Skip to main content

Mijn tv ontvanger zegt dat hij geen verbinding kan maken met de wifi voor het tv signaal. De wifi werkt echter gewoon, en de tv zelf heeft ook internet. Ik kan namelijk gewoon netflix, youtube, of videoland kijken. Alleen televisiekijken kan nu niet omdat de tv ontvanger zegt geen wifisignaal te vinden. Ik heb het gehele stappenplan van de helpdesk al doorlopen.

Welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen @Cobes 

en welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 

 


@N.N. experia box modem en sagemcom tv ontvanger


@N.N. experia box modem...

Daar werkt de tv ontvanger niet op. De tv ontvanger werkt alleen op het WiFi van de KPN Box 12 of 14. Of de SuperWiFi 2.0. Niet op het WiFi van de Experiabox. 

Heeft u geen KPN Box 12/14? Dan zult hem bekabeld aan moeten sluiten. 


Zie onderstaand aansluitschema dat door KPN ondersteund wordt @Cobes :

 


Voorheen deed hij het gewoon dus dat kan niet kloppen


Voorheen deed hij het gewoon dus dat kan niet kloppen

Dat was dan misschien niet de bedoeling en heeft KPN dat "probleem" door middel van een update "gefixt" 😉


Bekabeld aansluiten is niet mogelijk in mijn huis, hoe nu verder?


Bekabeld aansluiten is niet mogelijk in mijn huis, hoe nu 

Kan natuurlijk altijd. Gewoon de kabel op de muur/langs plint timmeren. Zo ging dat ook toen er electriciteit kwam. En gas naar de gaskachels. Gasleiding werd gewoon over de muur gelegd. En later centrale verwarming. De buizen lopen bij u misschien nog wel gewoon over de muur. Dat is in veel huizen nog normaal. Bij u moet nu ethernet komen. U zult dezelfde werkwijze toe moeten passen als u een goede verbinding wilt.

Hoe keek u 3 jaar geleden tv? Want toen had KPN nog geen tv ontvanger die WiFi ondersteunde.


Mijn tv verbinding kwam als het ware bekabeld via de stroomkabels. Ik zit zo'n 6 jaar bij kpn. Als u mij niet gelooft kan ik wel een foto sturen van mijn woonkamer, dan ziet u waarom bekabeld niet mogelijk is.


Zelf heb ik een kabel van de meterkast via de kruipruimte naar de woonkamer aan laten leggen @Cobes en @Nick83 


Kabel is natuurlijk altijd mogelijk. Muren en vloeren boor je gewoon gaten in. Of laten doen.

Mijn tv verbinding kwam als het ware bekabeld via de stroomkabels. 

Draadloze verbindingsset. Dat was al een tijdelijk lapmiddel. En u heeft het nooit eens goed aangepakt? 

Maar goed. U kunt een SuperWiFi 2.0 aanschaffen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2361689/kpn-superwifi-punt/

Daarop werkt de tv ontvanger wel. U kunt hem misschien ook via MijnKPN of via de WiFi Manager aanschaffen. Dan is die iets goedkoper dacht ik. En tegenwoordig is ook huren mogelijk. 


Nee was nooit nodig geweest, zo vaak kijken we ook geen ouderwetse tv meer, maar met zo'n superwifi moet het dus lukken? Dan gaan we dat proberen. Dankjewel 


Nee was nooit nodig geweest, zo vaak kijken we ook geen ouderwetse tv meer, maar met zo'n superwifi moet het dus lukken? Dan gaan we dat proberen. Dankjewel 

Je moet het dan aansluiten volgens methode 4 op het eerder getoonde kaartje.

Dus de superwifi bekabeld aansluiten op de V10, de wifi op de V10 uitschakelen als dat niet automatisch gebeurt.

@Cobes 


Hallo @Cobes, de Tv+ box (Sagemcom ontvanger) is niet via wifi aan te sluiten op een Experiabox. Ik begreep dat je tot voor kort gebruik maakte van de zogeheten draadloze verbindingsset maar dat  dat op dit moment niet meer werkt. 

Als je het eerder gedeelde aansluitschema volgt, kan de TV+ box draadloos verbinden met een Superwifi punt. 


Reageer