Skip to main content
Beantwoord

TV ontvanger kwijt die retour gestuurd moet worden

• 16 maart 2025
  • 11 reacties
  • 118 keer bekeken

Hoi,

Onder andere een vraag voor ​@Erwin van KPN , omdat ik in het volgende topic zie dat je al regelmatig met vergelijkbare vragen te maken hebt gehad. Onder andere in dit topic: 

Ik heb net mijn abonnement aangepast, omdat ik vanwege de prijsverhoging zag dat ik een 2e ontvanger had afgesloten, maar die heb ik nooit gebruikt. Ik gebruik op mijn andere televisies de app en volgens mij was in het verleden het “opnemen” onderdeel van de 2e ontvanger (daarom had ik 'm genomen), maar dat lijkt nu ook gratis te zijn, bij één ontvanger.

Probleem is nu dat ook ik de 2e ontvanger niet meer kan vinden. Deze is ooit gekomen, maar nooit uit de doos gekomen. Maar waar de doos nu is, geen flauw idee.

Heb het hele huis al overhoop gehaald, maar zonder succes.

Zou je mij ook kunnen helpen?

groet,
Ronald

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Ik moet mezelf corrigeren inderdaad, ​@JanD vertelde het al: 

JanD schreef:

Beste ​@ronaldpj bij KPN telt Simyo niet mee voor combivoordeel.

Het feit dat je KPN hebt telt wèl mee bij Simyo d.m.v. extra data bij Simyo, maar omgekeerd werkt het dus niet.

Dan is het een andere wijziging in je pakket geweest waardoor je nu gratis opnemen hebt. Het feit dat het in de bevestiging staat is genoeg, dus dat is prima. Als je wilt dat ik er nog even in duik, dan kan dat, maar dat het in de bevestiging staat zegt dat je het niet zomaar kwijtraakt of dat er zomaar kosten voor in rekening zullen worden gebracht.

Bekijk origineel

11 reacties

• 3485 reacties
  • 16 maart 2025
ronaldpj schreef:

...maar dat lijkt nu ook gratis te zijn, bij één ontvanger.

Als je in level 2 zit ja. Zit je dat?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 maart 2025
Marlon92 schreef:
ronaldpj schreef:

Geen idee, maar als ik de ontvanger eruit haal, heb ik nu de “opnemen” optie, aangevinkt staan voor 0 euro. Wat is level 2? Ik heb ook mijn mobiele telefonie bij KPN (althans, via Simyo).

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8444 reacties
  • 16 maart 2025

Het feit dat je KPN hebt telt wèl mee bij Simyo d.m.v. extra data bij Simyo, maar omgekeerd werkt het dus niet.

• 3485 reacties
  • 16 maart 2025
ronaldpj schreef:
Marlon92 schreef:
ronaldpj schreef:

Geen idee, maar als ik de ontvanger eruit haal, heb ik nu de “opnemen” optie, aangevinkt staan voor 0 euro. Wat is level 2? Ik heb ook mijn mobiele telefonie bij KPN (althans, via Simyo).

Voor level 2 moet je 2 mobiele abonnementen van KPN zelf hebben (dus niet Simyo). Dan krijg je opnemen gratis. 

Als je niet minimaal 2 mobiele abonnementen van KPN zelf hebt, dan is opnemen volgens mij niet gratis. Ik kan me in ieder geval geen situatie bedenken.

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
ronaldpj schreef:

Hoi ​@ronaldpj 

Combivoordeel is onlangs verander en vernieuwd, en werkt sinds de introductie met 3 verschillende levels.
De level waar je recht op hebt, hangt nauw samen met het aantal producten en diensten die je bij KPN afneemt, voor elke dienst of product staat een aantal punten.
Hoe meer producten en diensten je bij KPN afneemt, hoe hoger de level.

Alles over de vernieuwde Combivoordelen, lees je op de volgende pagina (klik op de link):
Vernieuwd! Combivoordeel bij KPN Combineer meer, krijg je meer

Of lees deze topic:

Heb je een mobiel bij Simyo, dan telt deze niet mee voor de combivoordelen bij KPN.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi en welkom hier ​@ronaldpj!

Goed om te zien dat je al op weg geholpen bent hier. Ben je er uit gekomen met de informatie die hierboven gedeeld is? Voor wat de ontvanger betreft, het kan een keer gebeuren dat je iets kwijtraakt. Voor jou geldt hetzelfde als wat mijn collega Erwin in het andere topic vertelde. Mocht je daar toch een factuur van ontvangen of iets bijzonders over horen, laat het dan hier weten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 18 maart 2025
Alexandra van KPN schreef:

Hi en welkom hier ​@ronaldpj!

Goed om te zien dat je al op weg geholpen bent hier. Ben je er uit gekomen met de informatie die hierboven gedeeld is? Voor wat de ontvanger betreft, het kan een keer gebeuren dat je iets kwijtraakt. Voor jou geldt hetzelfde als wat mijn collega Erwin in het andere topic vertelde. Mocht je daar toch een factuur van ontvangen of iets bijzonders over horen, laat het dan hier weten.

Hoi Alexandra, dank je wel voor je bericht, ik zal het doen. 

Met betrekking tot de andere vraag, ik weet niet helemaal zeker hoe het zit, maar ik zag bij mijn account dat opnemen toegevoegd is voor 0 euro, maar ik heb geen verklaring waarom dat zo is. Als je daar nog iets over kunt terugvinden (of het blijvend is), dan zou dat heel fijn zijn.

Maar ik wil ook geen slapende honden wakker maken, dus als het onverklaarbaar is, maar wel werkt, vind ik het op zich prima ;).

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Helemaal goed ​@ronaldpj!

Heb je ook geen bevestiging via e-mail ontvangen waar het gratis opnemen bij staat? Ik vermoed toch dat 't bij jouw Combivoordeel level hoort. Je kunt gemakkelijk via de MijnKPN app jouw level en voordelen bekijken, mocht je het toch zeker willen weten 😊

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 19 maart 2025

Helemaal goed ​@ronaldpj!

Heb je ook geen bevestiging via e-mail ontvangen waar het gratis opnemen bij staat? Ik vermoed toch dat 't bij jouw Combivoordeel level hoort. Je kunt gemakkelijk via de MijnKPN app jouw level en voordelen bekijken, mocht je het toch zeker willen weten 😊

Ik zie daar niet een level staan, maar enkel dat ik een huishouden moet aanmaken:

Maar als ik daar dan op klik, dan kom ik niet echt veel verder (verwijst naar https://www.kpn.com/combivoordeel). Dan wordt gevraagd of ik internet (en TV) wil of Mobiel, maar ik heb natuurlijk al een abonnement.

Ik heb inderdaad een bevestiging gekregen van de wijziging, waar in staat dat de 2e ontvanger wordt verwijderd en waar “Opnemen Pakket” op “Inbegrepen” staat, met 0,00 euro erachter.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

JanD schreef:

Dan is het een andere wijziging in je pakket geweest waardoor je nu gratis opnemen hebt. Het feit dat het in de bevestiging staat is genoeg, dus dat is prima. Als je wilt dat ik er nog even in duik, dan kan dat, maar dat het in de bevestiging staat zegt dat je het niet zomaar kwijtraakt of dat er zomaar kosten voor in rekening zullen worden gebracht.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 20 maart 2025

JanD schreef:

Helemaal prima, dank je wel voor de informatie.

Reageer