Skip to main content

Bij het wisselen van een tv-kanaal krijg ik vrijwel dagelijks meermaals de melding ‘ Server probleem’ Er is een fout opgetreden, probeer het later opnieuw. Als het probleem zich blijft voordoen, start dan de KPN TV+ app opnieuw op. Button: Sluiten / Button: Herstart de TV+app.

Dus maar weer de button Herstart de TV+app aanklikken en de app start wederom opnieuw op.

Is hier een oorzaak van bekend?

@Erik_ , ik heb de box zojuist stroomloos gemaakt en nu ga ik testen (13.09).

P- naar 1435 geen probleem (13.09)

P- naar 1376 KPN TV+ start opnieuw op

1376 is werkend

P- naar 1076 geen probleem (13.10)

P+ naar 1376 geen probleem (13.11)

P+ naar 1435 geen probleem (13.11)

P+ naar NPO1KPN TV+ start opnieuw op (13,12)

NPO1 is werkend

 


Top! Dank je, @Florisjanw. Heb dit doorgegeven aan het team vandaag. Hopelijk lukt het nu wel om het log op te halen. We komen er z.s.m. op terug.


OK, gevalletje drie keer is scheepsrecht. Omdat ik jouw reactie van afgelopen vrijdag pas maandag heb gezien, heb ik het ook maandag aan het team doorgegeven. Maar dat blijkt voor de logging teveel tijd te zijn. Dan is het log van het moment dat ze moeten hebben al weer verdwenen. Ze moeten het binnen 24 uur, maar liever nog sneller, downloaden. Dus ik wil je graag nog één keer vragen, @Florisjanw, om de test te herhalen. Als het kan zou het mooi zijn als je dit vanmiddag nog kunt doen. Dan houd ik dit topic open zodat ik het ook gelijk door kan geven.

Morgen ben ik er de hele dag overdag, dus ergens in die tijd is ook een goede optie.


Goedemorgen @Erik_ , helaas was ik gisteren niet thuis om wederom te testen. Maar nu gelukkig wel.

P- naar 1435 geen probleem (12.11)

P- naar 1376 KPN TV+ start opnieuw op

1376 is werkend

P- naar 1076 geen probleem (12.12)

P+ naar 1376 geen probleem (12.12)

P+ naar 1435 geen probleem (12.13)

P+ naar NPO1KPN TV+ start opnieuw op (12.14)

NPO1 is werkend

 


Hier ben ik weer een keer, @Florisjanw. We hebben er helaas nog niet de vinger op kunnen leggen wat het probleem nou is. Dus ik kom toch nog een keer wéér met het verzoek om dezelfde test nog een keer te doen. Bij voorkeur morgenochtend, zodat ik het ook gelijk morgen kan doorzetten naar het team.


Ik denk dat zijn fouten in regionale zender zijn, omdat 2 gebruikers hebben precies in hun Stad-TV-Kanaal: Tholen/1376 en Den Bosch/1301

Hier is het probleem in DTV Den Bosch

Mijn Stad-TV-Kanaal geeft gewoon normaal beeld


@Erik_ , ik zal dinsdagmorgen een nieuwe test doen.


Goedemorgen @Erik_ , zoals gisteren gemeld hierbij de test van hedenmorgen (14/11 om 10.50 gestart

P- naar 1435 geen probleem (10.51)

P- naar 1376 KPN TV+ start opnieuw op

1376 is werkend

P- naar 1076 geen probleem (10.51)

P+ naar 1376 geen probleem (10.52)

P+ naar 1435 geen probleem (10.52)

P+ naar NPO1KPN TV+ start opnieuw op (10.52)

NPO1 is werkend


Top, dank je!


@Florisjanw, ik heb al een reactie terug van de collega. Helaas heeft hij weer het probleem wat we de eerste keer ook hadden. Dat bij het downloaden van de logfile deze leeg bleek te zijn. Nu kan ik je nog een keer vragen om te testen, maar dan blijven we bezig. Plus verwacht ik wel dat het dan weer leeg is. 

Dus een andere vraag vanuit de ontwikkelaars:

Als je TV+ Box zich dan automatisch herstart. Zie je dan:

  • alleen KPN Logo met voortgangsbalkje?
    OF
  • Android Logo + KPN Logo met voortgangsbalkje?

@Erik_ , jammer dat het niet lukt met de logies.

 

Net weer even een test gedaan en zowel naar 1376 als ook weer terug vanaf 1435 een herstart die overigens alleen KPNlogo met voortgangsbalkje vertoont.

Vanmorgen was er voor ik de test deed nog een update beschikbaar van de app en die geeft uiteraard wel KPNLogo en daarna androidlogo.


Dank hiervoor. Ontwikkelaars willen je toch graag nog een keer aan het testen hebben, @Florisjanw. Zou je de tv ontvanger zelf een keer willen herstarten door hem even stroomloos te maken, en dan daarna de test nog een keer doen?


Goedenavond @Erik_ , ik heb de tv ontvanger even stroomloos gemaakt en weer opgestart. Bierbij de test van hedenavond (14/11 om 23.45 gestart:

P- naar 1435 geen probleem (23.45)

P- naar 1376 KPN TV+ start opnieuw op

1376 is werkend

P- naar 1076 geen probleem (23.46)

P+ naar 1376 geen probleem (23.47)

P+ naar 1435 geen probleem (23.48)

P+ naar NPO1 KPN TV+ ontvanger start opnieuw op (23.48)

NPO1 is werkend


Het team weet voorlopig even genoeg, @Florisjanw, ze gaan met aanvullende tests bezig. Hopelijk kunnen ze nu wél de vinger erop leggen wat er aan de hand is. En het ook oplossen. Ik kom er op terug zodra er nieuws is.


Goed nieuws, @Florisjanw! Dit probleem wordt opgelost in de komende update 1.134.1!


Hoi @Erik_ , ben heel benieuwd hoe lang dit gaat duren. Mijn TV heeft nu als laatste versie van de KPB TV+app 1.131.6


Reageer