Skip to main content

Ik heb mijn KPN TV box via een Onkyo TX8270 aangesloten op een LG TV. Het opstarten gaat altijd moeizaam. Gedurende een paar minuten gaat het beeld aan en uit. Vervolgens geen probleem. Maar dus wel irritant bij opstarten. Ik heb ook een 2e TV Box rechtstreeks op een TV aangesloten en heb daar geen problemen mee. Heeft iemand een oplossing? 

Ik heb mijn KPN TV box via een Onkyo TX8270 aangesloten op een LG TV. Het opstarten gaat altijd moeizaam. Gedurende een paar minuten gaat het beeld aan en uit. Vervolgens geen probleem. Maar dus wel irritant bij opstarten. Ik heb ook een 2e TV Box rechtstreeks op een TV aangesloten en heb daar geen problemen mee. Heeft iemand een oplossing? 

Dit probleem had ik ook met mijn onkyo versterker deze ondersteund geen 4K.

Verkoper van EP.nl herkende dit probleem met setupboxen van meerdere providers.

Hij rade toen aan de TVbox op HD te zetten ipv 4K bij mij was probleem toen wel minder maar nog niet volledig.

 

Inmiddels de Onkyo op zolder gelegd en alles via Sonos lopen met soundbar.


Bedankt voor de tip!

Ik heb in de schermresolutie in de TV box Automatisch beste resolutie op uit gezet en op 1080p-50hz gezet en het probleem is opgelost.

Kennelijk geen ondersteuning voor 4k in de Onkyo inderdaad.


Nog een aanvulling:

Volgens de specs van de Onkyo wordt 4K wel ondersteund. Dus nu maar een ultra snelle HDMI-kabel plaatsen tussen de Onkyo en de TV. Huidige kabel weggewerkt, dus nu even geen zin in. Wordt vervolgd...


Je zou het nog kunnen testen met de kabel die bij de box zit dit is 4K maar van de Onkyo naar tv moet dan ook 4K zijn.