Skip to main content

sinds de laatste update van de experiabox ( ander tv menu e.d. ) ervaren wij meerdere problemen met de experiabox: 

  1. tijdens het kijken naar TV-uitzendingen herstart de experiabox opeens
  2. tijdens het kijken naar opnames herstart de experiabox opeens
  3. tijdens het luisteren naar de radio-zenders herstart de experiabox opeens

de geboden oplossingen bieden geen verbetering, probleem doet zich meerdere keren per week voor.

via mijnkpn de connecties getest en er zijn geen problemen gevonden.

 

Wat is er te doen door KPN dat dit opgelost kan worden ? 

Zoals eerder benoemd zijn deze problemen begonnen na de laatste updates.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid​​

 

Welkom op het forum @HTalsma, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Je geeft aan dat de Experia Box sinds de update van het tv menu telkens herstart, maar ik denk dat je de tv-ontvanger bedoelt? Dat is het kastje dat is aangesloten op je tv. De Experia Box is je KPN modem en die is niet anders gaan werken door de   update van het tv menu.

Zou je de tv-ontvanger willen resetten, zodat de software opnieuw ingeladen wordt? Ik hoop dat dit er voor zorgt dat de problemen verleden tijd zijn!


Het gaat inderdaad om de tv-ontvanger !

Het resetten wordt iedere keer al gedaan bij het plotseling opstarten, tenzij er een andere manier is om alles terug te zetten naar fabrieksinstellingen. 

 

 


Bij het opnieuw opstarten gaat hij niet terug naar de fabrieksinstellingen, daar is echt een extra handeling voor nodig. Zou je de handelingen benoemd onder ‘2. Reset de tv-ontvanger’ van onze pagina met uitleg over het resetten van de tv-ontvanger eens willen doorlopen? Bij stap 4 krijg je ook de optie te zien waarmee je hem terug kunt zetten naar de fabrieksinstellingen :slight_smile:


Is het al gelukt om hem terug te zetten naar de fabrieksinstellingen @HTalsma? Maakt dit geen verschil, dan hebben we op het moment nog geen andere opties om het probleem te verhelpen.

Wel verzamelen we nu zo veel mogelijk informatie om het onderzoek naar de oorzaak én oplossing te bespoedigen. De ontwikkelaars van het tv-menu hebben dit probleem in onderzoek maar hebben de vinger nog niet op de zere plek weten te leggen. Zou je de onderstaande informatie met ons willen delen?

  • Op welk type tv-ontvanger(s) ervaar je het probleem?
  • Wat was je aan het doen op het moment van spontaan herstarten? Tv-kijken, opname kijken, Netflix kijken? Of iets anders?
  • Op welk tijdstip trad het probleem op?
  • Start de ontvanger meerdere keren per dag op?

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het niet meer voor is gekomen. Anders hoor ik het graag!


Dat is de verkeerde aanname !

Ik heb nog geen gelegenheid gehad om het uit te voeren, er moet tenslotte ook nog gewerkt worden.

Komende Woensdag zal ik het uitvoeren en het resultaat hiervan terug melden. 


Helemaal prima, ik hoor woensdag graag je bevindingen!


Helaas kon de tv-ontvanger niet tot Woensdag wachten en vertoont nu meerdere keren per dag zoveel problemen dat er geen normaal tv kijken meer mogelijk is.  Het apparaat herstart op willekeurige momenten ( tv kijken , radio luisteren, opnames kijkend) . Nu doet zelfs het tv-menu niet meer wat het moet doen. De opnames kunnen niet worden geladen, fouten als:

  • afspelen mislukt,  STB-zap-01
  • opnames worden opgehaald maar er gebeurt niets!

Dus terug naar de fabrieksinstelling uitgevoerd op tv-ontvanger type ARRIS VIP2952 (bouwjaar 2014-01).  Serienummer M11403TWD708

Na lang wachten hoop ik dat er toch weer iets gaat gebeuren, maar ik vrees op voorhand geen verbetering. Meer nieuws over de update ( fabrieksinstelling terugzetten ) volgt zo spoedig mogelijk 


  • afspelen mislukt,  STB-zap-01
  • opnames worden opgehaald maar er gebeurt niets!

Dit betreft een algemene landelijke storing, waar al onze klanten last van hadden :slight_frown: Dubbel pech dus. Deze problemen met het menu/de opnames zouden inmiddels verholpen moeten zijn!


Hi @HTalsma, hoe gaat het met de ontvanger nadat je hem terug hebt gezet naar de fabrieksinstellingen? Ik hoop dat je een verbetering merkt, hoor het graag!


Sinds de laatste reset is het stabieler gebleken. Laten we dit ticket maar afsluiten en op het moment dat het dan weer vaker voorkomt maak ik er een nieuwe melding van.


Top dat het nu beter lijkt te gaan! Uiteraard hoop ik niet dat dit weer voor gaat komen, mocht dat wel het geval zijn maak dan inderdaad vooral weer een melding aan :slight_smile: