Skip to main content

Hoi

Sinds afgelopen zaterdag opent de KPN TV+ Box ongevraagd de Google Assistent (instellingen pagina). Dit gebeurt zo ongeveer iedere 10-15 minuten. Ik heb al gekeken of deze uit staat en dat staat het ook. Wat kan ik doen?

Groetjes

Nadya

Daarmee staat namelijk je microfoon open en da's precies wat ik niet wil. 

De microfoon op de afstandsbediening staat pas open als je op het Google Assistant knopje drukt en de Google Assistant op het scherm zichtbaar wordt.


Te gek voor woorden dat je dit aan MOET zetten. 

Daarmee staat namelijk je microfoon open en da's precies wat ik niet wil. 

Je moet helemaal niet doen. Ga na app instelling en zet de machtiging microfoon te gebruiken van Google uit. Bij volgende drukken van Google Assistant vraag hij of hij microfoon mag gebruiken, druk op "weigeren en niet meer vragen”.  Dan kan je ook niet meer per ongeluk op Google Assistant drukken.


Beste KPN,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik zie nog geen oplossing tussen alle berichten. Er wordt intern nagevraagd. Wanneer kunnen we een reactie ontvangen. 


Te gek voor woorden dat je dit aan MOET zetten. 

Daarmee staat namelijk je microfoon open en da's precies wat ik niet wil. 

Je moet helemaal niet doen. Ga na app instelling en zet de machtiging microfoon te gebruiken van Google uit. Bij volgende drukken van Google Assistant vraag hij of hij microfoon mag gebruiken, druk op "weigeren en niet meer vragen”.  Dan kan je ook niet meer per ongeluk op Google Assistant drukken.

Werkt dit als workaround om de meldingen te onderdrukken?

 

Beste KPN,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik zie nog geen oplossing tussen alle berichten. Er wordt intern nagevraagd. Wanneer kunnen we een reactie ontvangen. 

Dat is natuurlijk erg vervelend en ik snap dat je dit graag opgelost wil hebben. Ik heb alleen nog geen zicht op het moment van terugkoppelen. Ik beloof je dat zodra we meer informatie hebben deze met jullie delen. 


Ervaren jullie nog steeds dat de Google Assistent de hele tijd pop-up geeft?

We hebben dit doorgegeven aan het tv team, en die geven aan dat dit niet iets is dat vanuit ons komt. Wellicht dat er vanuit Google iets veranderd/geüpdatet is. Maar daar hebben we nog geen uitsluitsel over. Vandaar even de controle vraag.


Bij ons hetzelfde probleem. Eerst geprobeerd het zelf op te lossen, nu zie ik hier dat het een breder probleem is. Ik heb geen behoefte aan Google assistent! Weet iemand een oplossing dan hoor ik het graag. Als het door een update van de KPN box komt dan is KPN nu aan zet!


Bij ons hetzelfde probleem. Eerst geprobeerd het zelf op te lossen, nu zie ik hier dat het een breder probleem is. Ik heb geen behoefte aan Google assistent! Weet iemand een oplossing dan hoor ik het graag. Als het door een update van de KPN box komt dan is KPN nu aan zet!

Heb je de Google assistant aan of uit staan?

Ben je wel of niet ingelogd met een Google account?


Ingelogd op account, Google assistent staat nog uit. Maar k ga m aanzetten als de mededeling blijft verschijnen


Ingelogd op account, Google assistent staat nog uit. Maar k ga m aanzetten als de mededeling blijft verschijnen

Ik gebruik vanuit privacy overweging een apart Google account (tv.achternaam@gmail.com) voor mijn Android/Google TV's.


Aha. Bedankt voor de tip


Beste KPN Forum team,

op jullie vraag of de melding er nog is moet ik jullie melden dat dit nog steeds het geval is. Dus nog niet opgelost.


 

 

Het is een Android mediabox.

Op je mobiel moet je het ook aanzetten. 

Hoezo moet de Google assistent aan op een mobiele telefoon? Dat moet helemaal niet dat de tv+ een androidbox is heeft daar zeer weinig mee te maken. 


Beste KPN Forum team,

op jullie vraag of de melding er nog is moet ik jullie melden dat dit nog steeds het geval is. Dus nog niet opgelost.

Dan zullen we dit terugkoppelen, bedankt voor het melden!

 


 

 

Het is een Android mediabox.

Op je mobiel moet je het ook aanzetten. 

Hoezo moet de Google assistent aan op een mobiele telefoon? Dat moet helemaal niet dat de tv+ een androidbox is heeft daar zeer weinig mee te maken. 

 

@Rowi.

We hebben het hier niet over een mobiele telefoon.

Maar over de mediabox Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

 

En waarom zou de Google assistent niet aan mogen staan?

 

Waarom moet hij aan op de mobiele telefoon, Mediabox (in dit geval de DIW7022), etc.

Om app's te kunnen downloaden die er niet standaard opzitten o.a. 

Ik heb recent (deze week) de Ziggo Go app erop gezet (gratis zonder abonnement) (i.v.m. Europees voetbal na augustus).

 

Als je bang bent dat ze je gegevens kunnen volgen, dan maak je gewoon speciaal voor de box een nieuwe GMAIL adres aan.  (zoals @wjb ook aangeeft)

Beste is ook om dat voor iedere mobiele telefoon te doen.

 

P.S.

Android is van Google.😉

 


joop2011 schreef:

Waarom moet hij aan op de mobiele telefoon, Mediabox (in dit geval de DIW7022), etc.

Om app's te kunnen downloaden die er niet standaard opzitten o.a.

Met alle respect @joop2011, maar het is toch helemaal niet nodig om Google assistant aan te hebben staan voor het downloaden van apps?

 

joop2011 schreef:

En waarom zou de Google assistent niet aan mogen staan?

Als iemand de Google assistant niet aan wil hebben staan dan is dat zijn/haar goed recht.


@joop2011 het gaat mij om de uitspraak dat de Google assistent aan zou moeten staan.

Dat is gewoonweg niet waar die assistent is helemaal niet nodig om apps te kunnen installeren.

 

Mogelijk verwar je een Google account met de Google assistent de tegenhanger van Siri en Alexa.

Een apart Google account die alleen voor de TV+ box  wordt gebruikt is inderdaad een goed idee.

Echter staat dat volledig los van die spraakgestuurde assistent waar het in dit topic over gaat en het ongewenste gedrag met die popup. Dat heeft ook verder niks met volgen te maken want daar is maar 1 oplossing tegen helemaal geen internet en spaarkaarten en noem maar op.


@joop2011 het gaat mij om de uitspraak dat de Google assistent aan zou moeten staan.

Dat is gewoonweg niet waar die assistent is helemaal niet nodig om apps te kunnen installeren.

 

Mogelijk verwar je een Google account met de Google assistent de tegenhanger van Siri en Alexa.

Een apart Google account die alleen voor de TV+ box  wordt gebruikt is inderdaad een goed idee.

Echter staat dat volledig los van die spraakgestuurde assistent waar het in dit topic over gaat en het ongewenste gedrag met die popup. Dat heeft ook verder niks met volgen te maken want daar is maar 1 oplossing tegen helemaal geen internet en spaarkaarten en noem maar op.

 

@Rowi. 

Hartelijk dank voor je goede uitleg.

Ik haalde ze inderdaad door elkaar. 


Beste KPN Forum team,

op jullie vraag of de melding er nog is moet ik jullie melden dat dit nog steeds het geval is. Dus nog niet opgelost.

Dan zullen we dit terugkoppelen, bedankt voor het melden!

 

Dit is bij mij ook nog steeds het geval.

Naar aanleiding van advies van de kpn klantenservice heb ik de ontvanger gereset maar fabrieksinstellingen. Dit leek te helpen voor enkele dagen. Helaas begon het apparaat gewoon weer elk kwartier om de Google assistent te vragen.

Misschien ligt het aan het feit dat we met 2 google accounts zijn ingelogd. Kan toeval zijn maar toen er maar 1 account was ingelogd leek er geen popup te zijn.


 Update hierover. Het tv team heeft hier een technisch ticket voor geopend voor verder onderzoek. Ze herkennen niet dat er in recente updates iets is gedaan dat dit zou moeten veroorzaken. Maar misschien is er een of andere wisselwerking, eventueel ook vanuit Google. Dus dat wordt onderzocht. Betekent dat, omdat de oorzaak op dit moment nog onbekend is, er ook nog oplossing voorhanden is.

De workaround voor het moment is dan ook om de Google Assistent aan te zetten.

Over dit:

Te gek voor woorden dat je dit aan MOET zetten. 

Daarmee staat namelijk je microfoon open en da's precies wat ik niet wil. 

De microfoon staat niet permanent aan. Hij gaat pas aan als je op het Google knopje op de afstandbediening drukt. 
Maar, als je ook per ongeluk activeren van de microfoon wilt voorkomen, pas dan de machtigingen aan zoals TDN aangeeft.

Je moet helemaal niet doen. Ga na app instelling en zet de machtiging microfoon te gebruiken van Google uit. Bij volgende drukken van Google Assistant vraag hij of hij microfoon mag gebruiken, druk op "weigeren en niet meer vragen”.  Dan kan je ook niet meer per ongeluk op Google Assistant drukken.

Dit kan ook via Menu > Instellingen > Apparaat > Apps > App-machtigingen > Microfoon > Systeem-apps tonen > Google > Niet toestaan

 

Ik markeer deze reactie even als antwoord zodat de huidige status voor iedereen bovenaan te zien is. Zodra er aanvullende updates zijn komen we het melden.


Er is juist nog geen oplossing voor @Erik van KPN 😉.


@PeterG Wat werkt niet? Als je de toestemming voor microfoon niet aan Google-App geeft, komt ie zelfs na het drukken op "Google-Assistant-Knop” niet meer.


Lees het antwoord van Erik even goed. Dan snap je m'n opmerking. 


Reageer