Skip to main content
Beantwoord

TV ontvanger herstart steeds bij doorspoelen van opnames

• April 23, 2025
  • 17 reacties
  • 140 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+4

Heb al een paar keer gehad dat als ik een opname afspeel en doorspoel bv reclameblok loopt de ontvanger vast en gaat naar herstart die is nu al 2 weken zo, heb het modem al 2x van de stroom gehaald en opnieuw opgestart maar dat helpt niet.

Beste antwoord door JDD

Teruggezet naar fabrieksinstellingen tot nu toe geen probleem meer, het vreemde was wel toen ik het nog had en de ontvanger was herstart hij altijd ging naar SBS6 terwijl op een andere zender stond.

17 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Via je tag geef je "interactieve tv” aan. 

Ik neem dus aan een van de Arris ontvangers VIP2952 of VIP5202?

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

De ontvanger is de DIW7022

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Oh, okee. Dat is TV+.

Hoe snel spoel je doorgaans? Ik doorgaans hooguit met 16x. Ook wel 32x maar 64x bevalt me niet.

En nog een tip, veel handiger dan spoelen.

Wil je 8 minuten verder… toets dan tijdens de opname 8 0 0 in. En daarna de doorspoeltoets. Dan maak je in 1 seconde een tijdsprong van 8 minuten.

( 7 3 0 = zeven en een halve minuut, enzo)

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Spoel meestal door op 32x,  ik weet met die toetsen maar maak daar weing gebruik van , het is nog nooit voorgekomen dat het vastliep alleen de laatste 14 dagen ik wacht het af en ga meer gebruik maken van de toesten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Ik ga de komende dagen ook eens kijken wat het hier doet met spoelen. Al zijn het hier vaak maar korte stukjes als de tijdsprong net even teveel was.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Goed. Bedankt zover.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Nou. Een opname helemaal naar het eind en terug gespoeld met 64 x. Geen probleem hier.

Maar dat neemt niet weg dat het bij jou niet helemaal goed loopt daarmee.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Het vreemde is dat als het gebeurde en de ontvanger was weer op niet opgestart en ik dan weer opgeslagen ging en hetzelfde programma weer afspeelde begon het weer vanaf begin. Kan het probleem in de cloud zitten op mijn klantnummer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

Alles kan ook dat.

Ik heb vaak dat opgeslagen leeg is als ik er de eerste keer na inschakelen heen ga. Dat kan ook na een tijd live kijken of radio zijn. 

De ontvanger doet dan 2 dingen. Of na ca. 1 minuut komen de opnames alsnog. Of hij gaat uit zichzelf herstarten en dan komen de opnames. Ook als ik een app gebruikt hebt zijn de opnames vaak niet direct beschikbaar. De hele TV+ launcher wil dan niet gelijk starten. Maar het is ook vaak weer wel vlot. Rara.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Ik ga morgen de TV ontvanger terugzetten naar fabrieksinstellingen misschien dat het dan verholpen is. Is het proberen waard.

Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • April 25, 2025

Teruggezet naar fabrieksinstellingen tot nu toe geen probleem meer, het vreemde was wel toen ik het nog had en de ontvanger was herstart hij altijd ging naar SBS6 terwijl op een andere zender stond.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 28, 2025

Goedemorgen ​@JDD en dank voor jouw bericht!

Goed om te lezen dat het terugzetten naar de fabrieksinstelling dit probleem heeft verholpen en bedankt ook dat je dit hier nog even met ons hebt willen delen, wordt heel erg gewaardeerd :) 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • April 28, 2025

Is bij mij ook vaak het geval. Waarbij de box nooit crashed is als je als volgt doorspoeld :

Bij reclame :

Zenderknop 8+0+0 en dan pijltje naar rechts of OK (uit mijn hoofd, effe proberen). Dan gaat het beeld 8 minuten verder.

Zenderknop 2+0+0 gaat het beeld 2 minuten verder etc.

Hierbij heb ik nooit crashes en bij doorspoelen wel.

• Nieuwkomer
  • May 23, 2025

Hallo, wij hebben hier hetzelfde probleem.

Doorspoelen van opname resulteert in reboot / herstart en na herstart komt deze uit op sbs6

Nog geen oplossing?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • May 26, 2025

Hoi ​@Texmex, heb je de ontvanger ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Hoe je dat doet, lees je in dit artikel op onze Kennisbank.

Henk Lubbers
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb hier dus ook last van vooral bij het gebruik van de toets naast de OK-toets. Al meerdere keren gehad dat de BOCX dan opnieuw opstart.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 3, 2025

Hoi ​@Henk Lubbers en dank voor jouw bericht :)

Heb je de tv ontvanger ook al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Mocht dat niet helpen, dan mijn advies om hier even eigen topic voor aan te maken, alvast bedankt!