Skip to main content

We hebben 2 tv+ boxen, de een is redelijk stabiel de ander loopt soort van vast. Wanneer we in de 'opgeslagen' items kijken wordt Netflix automatisch gestart. Wanneer we deze afsluiten start KPN launcher op. Ga je weer naar opgeslagen items dan kan het riedeltje weer opnieuw beginnen...erg irritant. Soms direct al voordat je een opgeslagen item kijkt en soms als je van een gekeken item terug gaat... hoe kan dit? De andere box doet dit namelijk niet. De ander soms wel 4 a 5x achter elkaar... 

Last ik voorop stellen dat het gewoon stabiel moet zijn. Er us dus iets aan de hand. Zijn de tv boxen met een kabel aangesloten op het modem?


Last ik voorop stellen dat het gewoon stabiel moet zijn. Er us dus iets aan de hand. Zijn de tv boxen met een kabel aangesloten op het modem?

Ik heb ze sinds donderdag met een kabel aan de superwifi 2.0 hangen, aangezien Ik geen internetkabels kan trekken naar de plekken waar de tv's staan. De ene box staat op zolder die doet het prima, de andere in de woonkamer en dus dichter bij de modem.

Heb ze dus sinds vorige week aan de wifi punten gekoppeld via kabel, maar hier veranderd niks door.


En welk type modem heb je?


En welk type modem heb je?

KPN box 12 met dus 2 superwifi 2.0 punten 1 in woonkamer bij de tv gokje 5m afstand en de andere op de zolder


En het modem staat in de meterkast gok ik.


Heb je de boxen al een keer verwisseld? Die van boven naar beneden om te zien wat er dan gebeurd?


Heb je de boxen al een keer verwisseld? Die van boven naar beneden om te zien wat er dan gebeurd?

De modem staat inderdaad in de meterkast. Heb ze nog niet omgewisseld, het zou krom zijn als dit de oplossing is.. heb hier ook met KPN over gebeld, die zeggen dat je dan een kabel moet trekken, mja dat krijg ik naar zolder nie voor mekaar en in de woonkamer moet ik door de vloer gaan boren om een internet kabel te krijgen...


Nou ik zeg niet dat het de oplossing is hoor😉. Ik stel het voor om uit te sluiten dat die ene box kapot is. En eerlijk gezegd heeft de klantenservice een punt. Wil je echt een  probleemloos netwerk hebben dan is kabels trekken de enige optie. En ja dat is veel werk.


Nou ik zeg niet dat het de oplossing is hoor😉. Ik stel het voor om uit te sluiten dat die ene box kapot is. En eerlijk gezegd heeft de klantenservice een punt. Wil je echt een  probleemloos netwerk hebben dan is kabels trekken de enige optie. En ja dat is veel werk.

Heb ze nu inderdaad omgeruild, we gaan het zien wat daar de uitkomst van is.. 


Hoi @StephanvD, welkom op onze community! Ik zie dat @Joep1965 je al goed geholpen heeft!
Wat zijn je bevindingen van het omruilen?

We hebben hier ook wel een handig artikel over trouwens, hoewel kabels altijd beter zullen zijn.


Hoi @StephanvD, welkom op onze community! Ik zie dat @Joep1965 je al goed geholpen heeft!
Wat zijn je bevindingen van het omruilen?

We hebben hier ook wel een handig artikel over trouwens, hoewel kabels altijd beter zullen zijn.

Het omruilen heeft er voor gezorgd dat het probleem zich met de TV+ box heeft meeverhuisd. wanneer we in ‘opgeslagen’ scherm zit en teruggaan naar ‘home’ scherm dan start er een app (netflix en laatst was het Viaplay) op en sluit je dat af wordt de launcher opnieuw opgestart.. en het maakt niet uit of we een opgeslagen programma hebben gekeken of alleen maar in de lijst zitten. erg vaag.. 


Als het met de ontvanger meeverhuist impliceert dat wel wat dat het issue ook bij deze ontvanger zit.
Kun je hem eens een Frissestart geven?


Goedemorgen Thomas,

De frisse start heeft hij al een keer gehad. Bijkomend dingetje is dat ze het nu ineens allebei doen, maar de box die het eerst had die doet het vaker dan de ander… Zal binnenkort dus toch maar eens kijken of ik een kabel door de vloer kan boren om in ieder geval de box die beneden staat volledig bekabeld aan te sluiten, ipv kabel via superWifi2.0 


Reageer