Skip to main content

Ik hoop dat er nu eindelijk een oplossing komt voor het kijken met KPN+. Ik moet elke keer als ik tv ga kijken standaard de box opnieuw opstarten. En als ik dan geluk heb kan ik een aantal zenders bekijken. Soms na 1 x zappen is het al bal… beeld speelt 2 sec… en daarna vast… weer 20 sec later weer 2 sec enz enz… rebooten helpt dan (soms) weer. Workaround is om een app te casten naar de box, man man. Heb veel mee gemaakt bij Ziggo , maar zo'n slechte tv ervaring was zelfs daar niet.

Ik had al via twitter contact gehad met KPN maar ik moest wachten tot er een update zou komen die het hopelijk zou fixen, maar begon er nu toch wel een beetje geïrriteerd van te worden eerlijk gezegd

 

ik heb een KPN box 12b.

Ik kijk dan maar via de KPN tv app en cast die elke keer, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling, en erg vervelend

 

tv tuner heeft 17.4 firmware.

Klopt hoor, ben nog zeker niet overtuigd van de correcte werking. Btw, zei dat ik experia heb maar dat blijkt een Box12 te zijn.

Heb de utp (via Asus) los gehaald en tijdje op Wifi gezeten maar had nou niet het idee dat het beter werkt. 

TV en de Box aan en gewoon frozen beeld of geen geluid. paar x herstart en dan werkt het wel weer even maar dan zo maar geluid wat even weg valt.

Zit nu weer met UTP aan de Asus. Als ik tv + box aanzet heb meestal geen geluid. DAn zappen naar andere zender en weer terug. DAn wekt het goed.

 

Beeld is echt fraai hoor, dat moet gezegd worden.

Probeer nu extra kabel richt plek van Asus te krijgen (Midden van de woning) zodat ik de Asus een eigen toevoer geef en de 1e kabel door laat lopen naar TVBox

Heb je de tv tuner op de wifi vd Asus gedaan? Bij mij werkt dat net zo slecht als utp op de Asus. Tv tuner op de wifi vd box12 werkt wel heel goed 


Klopt hoor, ben nog zeker niet overtuigd van de correcte werking. Btw, zei dat ik experia heb maar dat blijkt een Box12 te zijn.

Heb de utp (via Asus) los gehaald en tijdje op Wifi gezeten maar had nou niet het idee dat het beter werkt. 

TV en de Box aan en gewoon frozen beeld of geen geluid. paar x herstart en dan werkt het wel weer even maar dan zo maar geluid wat even weg valt.

Zit nu weer met UTP aan de Asus. Als ik tv + box aanzet heb meestal geen geluid. DAn zappen naar andere zender en weer terug. DAn wekt het goed.

 

Beeld is echt fraai hoor, dat moet gezegd worden.

Probeer nu extra kabel richt plek van Asus te krijgen (Midden van de woning) zodat ik de Asus een eigen toevoer geef en de 1e kabel door laat lopen naar TVBox

Heb je de tv tuner op de wifi vd Asus gedaan? Bij mij werkt dat net zo slecht als utp op de Asus. Tv tuner op de wifi vd box12 werkt wel heel goed 

Ahahh, dat wil ik nog wel proberen. Bedankt voor de tip!

Heb echter de Asus in huis ivm perfecte Wifi natuurlijk. Heb jij deze nu beide actief?

Ik heb de Wifi van de Box12 uit staan.


Heb je een eerder bericht  van mij gemist @Case1961 ?

Een router van Asus is niet geschikt voor kpn tv omdat ie niet over de geschikte versie van IGMP proxy beschikt. Daardoor werkt het noch bedraad noch via de wifi van die router. 

Zet de wifi van de Box12 aan. Dat kan samen met die van de Asus. 

Volg het advies van @marcel112  en verbindt de box met de wifi van de Box12. Werkt perfect. Je Asus en diens wifi kun je ook blijven gebruiken; ik neem aan dat ie achter de Box12 zit. 


Heb je een eerder bericht  van mij gemist @Case1961 ?

Een router van Asus is niet geschikt voor kpn tv omdat ie niet over de geschikte versie van IGMP proxy beschikt. Daardoor werkt het noch bedraad noch via de wifi van die router. 

Zet de wifi van de Box12 aan. Dat kan samen met die van de Asus. 

Volg het advies van @marcel112  en verbindt de box met de wifi van de Box12. Werkt perfect. Je Asus en diens wifi kun je ook blijven gebruiken; ik neem aan dat ie achter de Box12 zit. 

Dank, Ja, de Asus zit achter de Box12. Helaas is de afstand tussen meterkast en TV net effe te groot voor goed bereik. Zit op 2/3 van de 4 streepjes. Maaarrrr , als ik eenmaal beeld heb lijkt alles inderdaad goe dte werken. 

Nu is het mooie, ik kan redelijk eenvoudig een 2e UTP naar de plek van de Asus krijgen. Dus ik ga nu voor de bedraadde oplossing, 1 x utp naar de Asus voor wifi, 1x utp doorlussen naar het TV meubel .

 

Bedankt voor alle tips.


(laatste ) update van mijn kant.

Heb inmiddels 2e kabel op plek waar de Asus staat, trapkast midden van de woning, en heb daar  kabel 1 in Asus en kabel 2 doorgelust naar TV meubel en dus de TV-box.

Alle issues als sneeuw voor de zon verdwenen. TVbox reageert zoals  te mogen verwachten. 

Zappen werkt oke, geluid werkt oke en verschillende apps werken oke.

Dus voor nu geen klachten!!


Misschien een domme vraag maar na het voor het eerst opstarten van Video prime is mijn tv vastgelopen. Bij uit en aanzetten krijg ik de melding dat er geen signaal is. Het zwarte kastje heb ik uit en aangezet. Dit helpt niet. Hoe kan ik anders resetten?


Het lijkt erop dat de tv nu niet op de juiste hdmi ingang staat. Gebruik source knop om dat aan te passen. @Cynners .


Ik had dit probleem ook dat het beeld altijd na 2 seconden vastloopt. Ga naar home, settings, info klik ok en ga naar onder klik video mode ok selecteer unicast(select this option if you have problems with watching live tv).

Dit is nu eigenlijk voor KPN een workaround want met unicast wordt er end to end een video stream opgezet waardoor hun internet veel meer wordt belast in het datacenter. Waarom het niet werkt met multicast dat zal een bepaalde bug zijn mbt video buffering verder kan je met multicast ook HDplus aanzetten maar dat gaat dus helaas niet goed.

In de tussentijd dus maar unicast aanzetten en werkt prima.

 

 

 


Verder is mij opgevallen als je in multicast mode werkt en het beeld vastloopt na 2 seconden als je dan 1 keer links drukt en 5 seconden terugspoelt het wel vlekkeloos in beeld blijft, dat is natuurlijk ook niet de bedoeling.


Super Marvin! Dat is precies de oplossing die de klantenservice van KPN niet kon aandragen ! Dank


Sinds 3 dagen KPN TV via WiFi, met een experia box v10.  Beeld bij live televisie hangt na een paar seconden vast, reset tijdelijke oplossing. Wifi signaal prima, 70-80 Mbps. Ik heb,nadat ik dit item gelezen heb, ingesteld op unicast in de videomodus ipv multicast, probleem opgelost. Te vinden onder instellingen, beeld, videomodus. Ik heb 2 tv boxen in huis en het werkt op beiden.  Succes