Skip to main content
Vraag

Tv-ontvanger loopt vaak vast

• January 24, 2026
  • 8 reacties
  • 57 keer bekeken

Ik moet constant mijn TV kastje resseten door de stroom er af te halen . Ik moet dit doen om alles weer goed te laten werken. Zekker als ik op Youtube zit gaat het fout...Geluit valt weg, beeld staat stil , afstand bediening werkt niet etc. Zeer vervelend...

8 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 24, 2026

Hallo ​@hdtattoo,

Welk type tv ontvanger heb je?

Hoe is die verbonden met het kpn modem? Rechtstreeks met een ethernetkabel, of zit daar nog iets anders tussen?

• Deelnemer
  • January 25, 2026

Zelfde probleem. Moet niet uitmaken hoe het verbonden is, moet gewoon werken. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

​@hdtattoo en ​@Pe'John 

1. Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Hoe is deze verbonden met de KPN router (Experibox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

En het maakt wel degelijk uit hoe het verzonden is.

Als daar iets niet juist is, is de kans heel erg groot op dit soort problemen ​@Pe'John 

Een DVS, een Switch zonder IGMP Snooping, etc. kan voor heel erg veel problemen zorgen.

• Deelnemer
  • January 25, 2026

Hi, 

Dank voor de reactie, maar als totaal niet technisch heb ik alles aan laten sluiten door de kpn monteur met de laatste versie van modem, met een wifi versterker en het kpn+ boxje. Misschien mijn onkunde, maar ik lees wel veel onvrede over genoemde box. Het werkt allemaal wel, behalve dat elke dag stekker er in stekker er uit, soms langzaam van kanaal naar kanaal en hangend Netflix.  Ach, alles went. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 25, 2026

Je hebt de Sagemcom DIW7022 (ook wel KPN tv+ box genoemd.

Het signaal gaat via WIFI en je hebt ook een WIFI repeater (het is geen versterker, er wordt ook niets versterkt)

Netflix is een streamingdienst en heeft dus geen kanaal.

Het nummer is net zoals de Netflix toets op de ab als de Netflix symbool op de DIW7022 een snelkoppeling naar de app van Netflix.

Alles hoort zo wie zo goed te verlopen en dit soort dingen mogen absoluut niet gaan wennen.

Spanning eraf voor een halve dag is niet zinvol.

Je kan makkelijk en snel de DIW7022 resetten.

1. Zachte reset: houd de kpn toets rechtsboven op de KPN ab ingedrukt totdat je een popup scherm ziet en kies voor opnieuw opstarten.
  2. Harde reset: Achterop de DIW7022 zit een klein gaatje (naast de UTP connector), stop daar een dun voorwerp in en wacht totdat hij opnieuw gaat opstarten. Meestal moet je daarna enkele dinge opnieuw instellen.

P.S.

Welke KPN WIFI repeaters heb je? 

En waarom is er voor WIFI gekozen? Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor UTP kabel (altijd het beste en het minste kans op problemen)

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Pe'John en ​@hdtattoo, niet fijn dat jullie beide merken dat je tv-ontvanger niet lekker werkt. We denken hier in onze Community graag met je mee.

Ik zie dat ​@joop2011 al mooi uitgelegd heeft hoe het werkt, en wat belangrijk is om te proberen en controleren. Als een tv-ontvanger niet goed werkt, kan dat verschillende oorzaken hebben. Daarom is het belangrijk om verschillende dingen te weten en na te kijken: welke tv-ontvanger heb je, hoe is deze aangesloten, wat heb je al geprobeerd, enzovoorts. Hebben jullie zijn laatste reactie al gezien? 

Kom jij hiermee niet verder ​@Pe'John, maak je dan een eigen topic aan? Dan kunnen we je beter helpen én houden we dit topic overzichtelijk.

Als je het lastig vindt via deze weg, kan je een belafspraak maken voor hulp. Een van mijn collega's belt je terug wanneer het je uit komt en helpt je verder.

• Deelnemer
  • January 26, 2026

Hi, Dank voor je bericht.  Maar ik ben een (oude) leek. In wil geen tips of uitleg over wat voor box ik heb,  of welk modem. Ik wil gewoon dat dingen werken.  In 2 jaar kpn nog niet zoveel (niet echt levensschokkend uiteraard) gedoe gehad als in 20 jaar Ziggo.  Misschien moet ik qua tv gewoon terug. Vriendelijke groet 

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • January 26, 2026

Hallo ​@Pe'John, in deze community proberen kpn klanten U te helpen, maar daarvoor hebben we wel wat informatie van U nodig. Als U dat niet wilt, kun je beter rechtstreeks contact opnemen met kpn klantenservice, die helpen je dan verder.