Skip to main content

Mogelijk is de vraag hier al eerder gesteld, maar ik kon het zo niet terug vinden op het forum. 

Sinds de laatste update hebben wij de volgende uitdaging. 

Als wij onze tv en het kastje van KPN (interactieve TV) uitzetten, op stand by, dan doet deze bij de volgende keer inschakelen niets meer. 
Het beeld blijft zwart en er is geen mogelijkheid om iets te selecteren. 
Enige optie welke overblijft is de aan en uit schakelaar op de achterzijde omzetten waardoor het systeem zich weer opnieuw laadt. 
Dit kost natuurlijk tijd en is niet zoals je het wenst. 

We hebben het systeem ook al een keer terug gezet naar de fabrieksinstellingen (de frisse start), maar dit heeft ook geen effect gehad? 

Heeft iemand dit meegemaakt? Goede suggesties? Of heeft @KPN, de oplossing? 

We horen het graag! 

Fijne avond 

Zie je ook geen kpn logo verschijnen?

Hoi Martijn & Lies, 

Niets, compleet zwart. Alleen je input selectie(HDMI1 enzovoorts) zichtbaar 

Hoi ​@Marsman84. Welkom op de KPN Community! 

Steeds na het uit standby halen van de tv-ontvanger, deze helemaal uit en aan zetten, is wel erg vervelend. Begrijpelijk dat je een oplossing hiervoor zoekt. Goed dat je zelf in ieder geval al een frisse start hebt geprobeerd, dus dan lijkt het probleem zich toch niet zozeer in de tv ontvanger af te spelen. Heb je ook al eens een andere HDMI-kabel geprobeerd? En zou je de HDMI-kabel eens in een andere HDMI poort van de tv kunnen proberen? 

Laat maar weten of dit enige verbetering heeft gebracht. 

Dag ​@Arjan van KPN 

Dank voor je reactie. 
Ja ook die beide opties reeds geprobeerd. 
Naar mijn idee zit het juist wel in de ontvanger, aangezien deze na een reset het weer even (tot ik hem op stand-by zet) doet. 
Ik heb juist de indruk dat er zich dan iets voordoet waardoor hij vastloopt en zijn ‘functie vergeet’ tot ik hem dus wederom opnieuw reset. 

Ik moet wel toegeven dat inmiddels het iedere keer resetten alvorens ik even iets wil terug kijken storend begint te worden. 

Mocht je nog suggesties hebben, dan verneem ik ze graag.

prettige avond

Dat is zeker niet prettig om elke keer te moeten doen. Om echt uit te sluiten dat het probleem niet buiten de tv-ontvanger ligt, zou ik ook nog proberen om de tv zelf eens te resetten naar de fabrieksinstellingen. Ook kun je via onze klantenservice een gratis Ultra High Speed HDMI kabel aanvragen en die nog eens proberen. Wellicht dat zij ook nog andere oplossingen kunnen bedenken voor je probleem. Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt!

Reageer