Skip to main content

De laatse week heb ik bij het kijken naar opgenomen programma’s telkens een vastloper van ontvanger en moet elke keer de ontvanger resetten.

Is dit een tijdelijk probleem of heb ik nieuwe ontvanger nodig.

hij doet dit bij elke opname en elke dag, je durft bijna geen opgenomen programma’s meer te kijken.

Beste @Roleclu,

Vervelend dat je problemen ervaart met de tv ontvanger:

  • Hoe is de tv ontvanger aangesloten met de modem, is dit bekabeld of met een draadloze verbindingsset? (DVS)
  • Welke merk en type tv ontvanger heb je? (staat op de onderkant)

 Misschien dat we je dan verder kunnen helpen. 


Is bekabeld aangesloten en is model arcadyan HMB 2260


hij doet dit bij elke opname en elke dag, je durft bijna geen opgenomen programma’s meer te kijken.

De opnames kun je normaal gesproken gerust kijken, de opnames worden niet bewaard op de tv ontvanger, maar bij KPN op een grote videoserver. Zou je een nieuwe ontvanger nodig hebben en installeren, dan zie je je opgeslagen opnames gewoon weer terug op je nieuwe ontvanger. 


Ik kan de opnames ook bekijken maar probleem is dus dat het niet kan omdat de ontvanger steeds vastloopt , dus kunnen ze wel bewaard blijven maar kan ze niet bekijken.


Hi @Roleclu, goed om te zien dat Dennis je al een stukje op weg geholpen heeft. Ik lees dat je tv-ontvanger steeds vastloopt, dat is niet de bedoeling.

Geef je tv-ontvanger eens een frisse start en probeer het daarna nog eens. Lukt het dan wel om je opnames te bekijken?


Frisse start heb ik ook al gegeven.


@Roleclu Top, wanneer heb je de frisse start (voor het laatst) gedaan? Wat gebeurt er precies als je een opname probeert te kijken en de ontvanger vastloopt? En wat moet je op dat moment doen om het op te lossen? Ik ben ook nog benieuwd naar hoe je tv-ontvanger verbonden is met het modem: bekabeld gaf je aan. Zit daar nog andere apparatuur tussen?

Alle details zijn welkom. We weten hier op het forum alleen wat jij ons vertelt. Met meer informatie kunnen we je beter helpen hier.


Frisse start heb ik afgelopen week gedaan.

wat er gebeurd is dat ik een opname bekijk en halverwege van de opname staat het beeld stil, de afstandsbediening werkt niet meer en kan niets anders dan de ontvanger uit te zetten en dan weer aan, dan doet hij het weer. Heb het nu vier keer gehad in èèn week en is rete irritant,

.is bekabeld aangesloten en zit verder geen apparatuur tussen .


@Roleclu Ik vermoed dan toch dat dit iets met de tv-ontvanger is. De snelste weg voor hulp hierbij is via onze klantenservice op 0800-0402. Via die weg heb je direct contact en helpen mijn collega's je meteen verder.

Via het forum kan ook, dat kan alleen iets langer duren. Vul je dan je forumprofiel in met je naam, postcode en huisnummer en klantnummer, en geef je hier een seintje?


Profiel ingevuld met gegevens 


@Roleclu Dankjewel, ik heb je gegevens erbij gepakt. Door een foutmelding in het systeem lukte het me helaas niet zelf om de tv-ontvanger voor je om te ruilen. Mijn collega's van de backoffice nemen zo snel mogelijk contact met je op om dat verder in orde te maken. Laat je hier nog weten of het is gelukt?


Top, ik wacht het af en dan laat ik het weten.


Heb een nieuwe ontvanger gekregen maar die deed helemaal niets, zat geen leven in. Nu krijg ik morgen weer een ander toegestuurd, hopen dat deze het wel doet .


Hè dat is zuur @Roleclu, ik ga er voorzichtig vanuit dat 't met de nieuwe beter zal gaan! 


Ik ook 😂😁😁🥰


Reageer