Skip to main content

Wij hebben een 2e tv waar alleen in de avond naar gekeken wordt, maar sinds een week loopt deze elke avond na 23 uur vast, gewoon midden in een opname die we kijken, ineens gaat het scherm op zwart en staat er geen signaal, ik heb al reset gedaan van modem en kastje, kabels gecheckt. Ik weet het niet meer..

het is een oud kastje, Arcadyan HMB2260, er staat productie datum 2014, zou dat ermee te maken kunnen hebben misschien??

kastje beneden is een nieuwere en hebben we geen problemen mee..

Is de betreffende ontvanger met een kabel aangesloten op het modem @josevp ?


Is de betreffende ontvanger met een kabel aangesloten op het modem @josevp ?

Nee, maar het gaat al jaren goed met een draadloze set, beneden hebben we hem wel vervangen, maar naar boven is een kabel geen optie..


Wat raar dat het sinds een week telkens mis gaat met 1 van de ontvangers, terwijl de andere het goed blijft doen @josevp 🤔 Dit geeft in ieder geval wél aan dat je verbinding zelf in orde is en dat het tv-signaal ook goed door wordt gegeven 😊

Ik begrijp dat je de ontvanger boven aangesloten hebt via een draadloze verbindingsset en dat zou hier de oorzaak kunnen zijn, echter kan het probleem ook bij de ontvanger zelf óf bij iets anders in de bekabeling liggen. Er zullen dus een aantal dingen getest moeten worden zodat we weten in welke hoek we dit moeten zoeken.

Zou je om te beginnen de tv-ontvanger van boven eens beneden aan willen sluiten en andersom? Het gaat daarbij om het loskoppelen van ALLE kabels behalve die van de stroomadapter, zodat alleen de tv-ontvangers en hun stroomsnoer van verdieping gaan verhuizen. 

 


Wat raar dat het sinds een week telkens mis gaat met 1 van de ontvangers, terwijl de andere het goed blijft doen @josevp 🤔 Dit geeft in ieder geval wél aan dat je verbinding zelf in orde is en dat het tv-signaal ook goed door wordt gegeven 😊

Ik begrijp dat je de ontvanger boven aangesloten hebt via een draadloze verbindingsset en dat zou hier de oorzaak kunnen zijn, echter kan het probleem ook bij de ontvanger zelf óf bij iets anders in de bekabeling liggen. Er zullen dus een aantal dingen getest moeten worden zodat we weten in welke hoek we dit moeten zoeken.

Zou je om te beginnen de tv-ontvanger van boven eens beneden aan willen sluiten en andersom? Het gaat daarbij om het loskoppelen van ALLE kabels behalve die van de stroomadapter, zodat alleen de tv-ontvangers en hun stroomsnoer van verdieping gaan verhuizen. 

 

Ik zal ze morgen gaan wisselen en het een paar dagen testen en zal het dan laten weten of dit helpt.. bedankt voor de tip!


Misschien kan je overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm met de nieuwste tv boxen. Die nieuwe boxen kunnen op wifi draaien en dat is veel beter dan de draadloze verbindingssets. Kijk hier een keer rond naar de mogelijkheden. 


Misschien kan je overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm met de nieuwste tv boxen. Die nieuwe boxen kunnen op wifi draaien en dat is veel beter dan de draadloze verbindingssets. Kijk hier een keer rond naar de mogelijkheden. 

Daar heb ik al eens naar gekeken maar dan raak ik ook een aantal voordeeltjes kwijt zoals gratis Spotify, en aangezien die prijzen steeds stijgen scheelt het ondertussen niet veel meer in prijs, plus het feit dat ik eigenlijk met deze ‘oude’ sets nooit geen problemen heb gehad en ik wisselende verhalen hoor over tv+ durf ik die stap nog niet te maken..


Misschien kan je overgaan naar de nieuwe abonnementsvorm met de nieuwste tv boxen. Die nieuwe boxen kunnen op wifi draaien en dat is veel beter dan de draadloze verbindingssets. Kijk hier een keer rond naar de mogelijkheden. 

Bedankt voor de tip, ik had daar in het verleden al eens gekeken maar het scheelt me nu toch meer dan ik dacht, misschien toch een betere keuze. Nog een vraag, misschien een beetje een domme, maar ik stel hem toch maar.. als ik overstap op tv+ ben ik dan niet al mijn opnames kwijt of kan ik die meenemen, weet dat ze opgeslagen worden in een cloud, maar vroeg het me toch af..


Goeie vraag! De opnames gaan gewoon mee. Uiteraard alleen als je of het opnemenpakket of een tweede ontvanger neemt.


Reageer