Skip to main content
Beantwoord

TV-ontvanger geblokkeerd na opzeggen tweede TV abonnement

• October 22, 2025
  • 11 reacties
  • 251 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Wij hebben een hele lange tijd geleden ons 2e TV-abonnement (voor een 2e TV kastje) opgezegd. Sinds dien nooit meer de overige TV-ontvanger aangehad.

Nu wil ik deze graag weer eens werkende krijgen, maar ik krijg foutcode CNT-203 “Deze tv-ontvanger is geblokkeerd.”.

Hoe valt dit op te lossen? Kan het zijn dat ik perongeluk mijn 1e TV-ontvanger heb opgestuurd wanneer ik mijn 2e TV-abonnement afgesloten heb, en deze nu in het systeem niet meer mag verbinden?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@wouterg_ ,

Neem contact op met KPN klantenservice voor de omruil van de ontvanger.

Klantenservice vroeg om het serienummer, doorgegeven en deze matchte schijnbaar inderdaad niet met degene die aan mijn abonnement hangt. Mijn huidige serienummer doorgegeven maar dat mocht niet baten. Helaas beweren ze dat ik hetzelfde model terug krijg als ik mijn oude TV ontvanger op stuur, dus dat zou geen zin hebben. Ik heb een VIP2952 V2, “made in Taiwan 2016-06” (zeker geen VIP5202 dus).

Als je die VIP 2952 opstuurt dan krijg je er een VIP 5202 voor terug.

Ik zou dan morgen nogmaals met hun contact opnemen en spreek dan af dat je inderdaad jouw ontvanger wilt omruilen. 

11 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 22, 2025

Hallo ​@wouterg_ ,

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 22, 2025

Of bel gratis 0800-0402

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 23, 2025

Die heeft té veel updates gemist. Gaat mijns inziens niet meer werken. KPN zou 'm probleemloos moeten omruilen als je even belt. Nummer is al vermeld.

Maar… heel misschien krijg je 'm zo nog aan de praat.

Misschien lukt het op deze manier om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen:

Hoe reset ik een tv-ontvanger zonder tv-menu

Als je het tv-menu niet ziet, kan je de tv-ontvanger resettten met de onderstaande stappen.

1. Zet de tv-ontvanger uit met de aan-en uitknop en wacht 30 seconden
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de aan- en uitknop
  3. Als je het balkje op het tv-scherm ziet, druk dan kort op de stand-byknop van de tv-ontvanger

Door kort op de stand-byknop te klikken kan je door het tv-menu navigeren. Je bevestigt een keuze door de stand-byknop 3 seconden ingedrukt te houden.

4. Ga naar "Software verwijderen" en houd 3 seconden de stand-byknop ingedrukt

5. De tv-ontvanger haalt de nieuwe software binnen. Dit kan 20 minuten duren

Let op: Zet de tv-ontvanger niet uit

Jeroen-bart Engelen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9

Die heeft té veel updates gemist. Gaat mijns inziens niet meer werken. KPN zou 'm probleemloos moeten omruilen als je even belt. Nummer is al vermeld.

Maar… heel misschien krijg je 'm zo nog aan de praat.

Nee, CNT-203 betekent dat de ontvanger op de backend is geblokkeert. En dan moet deze ingeleverd/omgeruild worden. Ontvangers worden standaard geblokkeert als het abonnement waar ze onder hangen opgezegt wordt, dus het zou goed kunnen dat de verkeerde is terug gestuurd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Heb je inmiddels weer een werkende ontvanger ​@wouterg_ ? Ik neem aan een Arris VIP5202 nu.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 26, 2025

Heb je inmiddels weer een werkende ontvanger ​@wouterg_ ? Ik neem aan een Arris VIP5202 nu.

Klantenservice vroeg om het serienummer, doorgegeven en deze matchte schijnbaar inderdaad niet met degene die aan mijn abonnement hangt. Mijn huidige serienummer doorgegeven maar dat mocht niet baten. Helaas beweren ze dat ik hetzelfde model terug krijg als ik mijn oude TV ontvanger op stuur, dus dat zou geen zin hebben. Ik heb een VIP2952 V2, “made in Taiwan 2016-06” (zeker geen VIP5202 dus).

• October 26, 2025

De tv ontvanger die jij in huis hebt word niet meer geactiveerd waarschijnlijk. Die moet je dus echt gewoon terugsturen denk ik.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 26, 2025

Je hebt dus indertijd de verkeerde terug gestuurd. Dat kan gebeuren. 

Als je deze omruilt dan krijg je een werkende Arris VIP5202. Want de VIP2952 is al jaren niet meer voorradig. 

En al zou het dezelfde zijn.... Waarom zou dat geen zin hebben. De huidige werkt niet. Een vervanger werkt wel. Mijns inziens heeft dat dus wel zin.

Wil je naar de huidige Android-TV box dan zul je je abonnement moeten vernieuwen naar TV+. Dus niet verlengen. 

Dat kan alleen telefonisch via 0800-0402 of via

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • October 26, 2025

Hallo ​@wouterg_ ,

Ik zou dan morgen nogmaals met hun contact opnemen en spreek dan af dat je inderdaad jouw ontvanger wilt omruilen. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hallo ​@wouterg_, tegenwoordig is het zo dat de VIP5202 wordt uitgeleverd bij een omwisseling. Via de klantenservice kan de ontvanger die nu nog foutief geregistreerd staat omgeruild worden voor een nieuw apparaat dat dan weer goed werkt. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • November 3, 2025

Hallo ​@wouterg_ ,

@wouterg_ 

Is de omruil de tweede keer wel gelukt via de klantenservice?