Skip to main content

  

Hoi,

Nadat de ontvanger in de slaapkamer voor langere tijd spanningsloos is geweest wil ik de HMB2260 weer activeren. Het slaagde om een abonnementsnummer in te vullen en de ontvanger op te starten, even was er tv weliswaar met oude menu's. Al snel verscheen de melding de software te updaten, na dit te hebben gevolgd komt Foutmelding 189 in beeld bij het opstarten van de ontvanger. Dit verschijnt direct nadat het IP-adres is opgehaald. Overige ontvangers in huis zijn wel gewoon up-to-date.

Reeds geprobeerd om 'Software verwijderen' te kiezen, maar dit biedt geen resultaat.
Het gaat om ontvanger met serienummer ****.

 

Groeten,

Theo

 

*Admin: Serienummer verwijderd ivm privacy

 

 

Goeden dag,

 

Bij ons hetzelfde probleem!, het kastje lange tijd niet aangesloten geweest wilt deze aansluiten krijg dezelfde foutmeldingen: F189.

*admin: afgesplitst

 

Zou het kunnen zijn dat tussentijds dat er updates geweest zijn die deze ontvanger niet heeft gehad waardoor dit probleem ontstaat?

Met vriendelijk groet

 

Cor.


Hallo @pegasos4all, welkom terug op ons forum. :smile:  Balen dat je problemen met jouw tv-ontvanger ervaart. Ik lees dat je deze lange tijd niet hebt gebruikt. In de tussentijd zijn we over gegaan op een nieuwe iTV platform. Jouw tv-ontvanger heeft deze updates gemist, waardoor je nu tegen de problemen aanloopt. Ik wil je vragen eerst eens te proberen om de tv-ontvanger een reset te geven. Helpt dit niet, zou je dan het serienummer van de tv-ontvanger met problemen in jouw profiel willen zetten?


Hallo Denise,

 

Ik heb het serienummer in mijn profiel vermeld.

 

Diverse resetten heb ik inmiddels doorgevoerd dit had helaas geen positief effect.

 

Met vriendelijk groet Cor.

 


Bedankt @pegasos4all! Ik heb even meegekeken en zie dat je twee ontvangers hebt, waarvan één foutcode 189 laat zien. Ik zie dat je je abonnement hebt aangepast naar een Husselabonnement met één ontvanger i.p.v. twee. Je kunt de betreffende ontvanger dus gewoon naar ons retourneren.

Als je wel een tweede tv-ontvanger wenst, dan kun je die voor €5,00 p/m toevoegen aan je abonnement via je MijnKPN account. De ontvanger wordt dan automatisch naar je toegestuurd!