Skip to main content

Goedenmiddag,

Mijn oude Harman Kardon AVR 2000 receiver, te samen met de DVD5 van H&K, wil ik graag aansluiten op mijn tv Sony Bravia XR55X90L. Nu is dat niet echt moeilijk, maar ik wil niet dat mijn tv aanstaat als ik de radio beluister.
 

De aansluiting van mijn apparatuur is als volgt:

Telefoonkabel (DSL) komt woning binnen, gaat naar Modem Experia 12, met internetkabel naar tvkastje en vandaaruit met hdmi naar TV. 

Vanuit mijn receiver gaat er een optische kabel naar mijn tv.

Is er een mogelijkheid om die DSL kabel om te vormen naar rechtstreekse aansluiting op mijn receiver? Is er een andere mogelijkheid om mijn tv te omzeilen?

 

Alvast hartelijk bedankt.

Mvg

Nike

Welke KPN tv ontvanger heb je?

 

Als je UTP (internet radio) hebt op de receiver, kan je hem aansluiten op de Box12.

(DSL kabel kan niet, die moet naar de Box12).

 

Of je kan de Toslink (fiber audo) kabel van de KPN tv ontvanger naar de receiver laten lopen.


Hoi @NikeAlefeta. Toevallig heb ik zelf een Sony Bravia. Wat ik zelf doe is het beeld uitzetten nadat ik een radiozender heb gekozen. De "beeld uit" optie zit niet bij alle Bravia's op dezelfde plaats, maar bij mij zit het onder de instellingen knop 


Beste Joop2011,

Dat was de oplossing, er zit inderdaad een optische ingang op de KPN tv ontvanger. Met kabeltje naar de receiver en het is opgelost. Super! Bedankt!

Grtn

Nike

 

 


Beste Joop2011,

Dat was de oplossing, er zit inderdaad een optische ingang op de KPN tv ontvanger. Met kabeltje naar de receiver en het is opgelost. Super! Bedankt!

Grtn

Nike

 

 

Het is een optische uitgang op de tv-decoder @NikeAlefeta 


Reageer