Skip to main content

Mijn tv ontvanger (nieuwer model met netflix app erop) valt met grote regelmaat onder het kijken uit en start dan opnieuw op?! Heel vervelend. Resetten al gedaan, maar het probleem blijft 🤷🏼‍♀️ 

Goedemiddag @Wendy.impelen en welkom op het KPN forum :)

 

Dat is zeker heel erg vervelend en ook goed dat je dit aankaart! Je geeft aan dat je de tv ontvanger al eens hebt gereset; wat versta je hier precies onder, welke handelingen heb je verricht? Mijn eerste advies zou zijn om de ontvanger eens een zogenaamde software reset te geven. Dat gaat als volgt:

 

  1. Druk op Menu op de afstandsbediening
  2. Ga naar Instellingen
  3. Ga naar Systeem instellingen
  4. Ga naar Systeem informatie onder systeem instellingen
  5. Druk op de gele knop op jouw afstandsbediening
  6. Kies "ja" bij: Wilt u de software verwijderen? en ja bij: Terug naar fabrieksinstellingen.
  7. Kies "ja" zodra de pop up scherm verschijnt

Mocht dit het probleem niet verhelpen (of mocht je dit al wel hebben gedaan) dan kijk ik graag eens met je mee; zou je dan je forumprofiel in kunnen vullen zodat ik je klantdossier er bij kan pakken? Alvast bedankt!


Beste, alles netjes gedaan zoals boven beschreven. Helaas BLIJFT het probleem zich voordoen. Zeer vervelend ondertussen. Is er een andere oplossing?


Goedemiddag @Wendy.impelen en welkom op het KPN forum :)

 

Dat is zeker heel erg vervelend en ook goed dat je dit aankaart! Je geeft aan dat je de tv ontvanger al eens hebt gereset; wat versta je hier precies onder, welke handelingen heb je verricht? Mijn eerste advies zou zijn om de ontvanger eens een zogenaamde software reset te geven. Dat gaat als volgt:

 

  1. Druk op Menu op de afstandsbediening
  2. Ga naar Instellingen
  3. Ga naar Systeem instellingen
  4. Ga naar Systeem informatie onder systeem instellingen
  5. Druk op de gele knop op jouw afstandsbediening
  6. Kies "ja" bij: Wilt u de software verwijderen? en ja bij: Terug naar fabrieksinstellingen.
  7. Kies "ja" zodra de pop up scherm verschijnt

Mocht dit het probleem niet verhelpen (of mocht je dit al wel hebben gedaan) dan kijk ik graag eens met je mee; zou je dan je forumprofiel in kunnen vullen zodat ik je klantdossier er bij kan pakken? Alvast bedankt!

Helaas.. van het weekend weer.. vandaag weer.. hij blijft uitvullen en weer opstarten 🤷🏼‍♀️


Uiterst vervelend @Wendy.impelen. Ik zie dat je je profiel hebt ingevuld alleen ben je nu nog klant bij Telfort. Het mobiele gedeelte van Telfort is inmiddels overgezet naar KPN. Het vaste gedeelte (internet & tv) zal binnenkort volgen en hier zul je bericht over krijgen. Tot die tijd moet ik je vragen om aan te kloppen bij de klantenservice van Telfort.


Ik heb dit ook al eens gemeld, ik heb hetzelfde probleem, tijdens film kijken spontaan opnieuw opstarten, 

Ik heb hier nog nooit last van gehad maar na de recente update komt dit regelmatig voor het is de Arris VIP 2952 V2


Goedemiddag @Koudhe , speelt dit probleem nog steeds?


Goedemiddag @Koudhe , speelt dit probleem nog steeds?

ja het komt af en toe nog voor


hier start hij ook steets op nadat ik de up en download verhoog had en een nieuw kastje voor de tv heb

zeer vervelend en soms wel 4 a 5 keer achter elkaar in korte tijd

 


Hier hetzelfde probleem sinds ongeveer 10 dgn.

Uitermate irritant. 

Misschien een software update om dit probleem te laten verdwijnen.


Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Goedemiddag @Peet60 en welkom hier op het KPN forum. Allereerst mijn excuses voor deze late reactie. Het is momenteel erg druk op het forum en daarom duurt het wat langer dan gebruikelijk voordat we kunnen antwoorden. Speelt het probleem op dit moment nog steeds?


Ook hier regelmatig het probleem zoals hierboven beschreven. Zowel de ontvanger beneden als boven valt regelmatig uit en start dan vanzelf opnieuw op.  Probleem is gekomen na de nieuwe software update. Voordien geen problemen. Betreft voor beide ontvangers het merk en type Artis vip 2952 V2.   Graag oplossing van dit probleem, want dit begint behoorlijk irritant te worden.


Ook hier dat probleem. Tv ontvanger lijkt dan een update te krijgen maar die komt dan midden op de dag als je toevallig het journaal zit te kijken. Nijdig irritant


Ik heb hetzelfde, ook eerder gemeld, waarop niet gereageerd wordt.

Werken de moderators niet erg langs elkaar heen? Want er is inmiddels een sticky topic om soortgelijke klachten over het opnieuw opstarten te verzamelen, terwijl een andere moderator van niets lijkt te weten.  

En nee, het resetten werkt niet. 


https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

 

Verzameltopic. 


https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315

 

Verzameltopic. 

Er is inmiddels inderdaad een verzameltopic 🙂 De problemen worden op dit moment onderzocht door de ontwikkelaars van interactieve televisie. Voor de voortgang hiervan wil ik iedereen die hier problemen ervaart, doorverwijzen naar dat verzameltopic. 


Probleem blijft zich voordoen. Alles gedaan wat kpn voorsteld maar software probleem aan hun kant. Graag wat centjes retour KPN


Hier hetzelfde. Nooit last van gehad maar sinds de update is alles traag. Blijft vansthangen in het menu en terug keren van opnames of films duurt een eeuwigheid. En dan start de box weer opnieuw op. 

Misschien eens een stabiele nieuwe update schrijven?

 

Maar wat gaat kpn doen aan deze ergernis?

 

Of wachten tot dat we maar overstappen naar de concurrentie?

 

Sinds telfort onder kpn valt is het echt bagger. 


Ook wij hebben hetzelfde probleem met 2 dezelfde onvangers (zelfde type) bijna elke dag springt er een spontaan in de herstart tv prog. of netflix het maakt niet uit. software vervangen etc, het maakt niet uit. Wat mij opvalt dat de units gloeiend heet worden bij de spontane restart.

En dat al meer als een maand. 

Zeer teleurstellend allemaal,

vraag:bestaat de mobiele service dienst niet meer.?

Ik weet niet of ik hier nog langer mee doorga, dan maar die andere.

wij zijn al 9jaar klant met alles kpn.

Heel jammer dat dit kennelijk niet kan worden opgelost


Ik weet het zeker dat ik ga overstappen. Ben die slappe antwoorden zat en dat lange wachten.


Ook ik heb het sinds de overgang van Telfort naar KPN steeds vaker dat er spontaan een herstart wordt gedaan. Net ook tijdens het kijken via Netflix. Heel jammer want dit was nooit zo


Ik heb dit ook regelmatig en vaak op de dag.

Ook nu staat hij weer opnieuw op te starten en software te installeren. 

Ben nu bezig mijn KPN mail allemaal te veranderen in gmail want KPN reageert niet op klachten of kunnen het gewoon niet oplossen. 

Nu op zoek naar andere aanbieder.


Ik heb dit ook regelmatig en vaak op de dag.

Ook nu staat hij weer opnieuw op te starten en software te installeren. 

Ben nu bezig mijn KPN mail allemaal te veranderen in gmail want KPN reageert niet op klachten of kunnen het gewoon niet oplossen. 

Nu op zoek naar andere aanbieder.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315


Vanavond 3 x achter elkaar opgestart tijdens kijken naar film op prime, uiterst irritant, 10% en verder en weer terugkomen op tv kanaal, weer prime opstarten etc. Kwam altijd al voor, maar wordt steeds erger :frowning2: