Skip to main content

Bij het wisselen van een tv-kanaal krijg ik vrijwel dagelijks meermaals de melding ‘ Server probleem’ Er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, start dan de KPN TV+ app opnieuw op. Button: Sluiten / Button: Herstart de TV+app.

Dus maar weer de button Herstart de TV+app aanklikken en de app start wederom opnieuw op.

Is hier een oorzaak van bekend?

Hallo @Florisjanw, wat vervelend! Hoe heb je de TV+ Box aangesloten? Is dat conform ons aansluitbeleid? Zo nee, zou je dat eens willen proberen? Zo ja, kan je dan de TV+ Box eens volledig resetten?


Hallo @Marcia_ , dank voor je reactie op mijn post.

Onze TV+Box is bedraad aangesloten op de Experiabox V10A.

En ik heb de box volledig gereset. Ik zag bij het opnieuw invoeren van de gegevens tbv enkele apps, dat de box nog steeds de melding geeft dat deze opnieuw wordt opgestart “taak afronden”.

Maar ik houd een en ander de komende dagen wel in de gaten.


@Marcia_ , het probleem is nog steeds niet opgelost. Maar ik kan wel iets gedetailleerder zijn met het probleem.

Bij het wisselen van een zender door gebruik te maken van de toetsen P+ en P- gaat de TV+Box opnieuw opstarten (‘ taak afronden’) bij de overgang van zender 1 naar zender 1435. In mijn woonplaats heb de beschikking over de zenders 1435, 1376, 1076.

Dan duurt het vervolgens enkele seconden alvorens beeld in beweging komt.

Hetzelfde probleem doet zich voor als ik van 1376 via 1435 naar zender 1 wil gaan ‘ beeld bevroren’ voordat zender 1 in beeld komt, gaat de TV+Box weer zijn taak afronden.


Dat is zeker gek! Fijn dat je het zo uitgebreid neerpent. Ik geef het intern door!


@Marcia_ , is er al iets bekend van deze bug in de software? Helaas heeft de laatste update het probleem nog niet opgelost.


Wat jammer dat de update dit niet heeft verholpen! Ik ga er nog eens achteraan!


Ik heb een vervolgvraag voor je @Florisjanw

Als je alleen zapt tussen de kanalen 1 t/m 10, blijft het dan wel goed gaan? 


Beste @Paul_ , het probleem doet zich alleen voor bij het zappen (P-) van kanaal 1 terug naar 1435 en dan naar 1376 op dat moment blokkeert beeld en geluid diverse seconden en vervolgens krijg ik het KPN Logo in beeld en wordt de app opnieuw opgestart “ taak afronden”.

Hetzelfde gebeurt als ik van 1376 met de P+ zap naar 1435.


Beste @Paul_ , het probleem doet zich alleen voor bij het zappen (P-) van kanaal 1 terug naar 1435 en dan naar 1376 op dat moment blokkeert beeld en geluid diverse seconden en vervolgens krijg ik het KPN Logo in beeld en wordt de app opnieuw opgestart “ taak afronden”.

Hetzelfde gebeurt als ik van 1376 met de P+ zap naar 1435.

Hey @Florisjanw. Dankzij jou weten we nu dat er specifiek een verstoring is met kanaal 1376 (Omroep Tholen). Dit is doorgegeven aan het video-team die hiermee aan de slag gaat. Dus bedankt voor het melden, en excuses voor het ongemak!


Hoi @Paul_ , fijn dat je nu een mogelijke oorzaak kunt vinden en deze hopelijk ook wordt opgelost.

Mag ik nog een vraag stellen over kanaal 1076? Dit kanaal is gelijk gestart met 1376 maar is sinds kort ‘verdwenen’ bij KPN TV+ (is nog wel te vinden als je gebruikmaakt van KPN ITV).

Moet ik hier een nieuwe topic van maken of kun je dit ook doorgeven aan het video-team?


Hoi @Paul_ , fijn dat je nu een mogelijke oorzaak kunt vinden en deze hopelijk ook wordt opgelost.

Mag ik nog een vraag stellen over kanaal 1076? Dit kanaal is gelijk gestart met 1376 maar is sinds kort ‘verdwenen’ bij KPN TV+ (is nog wel te vinden als je gebruikmaakt van KPN ITV).

Moet ik hier een nieuwe topic van maken of kun je dit ook doorgeven aan het video-team?

Dat is Radio Omroep Tholen als ik het goed heb. Je hebt dus wel de tv-zender, maar niet de radio omroep. Apart. Nog geen eerdere melding van gezien, maar het is ook geen ‘NPO Radio 2’ natuurlijk. Neem ik mee. Als ik wat hoor, laat ik het weten.


Hoi @Paul_ , fijn dat je nu een mogelijke oorzaak kunt vinden en deze hopelijk ook wordt opgelost.

Mag ik nog een vraag stellen over kanaal 1076? Dit kanaal is gelijk gestart met 1376 maar is sinds kort ‘verdwenen’ bij KPN TV+ (is nog wel te vinden als je gebruikmaakt van KPN ITV).

Moet ik hier een nieuwe topic van maken of kun je dit ook doorgeven aan het video-team?

Dat is Radio Omroep Tholen als ik het goed heb. Je hebt dus wel de tv-zender, maar niet de radio omroep. Apart. Nog geen eerdere melding van gezien, maar het is ook geen ‘NPO Radio 2’ natuurlijk. Neem ik mee. Als ik wat hoor, laat ik het weten.

 

@Florisjanw, ik kom hier nog even op terug. We hebben dit doorgegeven, maar het team geeft terug dat zij op jouw account geen gekke dingen zagen. De zender is aanwezig. Alleen merkten ze dat er geen geluid was. Dat is uitgezet en zou in orde moeten zijn inmiddels. Werkt 1076 bij jou ook weer?


@Paul_ , de radiozender 1076 werkt inderdaad weer.😀

Het probleem van het opnieuw opstarten van de box bij wisseling van zenders - zoals eerder beschreven - is nog niet opgelost.


Vervelend dat je daar nog tegenaan loopt! Ik ga een verzoek indienen om de tv-ontvanger om te ruilen voor een nieuwe. Hier krijg je dan nog een bevestiging per sms van, dat zal naar verwachting maandag of dinsdag zijn. Laat je nog even weten of het allemaal gelukt is en of het met de nieuwe ontvanger wel werkt?


@Marcia_ , afgelopen maandag heb ik de nieuwe tv-ontvanger (KPN TV+ box) ontvangen en ingesteld.

Helaas is de nieuwe hardware niet de oplossing voor het - mijns inziens - software probleem, omdat dezelfde software in de nieuwe box werd ingelezen. 

Probleem blijft nog steeds een opnieuw opstartende box bij wisseling van een tv-kanaal van 1 terug naar 1435 of van 1435 naar 1.


Ik neem het even over van Marcia, wat jammer dat het dan nog steeds niet is opgelost. Ik koppel dit nog even terug!


@Remco_ is er een mogelijkheid om een mp4 bestand te uploaden zodat ik kan laten zien wat er gebeurd?

Ik kan wel voor media kiezen, maar dan moet ik een url invoeren.


Ik stuur je daarvoor even een privébericht, @Florisjanw!


@Florisjanw ik wilde je even laten weten dat het bekend is bij het tv team, maar het lijkt een lastig iets te zijn! Het zal vermoedelijk nog even duren voordat ik met iets concreets bij je terugkom. 


@Marcia_ , dank je wel voor je tussentijdse terugkoppeling.


@Marcia_  of @Remco_  weten jullie al iets over de oorzaak van het probleem? Is er al zicht op een oplossing?


Ik heb nog geen terugkoppeling meer gehad, helaas! Natuurlijk ga ik er opnieuw voor je achteraan! :-)


@Florisjanw, update! We hebben jouw TV+ Box nu onder monitoring staan. Wil je het hier laten weten zodra het weer mis gaat met datum en tijdstip? Dan kunnen we namelijk de logs uitlezen. Hopelijk kunnen we dan achterhalen wat hier precies gebeurt. Want het is ons nog niet gelukt om het hier te reproduceren

Zorg ervoor dat je dan niet je TV+ Box herstart of reset, want dan zijn we de logging kwijt :)


@Erik_ , fijn dat jullie de box monitoren.

Ik ga nu wisselen van zender, dwz van NPO 1 met P- (00.18) resultaat zender 1435 Hulst geen probleem.

Met P- (00.19) vastgelopen, KPN TV+ wordt opnieuw gestart verschijnt in beeld met Groene draaiend KPN-logo, 00.20 uur ik kan 1376 starten met OK knop.

Met P- naar 1076 geen probleem (00.22)

Met P+ naar 1376 geen probleem (00.23)

Met P+ naar 1435 geen probleem (00.24)

Met P+ naar NPO1 vastgelopen en mededeling KPN TV+ opnieuw 

 

Ik hoop dat je in combinatie hiermee iets kunt vinden


Wat fijn dat je al zo snel getest hebt @Florisjanw. Ik heb het ook gelijk dinsdag doorgegeven aan de tv mensen. Helaas is er toch iets misgegaan want bij nakijken bleek het log leeg. Zou je de TV+ Box even kort stroomloos willen maken, en dan nog een keer testen en de tijden doorgeven?


Reageer