met de afstansbediening? 

Aaaaaha ! Is dat dat knopje rechtsboven op de AB Nick?

Aaaaaha ! Is dat dat knopje rechtsboven op de AB Nick?

Ja. Waar KPN bij staat.

Dus je laat hem 's nachts aan staan @Paul Stichtse Vecht ?
Als je geen knop op de  afstandsbediening indrukt gaat hij na 4 uur uit, dus dat is normaal.
Dan kun je hem aanzetten met de afstandsbediening zoals @Nick83 verteld, of met de ronde knop op de DIW7022.
Je kunt hem ook weer uitzetten met dezelfde genoemde knoppen.

Bij mij gaat die vaak zat ook niet uit. Volgens mij als ik iets terug aan het kijken ben. Dan gaat die gewoon door. Zet je de volgende dag de tv weer aan en dan blijkt dat het kastje nog vrolijk aan staat.

Als je geen knop op de  afstandsbediening indrukt gaat hij na 4 uur uit, dus dat is normaal.

Dit gaat alleen als je een andere app gebruikt en niet de KPN Launcher App (TV aan het kijken)

Dank Nick en Huistijger : zo simpel als jullie het aangeven, zo is het ook. Werkt perfect ! Nooit geweten en de KPN helpdesk ook niet, die hadden me al een nieuwe TV box gestuurd haha ! 
verl dank voor jullie snelle reactie 

Hoi @Paul Stichtse Vecht, welkom op de community! Dit klinkt inderdaad als normaal gedrag van de tv-ontvanger 🙂 Ik moet wel zeggen dat ik verbaasd ben dat de collega's van de klantenservice er een nieuwe ontvanger voor hebben gestuurd, dat heeft hiervoor geen zin.

Heb je de extra tv-ontvanger ook al teruggestuurd naar ons, of werd deze op een servicepunt direct omgeruild?

Veel kijkplezier in ieder geval weer, na het aanzetten van de ontvanger 😉

Heb de oude geretourneerd Jasper misschien was er wel meer mee aan de hand want er is uitgebreid getest op afstand 

dus die zal misschien weer hergebruikt zijn ? 

Teruggestuurde apparatuur wordt gecontroleerd en kan als het nodig is gerepareerd worden. Als het apparaat daarbij wordt goedgekeurd kan deze inderdaad hergebruikt worden, en opnieuw uitgeleverd zijn. Als je apparatuur terugstuurt gaat het niet automatisch weg, we zijn daar milieubewust mee.

@Jasper van KPN dan toch wel even een vraag. In de DIW7022 kan je volgens mij instellen (de niet duurzame instelling) dat deze niet uitschakeld. Ondanks dat moet ik iedere dag 2 knoppen indrukken (links: 1 televisie, rechts: 2 DIW7022).
Ik dacht dus door de instelling dat deze altijd aan zou moeten blijven zodat je enkele de TV hoeft in te schakelen.
Klopt dat? Want tot op heden is het mij niet gelukt.

Hoi @Rutger66, je kunt een aantal dingen instellen bij de energiebesparing:

De TV+ Box gaat met die instelling nog steeds naar stand by, maar start sneller op dan met de zuinigere optie. 

Reageer