Skip to main content

Ik heb heb sinds kort een tv plus ontvanger van KPN. Soms soms loopt de ontvanger vast en reageert deze niet meer op afstandsbediening en knippert het blauwe lampje op de afstandsbediening .  

De Firmware van mijn KPN ontvanger is 0.23.4.

De Androidversie is 11 .  

De afstandsbedieng is versie 0265.02.02.

De KPN tv App versie is 1.122.1

 

Ik zou graag  willen weten of er een probleem is met de afstandsbediening of met de KPN ontvanger. Misschien heeft een ander lid van deze Community nog een tip ook dit kan checken en eventueel ook een aanpassen. Hoor het graag. 

Hoi @wautger. Wat vervelen dat dit steeds gebeurd. Op welke manier heb je jouw ontvanger verbonden met de ExperiaBox? Bekabeld of d.m.v. WiFi? Heb je één ontvanger in huis of meerdere? Gebeurd dit op alle ontvangers in huis? Heb je de ontvanger al eens eens gereset? Vaak verhelpt dit het probleem al. Als dit niet het geval is hoor ik dat graag. 


Hi Vikash, inmiddels is het probleem niet meer opgetreden. 

Om toch wat context te geven:

 

Aanvankelijk was het lastig om de KPN afstandsbediening te koppelen aan de KPN ontvanger, na een paar keer was het succesvol.

De ontvanger is via UTP kabel aan de Experiabox gekoppeld. 

Mijn zeer fijne Samsung afstandsbediening, die wel werkte met de vorige 4K ontvanger, werkt nu niet meer. Veel over gelezen op dit forum, erg teleurstellend dat dit vooralsnog niet opgelost is terwijl deze Samsung afstandsbediening net als de KPN afstandsbediening via bluetooth werkt.

Verder waren er deze week wat updates van de ontvanger.

 

 


Ik ben het helemaal beu met de overstap naar KPN TV+ en dan met name de slechte DIW7022 ontvanger die regelmatig vast loop.

Enkel het spanningsloos maken van de DIW7022 zorgt daarna weer voor een functionele ontvanger.

Ik zou graag willen weten hoe ik weer naar de versie zonder TV+ terug kan in mijn abonnement.

Mogelijk kan ik eerst een ander type ontvanger krijgen wat wel goed werkt.

 

Mijn TV is een Samsung 55QN93B. CEC staat aan. De Samsung herkent de DIW7022 niet, wel andere Sagecom DIWxxxx ontvangers.

 

Admin: verplaatst naar je eigen topic


Wat vervelend dat het probleem toch weer terug is. Je geeft aan dat een herstart het probleem tijdelijk oplost. Heb je de ontvanger nog gereset? Helaas is het niet mogelijk om terug te gaan naar een versie zonder TV+, anders had ik je daar graag in verder geholpen. Als een reset het probleem niet verhelpt hoor ik dat graag van je. 


Ik heb ook sinds een paar weken de nieuwe KPN TV+ ontvangers. Ben van mening dat deze nooit zo op de markt hadden mogen komen als ik kijk wat voor vreemde user interface problemen er letterlijk iedere dag bij ons zijn :

-Led brand groen, echter de ontvanger reageert niet op de afstandsbediening en reageert niet op bediening van de aan/uit knop. In dat geval moet ik de stroom loskopppelen waarna alles herstart en alles 100% werkt.

-Led brand oranje, idem 

Mijn tweede ontvanger op de 1ste verdieping heeft dit fenomeen niet.

Met geen mogelijkheid kan ik aanspraak maken voor een vervanger van deze ontvanger. Wel mag ik iedere maand betalen voor iets wat niet voldoet. 

Het forum staat vol met tips die hier niet bij werken.

 

Dus: wanneer stuurt KPN mij een nieuwe ontvanger ?

 

Admin: verplaatst naar eigen topic


update :

ik heb bij de start van het abonnement 2 ontvangers gekregen.

Nu heb ik bij wijze van ultime frustratie de twee modules omgewisseld, wat blijkt… het gedoe bij de TV op de benedenverdieping is meeverhuisd naar de TV op de slaapkamer.

Voor mij een extra reden om KPN dringend te verzoeken mij een nieuwe ontvanger te sturen. 

Hoe kan ik dit in gang zetten?


Daar kan ik jou in verder helpen. Wil je jouw naam, postcode, huisnummer, serienummer (tv-ontvanger) en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel en een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan? Het serienummer mag je achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Dan zorg ik ervoor dat je de ontvanger binnenkort kan omruilen voor een nieuwe.


Ik heb de gevraagde informatie achtergelaten. Alvast dank!


@wautger Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik zie dat er gisterenmiddag door een collega een ticket is aangemaakt en intern is doorgezet naar de technische afdeling. Er is door mijn collega aangegeven dat waarschijnlijk de tv-ontvanger vervangen moet worden. Zij gaan dit verder uitzoeken en nemen contact met je op wanneer dat nodig is, Laat je mij weten hoe dit afloopt?