Dag @Fritsvl is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?
Dag Joep1965,
Ontvanger is via een kabel aangesloten op eigen router, Fritzbox 7590 AX. Gebruik geen KPN router
Hi @Fritsvl! Dat is niet handig. Heb je toevallig ook geluidsapparatuur aangesloten op de TV+ Box?
Zo ja, zou je dan eens de geluidsinstellingen van de TV+ Box door willen nemen? Daar vind je ook tips voor instellingen wanneer er geluidsapparatuur aangesloten is.
Mocht er een HDMI kabel rechtstreeks van de TV+ Box naar de TV lopen (en is dit de HDMI kabel die bij de TV+ Box geleverd was), gebeurt dit dan altijd als je van kanaal wisselt? Merk je dan ook problemen met het internet in huis (traag bijvoorbeeld)?
Ik hoor het graag!
Dag Sanne,
Probleem doet zich sinds enkele weken voor.
Gebruik de HDMI kabel van het kastje.
Sonos voor geluid is aangesloten op TV middels optische kabel.
Voor internet heb ik een 1Gb abonnement en Speedtest geeft >900Mbit zowel up als down.
Het verlaagd in schakelen gebeurt vaak bij wisseling van TV kanaal en als er gepauzeerd is.
Geluid loopt synchroon met beeld als er geluid is. Herstart van het TV+ kastje helpt ook niet.
Dat was het zo'n beetje
Dank voor het toelichten @Fritsvl! Als je de Sonos via de optische kabel aangesloten hebt op de TV, zou je het dan ook eens via de optische uitgang van de TV+ Box willen proberen? Gebruik dan ook deze instellingen:
Geavanceerde geluidsinstellingen KPN TV+ Box
Onder de geavanceerde instellingen, tenslotte, kun je een aantal dingen aanpassen. De opties hier voor Audio kwaliteit instellen en audio vertraging zijn dezelfde als hierboven onder Basis geluidsinstellingen worden uitgelegd. Verder kun je hier nog de volgende dingen instellen:
S/PDIF output
Deze optie bepaalt of je geluid via de optische uitgang hebt. Standaard staat dit uit. Zet dit aan als je een optische kabel gebruikt om je KPN TV+ Box met je geluidsapparatuur of tv te verbinden.
Hoe gaat het dan?
Dag Sanne,
Ik heb het geluid nu aangesloten via de optische kabel met het Sonos systeem.
Probleem is daarmee opgelost. Alles werkt naar behoren.
Dank voor je advies
Gelukkig! Fijn dat het nu goed gaat.
Graag gedaan en bedankt voor het terugkoppelen.