Skip to main content

Ik heb de instelling naar 4 uur gezet maar hij schakelt niet uit na 4 uur , ook al andere tijden geprobeerd maar dat werkt ook niet.

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ik zie mijn wifi netwerk wel dan klik ik die aan dan vul ik alles in en dan krijg ik steeds kan geen verbinding maken met het wifinetwerk en dat ik het ook handmatig kan doen.

ik kan alleen de proxy niet vinden om in te vullen.

Ik heb sinds vorige week de tvbox+ 

 

Admin: samengevoegd met eigen topic corigineel topic]


Hi @Nathalie78! Welkom op het forum. 

Begrijp ik goed dat je gebruikmaakt van de instelling “Energiebesparing”? En dat hiermee het scherm na 4 uur niet uit gaat? Wil je voor dit probleem eerst de box even een reset geven

Wa betreft het aansluiten, wat bedoel je met proxy? Bij het aansluiten wordt gevraagd om je wifi netwerk te selecteren. Daarna voer je je wachtwoord in. Dat moet de verbinding tot stand brengen. Wil je iets meer informatie geven over bij welke stap je vastloopt? En kijken of het volgen van de stappen op de kennisbank helpt?


@Nathalie78 ik heb nog geen reactie van je gezien. Heeft de tip in mijn vorige bericht geholpen?


Ik heb nog geen tijd gehad en het daardoor vergeten maar zal het weekend ff uitproberen.


@Nathalie78 

Welke KPN tv decoder heb je? 


Ik heb de instelling naar 4 uur gezet maar hij schakelt niet uit na 4 uur , ook al andere tijden geprobeerd maar dat werkt ook niet.

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hallo,

Ik trek na gebruik gewoon de stekker eruit.


Tv+ box heb ik voor merk of iets moet ik kijken als ik thuis ben


Tv+ box heb ik voor merk of iets moet ik kijken als ik thuis ben

 

De TV+ box is altijd de Sagemcom type DIW7022 

 

Dat automatisch uit laten gaan na 4 uur, kan je ook anders oplossen.

Mocht je tv CEC hebben (en dat hebben de meeste), dan kan je hem automatisch uit laten gaan als de tv wordt uitgezet.

Kijk of in de DIW7022 CEC aan staat.

 

En als dat werkt, dan druk je op de aan knop van de DIW7022 (ITV knop KPN ab) en dan zet hij de tv aan.


Dat ga ik nakijken. Thnx


Ik heb de box een reset gegeven maar hielp niet ook heb ik de optie CEC aangezet maar helpt ook niet.


Even voor mijn beeldvorming. Ik zet de box in standby met de afstandsbediening. Dat doe jij niet? 

Instellingen ook al eens aangepast na een ander tijdsbestek?


Nee ik doe dat wel als ik weg gaat met de afstands bediening maar als ik bijvoorbeeld op bed tv kijk en in slaap val gaat de box niet na 4 uur uit heb nog niet naar andere optie van duur(tijd) gekeken dat kan ik ook nog proberen maar hij staat op ecostand en uitschakelen na 4 uur en dat gebeurd nu niet


Die ecostand is alleen als ie op stand-by staat. Na 5 minuten stand-by gaat ie naar eco stand-by. 

De instelling '’scherm uit na...'’ werkt niet als er een tv zender of opname speelt. 

Scherm uit na… werkt alleen als er een van de menuschermen aan staat. Zoals bijvoorbeeld Start, Nu op TV, Opgeslagen e.d. Dan gaat ie naar stand-by (rood ledje) en na 5 minuten stand-by naar eco (rood ledje).

Zelf laat ik dan een radio zender spelen maar met het menu scherm START in beeld. Dan gaat ie wel uit na de ingestelde tijd.

Overigens ga je van het stroomverbruik na in slaap vallen, als ie aan blijft, echt financieel niet de bietenbrug op. Hij verbruikt dan slechts 4 Watt per uur.


Oke dan is het helder waarom het niet werkt kon dat niet terug vinden , het gaat niet om de kosten voor electra . Maar was dit gewend van de vorige box van KPN. 


Die had ik op de slaapkamer zelf op 2 uur staan; 1 uur was helaas (...) geen optie. Want dan gaat na enige tijd tenminste dat irritante display uit. Uiteraard had ik de klok functie daarop uit staan.

 

Maar was dit gewend van de vorige box van KPN.

Je zou het inderdaad verwachten. Maar niet dus.

N.a.v. je vraag aan het testen geslagen. Bij mij stond het ook op 4 uur (door kpn bij de toevoeging van die functie). Maar merkte er niks van.

Op 15 minuten gezet; radio zender aan (op vol beeld). Na een kwartier bleef ie doorspelen.

Nogmaals maar dan het Start scherm aan. En na een kwartier gaat de box inderdaad uit.

Dat is dan na 4 uur ook zo.

Deze functie mag kpn nog wat fine tunen. Want dit is natuurlijk vrij zinloos.


Ik heb op beide CEC aan en op de tv slaapkamer heb ik die op de tv ook aangezet.

Dus als ik de tv uitzet, gaat de DIW7022 ook meteen uit.

Als ik de DIW7022 aanzet, dan gaat de tv ook aan.


Maar wat als je een TV zonder CEC hebt?


Ha @edborchert, je kunt het beste even een eigen topic met jouw vraag aanmaken. Vermeld daarin kort de situatie, welke tv jij hebt en wat je zou willen. De community denkt graag met je mee!


Hoi @edborchert 

Dan heeft de tv vast zelf een 'slaaptimer'. Dat hebben ze de laatste 12 jaar wel.


De Samsung die ik voor de LG Oled had en gemaakt was in 2013 had ook CEC.

Hoe oud is de tv dan en welke is het? 


Het is een Samsung Syncmaster 225MW.

Hij heeft wel een sleep timer. Maar de DIW7022 LPN box blijft aan staan.


Zie ook hier.

 

22”

Gemaakt in 2007

1 HDMI ingang

 

Deze heeft inderdaad nog geen CEC.

Maar is ook al weer 17 jaar oud.

Misschien tijd voor een nieuwe? 


Inderdaad tijd voor een nieuwe (hoewel hij nog uitstekend functioneert).

Maar dat is niet zo eenvoudig.

Hij is voor de slaapkamer en mag niet groter zijn dan 22". En al die toeters en bellen die mijn LG in de huiskamer heeft zijn niet nodig. Alleen dus HDMI en CEC.

Een suggestie?


@edborchert

 

Waarom mag hij niet groter zijn dan 22”?

Ik denk dat een 26” tegenwoordig niet groter is, omdat de randen kleiner zijn. 

 

zie ook o.a. hier.

De kleinste die ik daar zie is 24”

 

Jouw tv      Kleine Philips 24”

520 mm     546 mm               breedte

439 mm     352 mm               hoogte

202 mm     154 mm               diepte


Hij moet in de slaapkamer passen in een opening tussen 2 kasten. Maximale ruimte is 56 cm. Die kleine Philips zou dus passen.

Stom dat ik niet naar de fysieke breedte heb gekeken maar alleen naar het beeldformaat. :-(

Heel erg bedankt. Hier kom verder mee.


Reageer