Skip to main content

Bij het opstarten van onze tv ontvangers krijgen we steeds vaker foutcode 143. Eerst sporadisch nu al meerdere malen per week.

Resetten van de tv ontvanger lost probleem niet op. Na reset van modem start de tv ontvanger wel weer goed op.

 

De TV ontvangers zijn bedraad aangesloten op modem. Het betreft Arcadyan HMB2260.

Als foutcode 143 optreedt en je start andere tv ontvanger dan geeft die ook foutcode 143.

Foutcode treedt op in opstart proces na 10%.

 

Modem is Experia Box V10a. Lampje op modem is groen bij F143.

Modem is paar maanden terug geplaats als vervanging voor verouderde Experia V8, hierbij nooit problemen gehad. 

Klik eens op onderstaande link voor een mogelijke oplossing @R KLS :

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-140-141-142-143-144-843.htm#/


Beste N.N.

 

Helaas de link geeft geen oplossing.

De kabels zijn in orde.

Herstart van modem lost probleem alleen tijdelijk op, de foutmelding komt  weer terug.

 

Mvg,

Rob


Dan even bellen met 0800 0402 @R KLS 


HI @R KLS, ik denk ook graag mee. 

Die foutcode geeft aan dat er geen goede verbinding is met de modem. Zijn beide ontvangers met een aparte kabel aangesloten op de modem? Of zit er nog een switch of draadloze adapter tussen? 

De tip van N.N. is handig, dat is ook het snelste. 

Dan even bellen met 0800 0402 ​​​​​​

We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
 

 


Beste Alex,

 

Dank voor je reactie.

Beide ontvangers zijn met een aparte kabel aangesloten, er zit verder niets tussen.

Bellen overdag is hier vaak lastig dus hoop dat we het zo ook spoedig kunnen oplossen.

 

Mvg,

 

Rob

 


U gebruikt geen draadloze verbindingset? Heeft u al andere kabels geprobeerd? 


Sluit alle apparaten zoals modem en tv ontvangers, daarna opnieuw het modem weer aanzetten en dan 1 voor 1 de tv ontvangers weer aansluiten wat levert dat op 


Bij opstarten vanuit ECO in combinatie met DVS is 143 of 842 gedurende ca. ½ minuut normaal. 

Is er echter een directe verbinding dan hoort het niet. 

De HMB2260 is de oudste die er is. Die is na 2014 niet meer uitgegeven. 

Even bellen voor vervanging. Dat kan maandag tot en met vrijdag van 8 uur tot 18 uur en zaterdag tot 17 uur. Dus je kunt vast wel even bellen. 

Ter vervanging is de Arris VIP5202. Die heeft geen display en alleen optische audio uitgang. 


Als foutcode 143 optreedt bij TV ontvanger 1 en je start tv ontvanger 2 dan geeft die ook foutcode 143. Resetten van zowel tv ontvanger 1 als 2 helpt dan niet, foutcode 143 blijft. Na reset van modem verdwijnt foutcode bij beide tv ontvangers.

Voor mij zit probleem daarom in modem.

Maar wat vind KPN moderator?


Zitten die 2 op één aansluiting van het modem? En zo ja, is dat met een switch of draadloze verbindingsset?


Bellen overdag is hier vaak lastig dus hoop dat we het zo ook spoedig kunnen oplossen.

Vanaf hier kan ik niet veel zien. Maar ik doe mijn best. Valt je internet ook weg als je die foutcode ziet op je ontvangers? Zo ja, reset dan je modem naar fabrieksinstellingen. Dus niet alleen stroomloos maken. 

Als dit niet lukt, zou je toch moeten bellen met mijn meer dan capabele collega's. 


Beste Alex,

 

Mijn aandacht was er altijd op gericht om TV ontvanger weer zo snel mogelijk aan de praat te krijgen, heb er niet op gelet of er dan wel of geen internet is.

Zal er volgende keer op letten. Maar met zo´n storing weet je nooit wanneer dat zal zijn.

 

Net viel nog wel het volgende op. We luisterden via TV ontvanger naar de radio en plotseling viel het geluid weg. De TV ontvanger gaf geen foutcode aan maar nog gewoon het zendernummer.

Keek toen snel op modem en dat brandde rood. Binnen een minuut werd status modem weer groen en deed het geluid van de radio het ook weer, dat alles zonder verder iets te doen of resetten.

Wellicht helpt dit bij oplossen van het probleem.

 

Mvg,

 

Rob


Keek toen snel op modem en dat brandde rood. 

Mij valt vooral dit op. Dat betekent dat de verbinding op dat moment niet goed is. Ik neem aan dat je de modem naar fabrieksinstellingen hebt gereset zoals eerder geadviseerd? Zo ja, bel met ons op het dat het gebeurt. 

Wederom voor de zekerheid: ons gratis nummer is 0800 0402. We zijn bereikbaar maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 18.00 uur. Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.

 


Beste Alex,

 

Advies was om modem naar fabrieksinstelling te resetten als internet ook wegvalt. Of dat zo is weet ik nog niet dus ik heb nog niet gereset.

Maar zal reset uitvoeren en bellen als er weer probleem optreedt.

Rode lampje brandde minder dan één minuut, dus je moet geluk hebben wil je dat zien en voor je gebeld hebt en iemand aan de lijn hebt is het al lang weer groen. Dus waarom alleen bellen op het moment dat het gebeurd? Dat is toch eigenlijk een onmogelijke opgave?

 

Mvg,

 

Rob


Dat hoeft ook niet precies. Noteer de exacte tijd. Dan kunnen ze het in de logs zien. Gebeurt het 's avonds of 's nachts bel dan de volgende dag. Anders zo snel mogelijk. En met je mobiel 😉. Niet met de vaste lijn. Want mogelijk doen ze tijdens het gesprek een reset op afstand. 


Zaterdagavond viel TV weer weg. Modem was weer ca 1 minuut rood. Daarna werkt het weer.

 

Vanmorgen 08000402 gebeld. Volgens medewerker zat probleem in glasvezel kastje, 2 minuten van stroom gehaald en weer opgestart. Uitgelezen waarden zijn weer ok en probleem zou opgelost moeten zijn.

Volgens medewerker zeldzame storing door software foutje in glasvezelkastje.

 

Hoop dat problemen nu over zijn.

 

Iedereen bedankt voor meedenken.


Vanmorgen 08000402 gebeld. Volgens medewerker zat probleem in glasvezel kastje, 2 minuten van stroom gehaald en weer opgestart. Uitgelezen waarden zijn weer ok en probleem zou opgelost moeten zijn.

Volgens medewerker zeldzame storing door software foutje in glasvezelkastje.

Hou je ons nog op de hoogte of dit de oplossing was? Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat het aan de ontvangers ligt die tegelijkertijd defect raken. 


Beste Alex,

 

Helaas probleem niet verholpen. Vandaag 18:05, radio valt plotseling weg. Modem brandt weer rood. 

Na een minuut komt geluid vanzelf weer terug, echter dusdanig haperend dat stemmen niet meer te verstaan zijn. Dat duurde ca 5 minuten, daarna geluid weer normaal.

Was net na sluitingstijd, zal morgen weer proberen te bellen.

Mvg,

Rob


Vanmorgen vroeg gebeld. Ze konden uitval van 18:05 zien en ook dat het midden in de nacht nog een keer was opgetreden.

Van afstand konden ze geen oorzaak vaststellen, er moet monteur langs komen.

Monteur is vanmiddag (best snel dus!) langs geweest. Hoorde verdacht geluid in modem, dat is vervangen door V12. Ook glasvezelkastje is preventief vervangen omdat het erg oud model was. Maar monteur kon geen 100% garantie geven dat dit oplossing is, zou ook verder terug in glasvezelnetwerk kunnen zitten.

Voorlopig werkt alles naar behoren, dus de tijd zal het leren. 

Mvg,

Rob

 


HI R, fijn dat de modem en glasvezelkastje zijn vervangen en dat het goed gaat tot nu toe. Dankjewel ook voor de terugkoppeling hier! 


Reageer