Skip to main content
Beantwoord

TV-ontvanger geeft aan dat het wifiwachtwoord onjuist is

• January 11, 2025
  • 3 reacties
  • 71 keer bekeken

LukevdVenis
Nieuwkomer

Tijdens het gebruik van de tv kreeg ik een melding ‘uw wifi werkt niet meer herstart uw modem’

ik heb via de wifihulp service van KPN, op afstand mijn modem laten herstarten. Nu is het zo wanneer ik de wifi op de tv ontvanger wil instellen, hij aangeeft dat het wachtwoord niet klopt; op mijn andere apparaten zoals mijn telefoon (waar ik het wachtwoord van heb overgenomen) werkt gewoon prima.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@LukevdVenis, welkom op onze community! Wat onhandig! We denken graag even mee!
Heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden?
Komt deze melding bij je TV weg of bij de TV ontvanger? Wat voor apparaten gebruik je?
Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur? Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

3 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 15, 2025

Hoi ​@LukevdVenis, welkom op onze community! Wat onhandig! We denken graag even mee!
Heb je in de tussentijd nog een oplossing kunnen vinden?
Komt deze melding bij je TV weg of bij de TV ontvanger? Wat voor apparaten gebruik je?
Gebruik je naast je experiabox nog andere netwerkapparatuur? Hoe heb je alles op elkaar aangesloten zitten?

LukevdVenis
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 1, 2025

Hi Thomas,

inmiddels heb ik dit kunnen oplossen door een algehele reset van de modem en vervolgens 3 pogingen om vanaf de tv-ontvanger weer verbinding te krijgen. Alleen bij de derde keer in dit geval werkte hetzelfde wachtwoord als wat ik origineel gebruikte.

Deze melding kwam van de tv-ontvanger;

Telefoon; TV; PC;

ik heb 2 superwifi versterkers.

deze staan beiden op de bovenverdieping omdat ik geen kabel over de volledige bovenverdieping wil trekken om internet op mijn pc te hebben; dit is nog een (luxe)probleem waar ik een oplossing voor wil vinden; op dit moment heb ik de ene versterker op mijn slaapkamer staan (en staat boven de woonkamer waardoor ik nog net wat versterking meekrijg.) en de ander staat bij mijn pc aan de andere kant van de boven verdieping, deze is dan met kabel aan mijn pc verbonden.

beneden staat mijn modem in de meterkast naast de voordeur en aan de andere kant van de benedenverdieping is mijn woonkamer met tv; dat is dan ook de plek met de minste wifi verbinding. Wanneer ik een beter oplossing vind om de wifi of bekabeling te verbeteren is dit mijn situatie;

dank voor uw antwoord.

mvg,

Luke vd Venis

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Wat voor modem heb je precies? Staat wifi daarop ingeschakeld? En zijn je superwifi punten daarop bedraad of draadloos aangesloten?

Ik ben ook wel benieuwd wat er gebeurt als je je superwifi punten even uitschakelt. Je gebruikt verder geen wifiapparaten zoals andere routers?