Skip to main content

Hoi

Sinds afgelopen zaterdag opent de KPN TV+ Box ongevraagd de Google Assistent (instellingen pagina). Dit gebeurt zo ongeveer iedere 10-15 minuten. Ik heb al gekeken of deze uit staat en dat staat het ook. Wat kan ik doen?

Groetjes

Nadya

Beste @3rn13,

Wat vervelend dat ie steeds met een pop-up komt van Google Assistent, kun je evt omschrijven wat er dan op jou beeld komt te staan, misschien dat je er een foto (screenshot) hier kunt plaatsen.


Hierbij mij hetzelfde.

Elk kwartier komt de popup naar voren, zeer hinderlijk. Assistent staat uit maar is erg vasthoudend.

Hoe voorkom ik die vervelende popup?

De popup die je krijgt is dat de google assistant kan instellen en of je dat wilt.

Ook al staat deze uit. Al meerdere keren vanavond.

Inmiddels staat de teller op 4x de laatste 20 minuten. 
 

AUB FIX DIT KPN zo is er niet te kijken naar de tv.

 

Ik heb alles opnieuw opgestart. Probleem blijft.

Zit in het kastje, afstandsbediening zonder batterijen is geen oplossing. Komt toch dat schermpje weer naar voren.

Is gebeurd na een update van het weekend van de box. 


@Eric202479 en @3rn13 of zijn jullie dezelfde persoon?

 

Het beste is om een Google account aan te maken.

Je kan via Gmail een account aanmaken speciaal voor de KPN tv decoder en die gebruiken. 


@joop2011 dank voor het advies. Ik heb al een Google account. Het probleem is precies zoals@Eric202479 aangeeft. Er blijft een pop up komen over Google Assistant ondanks dat ik aangeef deze niet aan te willen zetten.

 

En @Eric202479 en ik zijn niet dezelfde mensen. 


We zijn zeker niet dezelfde persoon. Waarom zou je 2 accounts hebben?

Maar weer terug naar het probleem.

Ik snap dat je een account aan kan maken. Maar ik wil heel de app niet gebruiken.

Dus wil ook mijn google account niet koppelen.

Als je hem uit zet moet het daarna over zijn, en niet elke 5 a 10 minuten terug komen op het scherm.

Dit is begonnen na een update van het kastje, daarvoor heb ik het niet gehad. (Update is vanuit KPN naar kastje gestuurd, zelf niet extra geupdate ofzo) 

Het komt ook niet van de afstandsbediening af, want heb de batterijen eruit gehaald en toen gekeken of dat het was. Popup kwam gewoon weer.

 

Ben benieuwd hoe dit op te lossen is. Want het is uiterst irritant! 

 

PS zal vanavond een screenshot maken van de popup die je krijgt


Kan het bericht ook niet van jullie smart-tv's afkomen @Eric202479 en @3rn13 , want bij een reset of 1e installatie van de DIW7022 kun je er voor kiezen om de assistent wel of niet te gebruiken eventueel i.c.m. een gekoppeld Google-account, want je kunt de assistent ook gebruiken zonder actief Google-account.


Beste N.N

Bedankt voor je antwoord. Ik heb een 15 jaar oude samsung TV eraan hangen. Dat is zeker geen smart-tv.

Ook heb ik de afstandsbediening zonder batterijen gezet. En dan komt het ook. Niet mijn tv, niet de bediening. Enigste is het kastje. 

Het probleem is dat wanneer je de assistent aangeeft om het niet te gebruiken. Hij na 5 a 10 minuten gewoon het schem opent van Google assistent. Van ja wat is je keuze. Gewoon als je tv kijkt. Daardoor gisteren haast geen programma kunnen volgen.

Ook een reset van het kastje lost dit niet op.

Enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is om account te koppelen. Maar vind het redelijk absurd dat je dus verplicht wordt om je account te koppelen door KPN / Google.


Goedemiddag, 

Ook hier precies dezelfde klacht. De pop-up blijft maar komen, meerdere instellingen geprobeerd. 

Is er een update geweest vanuit KPN TV+ die dit kan veroorzaken? En wanneer komt hiervoor een fix?


… en als je nou gewoon JA (= aan in de instellingen) zegt op 'wilt u het gebruiken?’

Ik heb 'm op aan maar gebruik 'm niet. Je kan 'm dan gebruiken i.c.m. het Google knopje op de afstandsbediening of de microfoon afbeelding bij de zoekfuncties. Maar als je die niet indrukt of kiest….


En waarom zou je hem niet aan willen zetten?

Ben je bang voor je gegevens? Zo ja, maak dan een extra Gmail adres aan en gebruik die. (zo doe ik het ook).

En je kan alleen app's toevoegen, als hij aan staat. 


Hierbij voor de volledigheid nog de pop up die steeds opkomt. 


Heb hem nu maar aangezet, dan blijft het weg.

Echter blijf ik het gek vinden dat je na een update verplicht bent om hem aan te zetten zodat het goed werkt?

Uit principe wil ik dat ding helemaal niet aan hebben staan. Maar dat is nu dus onmogelijk. Vreemd.

 

Kan iemand van KPN hier wat over zeggen? Is er een moderator die dit leest?


Bij mij heeft het aanzetten ook geholpen. Wel vreemd dat het op deze manier moet.


Ik heb het probleem ook. Zeer irritant 


Heb hem nu maar aangezet, dan blijft het weg.

Echter blijf ik het gek vinden dat je na een update verplicht bent om hem aan te zetten zodat het goed werkt?

Uit principe wil ik dat ding helemaal niet aan hebben staan. Maar dat is nu dus onmogelijk. Vreemd.

 

Kan iemand van KPN hier wat over zeggen? Is er een moderator die dit leest?

Ik ben het hier helemaal mee eens.


Geef de decoder eens een fabrieksreset en geef nee op bij installeren Google assistent, ook nee zeggen bij gebruik van de assistent zonder Google account @Suus1104 en @Eric202479 en @3rn13 


Ook hier zelfde probleem en nee ga het niet aanzetten om een ander zijn probleem op te lossen, @KPN kom met een update!


Ook hier zelfde probleem en nee ga het niet aanzetten om een ander zijn probleem op te lossen, @KPN kom met een update!

 

Waarom zou je hem niet aanzetten?

Welk probleem verwacht je als je hem aanzet? 

 

Het is een Android mediabox.

Op je mobiel moet je het ook aanzetten. 


Ik wil google assitent NIET gebruiken. Verdacht weinig reactie van KPN zelf. 

Kom met je reactie,KPN 

of beter, doe er wat aan. Flikker op met die google troep. 


Aanzetten en niet gebruiken. Zelfde resultaat en geen melding meer.


Zelfde probleem hier. 

Ook al zet ik de assistent uit, dan nog komt de pop-up om mij te dwingen deze aan te zetten. 

Opmerkelijk dat KPN géén reactie geeft op gemelde opmerkingen. 

 


Opmerkelijk dat KPN géén reactie geeft op gemelde opmerkingen. 

 

Omdat het goede antwoord al gegeven is hierboven.


Hallo allemaal! Goed dat jullie hier melding van maken. Het zou inderdaad gek zijn dat je 'm verplicht op ‘aan’ moet zetten, mijns inziens. Ik heb jullie signaal daarom intern doorgegeven. 

 

Ik wil google assitent NIET gebruiken. Verdacht weinig reactie van KPN zelf. 

Kom met je reactie,KPN 

of beter, doe er wat aan. Flikker op met die google troep. 

Misschien goed om dit topic eens door te lezen, @Experia 10 beveiliging : 

Als je een bericht in de community plaatst, krijg je vooral reactie van andere klanten. KPN leest ook mee en reageert, indien nodig. Een reactie als deze is dus niet nodig. 


@huistijger

Er staat een workaround, maar probleem niet opgelost.

Te gek voor woorden dat je dit aan MOET zetten. 

Daarmee staat namelijk je microfoon open en da's precies wat ik niet wil. 


Opmerkelijk dat KPN géén reactie geeft op gemelde opmerkingen. 

Omdat het goede antwoord al gegeven is hierboven.

Wat is dan het goede antwoord?

Er wordt hier een zeer terecht punt aangekaart en dat is het niet willen aanzetten van de Google Assistant. Persoonlijk vind ik dat een goed recht en gezien de optie “Nee, bedankt” lijkt het me ook een bug dat de TV+ Box dan toch terug blijft komen met dat scherm.


Reageer