Skip to main content

Kom eens met een update dat het tv+ kastje met tenminste 300 tot 400MB gaat,100 is veel te weinig in deze tijd.

Het wordt druk op de aansluitingen.

Is niet meer van deze tijd zo langzaam.

Want ? Wilt u de tv-beelden versneld afspelen ? 
Ik zie totaal geen problemen met ‘slechts’ 100 MB.

Zie ook: 

 


En welk probleem zou dat oplossen ?

Een HD stream vraagt zo’n 25 Mbps. Geen enkel probleem dus.


UHD 4k dan wel 8K is wenselijk,beter streams van Netflix,standaard tv.

Reactietijd.laadtijd soms haperingen hangen.

Ik had eerst dat witte platte tv kastje,dat haalde 400MB.

Dit is een aanfluiting en aderlating.


100Mbps is ruim voldoende voor 4K en zelfs voor 8K.

Het heeft geen enkel nut om een 1Gbps aansluiting op de TV+ Box te realiseren.

Overigens heeft de TV+ Box wel een 1Gbps aansluiting en is de vraag wel waarom KPN die bewust naar 100Mbps teruggezet heeft.

Reactietijd.laadtijd soms haperingen hangen.

Dat ligt echt niet aan die 100Mbps aansluiting.


En welk probleem zou dat oplossen ?

Een HD stream vraagt zo’n 25 Mbps. Geen enkel probleem dus.

Ik denk dat je het punt mist van @Uit Meijel. Toen ik box net had haalde deze zonder problemen 975 Mbit op mijn glas aansluiting. Andere apps (m.n. Kodi dat veel videomateriaal laadt) is aanmerkelijk trager geworden door het knijpen van de snelheid. Maar er is door KPN nooit een reden gegeven waarom er geknepen wordt. Dus mijn vraag: waarom?


ArnoK schreef:

Andere apps (m.n. Kodi dat veel videomateriaal laadt) is aanmerkelijk trager geworden door het knijpen van de snelheid.

Dat kan echt niet aan die snelheid liggen. En anders is Kodi zo gruwelijk inefficiënt met het dataverbruik dat je je moet afvragen je die app wel moet willen gebruiken.


Vrij snel na de introductie van KPN haar nieuwe tv ontvangers is de poort terug geschroefd van 1000Mb naar 100Mb. KPN zag dat de stabiliteit met 1000Mb niet optimaal was en dit was op te lossen op deze manier. Zie ook het bericht van Erik:


Verder kan ik geen praktische usecases bedenken voor 100+ mb op de tv+. Dat haal ik thuis al niet eens en kan er alles mee.


Die 100 Mbps  is RUIM voldoende. Zelfs nog te veel. 

Via kpn

HD 7,2 mbps

HD hoge kwaliteit 14,2

4k 26 Mbps 

Netflix en vast ook andere streamers. 

Lage abonnement

HD 3 Mbps 720p

Midden abonnement 

HD 5 Mbps 1080p

Hoge abonnement 

HD 5 Mbps 1080p 

4k 15 Mbps 


Had bij Bol een TP-Link Lan Adapter gekocht,en haalde daar via de USB poort 300MB mee.

(Nieuw KPN+ kastje.)

De TP-Link EU306 3.0 tot 1GB.

Maar heb me daar nog niet in verdiept,dan moet je je weer opnieuw aanmelden en doen.

En het beeld was niet scherp,slechter zelfs.

Maar zit te wachten op KPN 4GB,dan wil ik het wifi6 gaan doen.

Eens kijken hoe dat dan is,en hoe snel.

Staat een pre-order uit,Ticket.

Ze moeten de kast buiten eerst aanpassen, mensen na 2022 glasvezel hebben,kunnen daar gelijk gebruik van maken.

Van mij is glasvezel van 2016/2017.

Net mijn HP Elitebook 8040 G5 i7 aangepast van 16 naar 32GB en van 512GB naar 1TB.

(2e hands refurb) totale uitgave nu 729,-)

Maar nieuw koste die 1500,-

Komen van gemeenten en instanties,en waren lease.

Die nieuwe modem is van Arcadian,ook wel Box14,met Wifi6,en kan tot 10GB.

Het is gewoon mijn hobby,en die kosten geld.

En moet goed zijn en snel.

En nee,ik ben ook geen jup en niet rijk,zit zelfs in de bijstand.

Ik doe dat van oa energiecompensatie.

Gebruik nog de Archer USB Antenne TX20UH Wifi6.

Wil ook nog eens een nieuwe grote TLC tv 4K of 8K van 175-195cm

En een Yamaha surround radio.

Ja,nog grote plannen.

 


Maar zit te wachten op KPN 4GB,dan wil ik het wifi6 gaan doen.

Eens kijken hoe dat dan is,en hoe snel.

Dat zal helemaal niets uitmaken, het 4Gbps abonnement is mijns inziens anno 2024 echt volstrekt onzinnig en kost je alleen maar een hoop centen waar je in de praktijk echt helemaal niets voor terug krijgt.

Het is volstrekt kolder om de oorzaak van de problematiek bij de snelheid van de netwerkaansluiting te leggen, die is absoluut niet de beperkende factor. Dat jouw TV+ Box een LAN poort heeft die max 100Mbps aan kan is prima, er is geen enkele streamingdienst die ook maar in de buurt komt van die bandbreedte en ook lineaire televisie heeft dat bij lange na niet nodig.