Skip to main content
Beantwoord

TV ontvanger start regelmatig niet volledig op

• January 6, 2026
  • 8 reacties
  • 72 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb 2 TV ontvangers. Beide DIW7022, een in mijn huiskamer en 1 op zolder. Op zolder staat het kastje zo ongeveer naast een wifiversterker (die groen brandt), is verbonden met de versterker met een internetkabel. Ik zit er naast te werken en heb geen problemen met wifi. Mijn TV kastje wil echter regelmatig niet opstarten. Blijft dan hangen op het android scherm (met eronder een streepje wat heen en weer schiet). Ik heb het kastje al eens om laten wisselen (dat zou de oplossing zijn) maar deze heeft het dus ook. Waar ligt het aan en hoe los ik het op? Reset kan niet omdat ik niet in het menu kom, kastje reageert niet meer op afstandsbediening. Enige oplossing is stekker eruit, wat ik dus al vele keren gedaan heb (varierend van 10 seconden tot 5 minuten en wellicht nog langer). Ik heb al eens een afspraak gehad met een monteur, maar na bellen deed het kastje het de hele tijd en ik wilde niet het risico lopen dat ik kosten hiervoor moest gaan betalen (ze konden me dat niet garanderen). Wie weet wat ik kan doen om dit op te lossen?

Ik heb nu de internet kabel er even uitgehaald. Dan blijft hij hangen op een scherm met een cirkel, searching for internet… Internetkabel er weer ingedaan, is nu updates aan het downloaden. 

Nadat update compleet was, reboot. Geen effect, blijft weer op dat Android scherm hangen.

Nu, na ruim 3 minuten gaat het verder (eerder vandaag al zeker half uur gewacht, dus is niet dat ik ongeduldig ben :-))  maar moet ik de afstandbediening weer koppelen (heb ik afgelopen weken ook al meerdere keren gedaan).

Vind het gewoon heel vervelend dat ik een half uur bezig ben voordat ik TV kan kijken...Dus zoek een meer permanente oplossing.

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@Movado, wat lastig dat je telkens zo'n moeite moet doen om tv te kunnen kijken op zolder. Ik lees dat de TV+ Box zelfs al vervangen is, maar dat er nog steeds hetzelfde gebeurt.

Hoe staat het er nu voor: Heb je de laatste tip van Joop nog kunnen proberen? Ik ben ook wel benieuwd of er hetzelfde gebeurt, als je de TV+ Box via wifi laat verbinden. En uit nieuwsgierigheid: Heb je die kabel tussen het zwarte wifipunt en de TV+ Box al eens vervangen? Op gevoel denk ik dat we het hier ergens in moeten zoeken, aangezien de TV+Box dus al vervangen is en je aangeeft dat je wifi wel goed werkt. Ik ben benieuwd of een van deze dingen verschil maakt.

Mocht dat handig zijn, je leest hier alles over je TV+ Box via wifi aansluiten:

8 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

Welke KPN tv ontvanger heb je? 

DIW7022 aangepast in tekst hierboven.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • January 6, 2026

Beste ​@Movado welk wifipunt gebruik je van KPN, de witte ronde of de zwarte ronde?

Indien de witte ronde, kun je boven beter een switch plaatsen die IGMP snooping ondersteunt en daar de DIW bekabeld op aansluiten.

Heb je de zwarte ronde, dan het je een extra LAN-poort en kun je daar de DIW bekabeld op aansluiten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 6, 2026

Beste ​@Movado welk wifipunt gebruik je van KPN, de witte ronde of de zwarte ronde?

Indien de witte ronde, kun je boven beter een switch plaatsen die IGMP snooping ondersteunt en daar de DIW bekabeld op aansluiten.

Heb je de zwarte ronde, dan het je een extra LAN-poort en kun je daar de DIW bekabeld op aansluiten.

Ik heb de zwarte en het kastje inderdaad aangesloten met een kabel op die poort. Ik heb hiervoor bijna 2 jaar geen probleem met dit kastje/locatie gehad en toen was het niet aangesloten op een kabel. Pas sinds ergens vorig jaar.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • January 6, 2026

De Sagemcom DIW7022 werkt ook op WIFI

Haal de UTP stekker eruit (uit de DIW7022) en kies voor WIFI en kijk of hij dan wel goed werkt.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Movado, wat lastig dat je telkens zo'n moeite moet doen om tv te kunnen kijken op zolder. Ik lees dat de TV+ Box zelfs al vervangen is, maar dat er nog steeds hetzelfde gebeurt.

Hoe staat het er nu voor: Heb je de laatste tip van Joop nog kunnen proberen? Ik ben ook wel benieuwd of er hetzelfde gebeurt, als je de TV+ Box via wifi laat verbinden. En uit nieuwsgierigheid: Heb je die kabel tussen het zwarte wifipunt en de TV+ Box al eens vervangen? Op gevoel denk ik dat we het hier ergens in moeten zoeken, aangezien de TV+Box dus al vervangen is en je aangeeft dat je wifi wel goed werkt. Ik ben benieuwd of een van deze dingen verschil maakt.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • January 22, 2026

Als ik de tv box alleen via WIFI aansluit, blijft het kastje zoeken naar internet (dus vindt blijkbaar geen wifi, terwijl ik ernaast op wifi zit te werken - stond overigens ook al in het eerste gewijzigde bericht). Stop ik dan de kabel erin (die overigens nieuw uit de doos komt en er eerst toen ik nog geen problemen had er uberhaupt niet inzat), dan gaat het kastje updaten en ben ik ook een half uur verder, omdat je dan weer alles moet doorlopen, afstandsbediening koppelen, overal akkoord op geven en/of inloggen op google (wat ik al weken niet meer doe, omdat het kastje de dg erna precies hetzelfde probleem geeft).

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Apart dat de TV+ Box ook blijft zoeken als je 'm via wifi probeert aan te sluiten ​@Movado. Als je de kabel dan weer aansluit zoals je vertelt, en de TV+ Box gaat updaten, werkt het daarna wel weer?

Ik lees daarnaast dat je twee TV+ Boxen hebt in huis. Als je ze verwisselt van plek, wat gebeurt er dan? Verhuist het probleem mee met de huidige TV+ Box of blijft het op dezelfde plek?