Skip to main content

Wij gebruiken 2 ontvangers/2 tv's. Bij onze "hoofd-tv” valt de ontvanger uit, wanneer wij naar een app (bv. NPO of YouTube) willen overschakelen. de 2e ontvanger functioneert wel, zoals het hoort. 

Ik wilde dus eigenlijk gewoon de klantenservice spreken en vragen, of ik een nieuwe ontvanger kon krijgen. Maar vervolgens kom ik in een schijnbaar eindeloze loop terecht van mogelijke oplossingen, waar ons specifiek probleem dus niet wordt benoemd ! Bellen ? Het is blijkbaar druk en de verbinding wordt - na een nieuwe verwijzing naar de zogenaamde oplossingen loop - simpelweg verbroken ! En dan wordt als ultieme oplossing aangeboden, je probleem te droppen in deze community vijver en maar afwachten tot er iemand met een oplossing komt. Is dat service ? 

Hoi @LeenR, welkom op het forum! Jammer dat het via de telefoon niet zo soepeltjes ging. Bellen is over het algemeen wel de snelste manier voor dit soort zaken. Als je inspreekt wat het probleem is, dan krijg je in eerste instantie verwijzingen naar relevante servicetools en dergelijke. Echter, als je aan de lijn blijft, dan krijg je uiteindelijk een collega te spreken. Dit is ook het geval als je een tweede keer belt.

 

Nu je ons hier gevonden hebt, heb ik nog een vraag voor je. Je beschrijving van het probleem is duidelijk. En het lijkt er ook op dat de ontvanger in kwestie een probleem heeft. Maar, om toch de omstandigheden uit te sluiten: kun je de ontvangers eens wisselen? Kabels enzo kun je in eerste instantie laten zitten. Ontkoppel beide ontvangers en wissel de kastjes om. Dan ben ik benieuwd of het uitvallen dan bij de hoofd-ontvanger blijft, of dat het probleem zich nu voordoet op de tweede ontvanger.


Dag Erik, altijd fijn dat je - al is het met een omweg - toch nog een menselijke reactie krijgt. Maar ik word zo moe van al die sites en bedrijven die zo werken. Als je eens wist, hoe lang ik alleen al deze maand aan de telefoon in wachtrijen heb gehangen ! (Voor het eerst van ZK-verzekering gewisseld, nou, ik geef het je te doen ! En over dat wachten na al die "dienstmededelingen": Je moet het maar even weten. Dus, bedankt voor die tip. En je moet dan niet de timer er naast hebben, want dat gaat waarschijnlijk al met al wel even duren !

 

Over de ontvanger : sinds we die koppeling hebben gevolgd hebben geen probleem meer gehad. Natuurlijk heb ik die link nu opgeslagen, maar ja het heeft wat tijd gekost. Dus, als je het me niet kwalijk weet, ga ik nu even geen kabels omsteken en kastjes uitwisselen. Ik heb er voorlopig weer even m'n buik van vol. Desalniettemin: dank voor de reactie en het aanbieden van deze info-mogelijkheid. Goed uiteinde, prima begin en nieuw jaar gewenst. 


Oh, nee, als het nu werkt, dan hoef je inderdaad niet meer te gaan lopen prutsen met de kabels. Mocht het probleem toch wel voorkomen, dan kun je het dan alsnog doen!

Dank voor je reactie, en jij ook een goed nieuw jaar :)