Skip to main content

Net TV van KPN. Sinds een paar dagen start de ontvanger niet op. En als het opstart krijg ik zuurstokroze beeld. Ik schakel de Marantz en TV bij mede afstandsbediening van KPN. Ik moet de elektra er dan af halen en dan werkt het weer. Dat is echter slecht bereikbaar dus zeer hinderlijk maar kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn. Ook de HDMI-CEC uitgezet. Werkte ook niet dus iemand een oplossing?

LG Oled 55C9

Gr. Patrick

 

Ha @Peppie68, dat is rot 😞. Ik ga dit zeker intern doorgeven! Voor nu heb ik alleen nog even geen oplossing, behalve de herstart, ben ik bang. 


Dat word dan elke keer mijn dressoir verslepen. Dankjewel.
 

En zoals je bij mijn andere vraag kunt lezen is het modem ook niet bepaald functioneel. Kortom, mijn overstap naar KPN begint een beetje teleurstellend te worden. 


Welke KPN tv ontvanger heb je?

Ik gok op de DIW7022

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12?

 

Probleem kan de HDMI kabel zijn.

Dit is een storing die vooral in de beginjaren van de HDMI voorkwamen.

Kijk of de HDMI kabel er echt goed in zit (niet scheef of zo)

Zowel op tv als op de KPN tv decoder.

Probeer eventueel een andere (goede) HDMI kabel (4K HDMI kabel). 

 

De KPN tv decoder kan je o.a. uitzetten door de 12 volt stekker achterop de decoder eruit te halen/

Bij de “oudere” modellen zat er een schakelaar achterop om de spanning eraf te halen. 


Dank voor je antwoord.

DIW7022 met Box12. Ik heb de kabel gebruikt van KPN zelf. Elektra er af is niet het probleem. Ik heb de decoder achter het dressoir. Moest kunnen vanwege de bluetooth afstandsbediening.

En zoals je terecht opmerkt. “in de beginjaren” . Ben bang dat dit toch wel tekenend is voor de geleverde apparatuur. Dit had ik van een gerenomeerd bedrijf als KPN echt niet aan zien komen en heeft Ziggo zijn zaakjes op dat gebeid toch beter voor elkaar. 

Hebben we nu niets aan dus ik ga de boel wel anders inrichten met een ander kabel en kijken of dat werkt.

 


Ook bij Ziggo hebben ze veel problemen gehad met de tv decoders.

 

Maar of dit een probleem van de KPN tv decoder is, weet ik niet.

En de voedingsstekker, die zit in het 230 volt blok, kan je er ook uithalen, ook dan is de spanning eraf.

Doe dit altijd voor minimaal 2 minuten.

 

Is hij met een vaste kabel verbonden met de Experiabox of box12?

 

Hoe oud is de tv? 

En kijk of de HDMI kabels er echt goed inzitten.

Eventueel probeer een andere HDMI 4K kabel. 

 

En staat hij stand-by in de ECO stand?

Ook dat kan voor een probleem zorgen.

In de gewone stand-by stand verbruikt hij iets meer, maar bij aanzetten gaat het dan beter, als ik het goed heb.


Ha @Peppie68, toch nog even wat extra vragen: heb jij inderdaad al eens een andere HDMI-kabel geprobeerd, zoals joop2011 hierboven adviseert? Daarnaast: zie je wel menu's? Dan kan herstarten ook door de KPN-knop op de afstandsbediening langer ingedrukt te houden. Dan kom je bij een menu waar je voor ‘herstarten’ kunt kiezen. 


Goedenavond. De oplossing met de kabel lijkt te werken. Kennelijk is de decoder inderdaad gevoelig hiervoor. 

Als ik overigens het roze beeld heb hoor ik wel geluid. Het menu is niet zichtbaar dus dat wordt lastig. 

Vooralsnog lijkt het lek boven dus we wachten rustig af. 

 


Helaas. Was te mooi om waar te zijn. Wederom roze beeld. 


Heel vervelend! Wat voor HDMI-kabel gebruik je?


Inmiddels ben ik met iemand van KPN aan het zoeken naar het probleem. Hier en daar wat testen. Ik kom er op terug. 


Nu ook vastlopers bij de zenders en bij terugkijken plotseling opnieuw beginnen met het programma.

Verder nog geen terugkoppeling gehad voor de roze schermen. Gebeurd zowel bij Eco als snelle start. 

Kan er inmiddels wel een slimme stekker tussen zetten voor het resetten. Niet best.


Ha @Peppie68, wat rot! Met wie heb je er contact over gehad dan? Daar is verder niets uitgekomen? Heb je de TV+ Box ook al eens volledig gereset i.p.v. alleen herstart? En ervaar je dit ook als je de Marantz er tussenuit haalt? Je hebt de ontvanger trouwens bekabeld aangesloten op de Experia Box? Zo niet, wil je dat ook eens proberen?


Goedenavond, alles geprobeerd en Marantz zit er niet tussen. Is geen AV receiver maar stereo versterker. Hangt rechtstreeks aan de tv. Ik heb via privé bericht contact met Erik_


@Peppie68 Erik is even afwezig en er dinsdag weer en ik heb dan even niet direct inzicht in jullie privé communicatie. Wanneer het beeld roze blijft gaan bij mij toch de vermoedens uit naar een probleem met de connectie via HDMI. @Erik_  zal zo spoedig mogelijk je PB's beantwoorden!


Hoi @Peppie68 
Zet de TV-ontvanger in de eco stand, dan heeft je TV langer de tijd om met de HDMI te communiceren en waarschijnlijk heb je dan geen gekleurd beeld meer.


Goedemorgen. Zelfde probleem in de ECO stand. Daarnaast schakelt de overige apparatuur dan vaak niet mee. Daarnaast speelt het probleem van de vastlopers en het opnieuw opstarten bij terug kijken.  


Zelfde probleem hier. Alles geprobeerd inclusief eco. Veel communicatie over dit probleem maar geen oplossing. Ben er een beetje klaar mee.


Zou ik van KPN voor de kerst nog een oplossing krijgen denk je?


Net telefonisch contact gehad met KPN. Is een bekend probleem en dat wordt wachten op een onbekende update waarvan niet bekend is wanneer hij komt. Dus ik ging er van uit dat je tot die tijd niet hoeft te betalen voor TV. Want dat heb ik elke keer niet. 

Nee, want KPN levert wel TV. Dat dat niet naar behoren werkt kan KPN vooralsnog niets aan doen. KPN automobielbedrijf levert een auto maar die rijdt alleen niet. Sorry, even wachten op de reparatie. Oh ja, wilt u wel even de factuur voldoen.  

En de dame van KPN sloot af met de woorden:” U kunt een klacht indienen maar die gaan hetzelfde zeggen.” 

Wat gebeurd hier allemaal. Is er iemand die het uit kan leggen?

Ik ben overgestapt van de concurrent naar KPN. Nam ook een van de vijf telefoonabonnementen mee met het voornemen de ander vier ook bij KPN onder te brengen. Ik geven nadenken over de klantenbinding van KPN. 

Ik houdt het verder kort want ik moet op zoek naar een andere provider. 


Anders dan melden dat er nog steeds aan gewerkt wordt, kan ik niet. Ik kan me zeker voorstellen dat je hier niet blij mee bent, maar ander nieuws is er helaas niet.


Geen probleem, maar krijg ik dan mijn abonnementskosten terug?


Met de laatste update lijkt het probleem eindelijk opgelost ze zijn. Dank daarvoor. 


Hier is het ook al drama sinds ik van de oude kastjes overgestapt bent naar de nieuwe. Nu ook weer paar keer roze beeld, wel geluid. Je wordt er niet goed van en elke keer als ik kon bel moet ik alles herhalen.


Beste @sspriensma, heel vervelend! Je kunt het beste even een eigen topic voor je vraag aanmaken, als je hier nog steeds tegenaan loopt. De community denkt graag met je mee. 


@Peppie68 heb je er nogsteeds last van? Ik namelijk wel😩


Reageer