Skip to main content

Hallo allemaal,

 

Niet zozeer een vraag maar meer een opmerking.

Ik heb sinds kort een nieuw glasvezel abonnement en besloot om bij het afgesloten internet abonnement ook maar een tv abonnement te nemen. 

Nu heb ik mijn pc aangesloten staan op mijn tv voor pc gebruik en om series en films op streamingdiensten te kijken, nu wilde ik dit ook doen om kpn tv te kijken en dat werkt prima. Nu is het alleen niet mogelijk om een tv abonnement af te sluiten zonder tv box. Deze heb ik ook ontvangen en staat nu ingepakt en ongebruikt op zolder. 

Dit is toch verspilling van materiaal en kosten ?

Ik heb voorheen ziggo gehad en daar kon je met het internet only abonnement via ziggo go gewoon tv kijken via je pc of mobiele apparaat zonder box.

Nu begrijp ik uit het gesprek met de klantenservice bij het afsluiten van het tv abonnement dat een tv abonnement gelinkt moet staan aan een tv box maar dit moet toch te realiseren zijn zonder linken aan de tv box maar met een link naar je abonnee nummer, dit is gewoon geld weggooien. Nu staat er een ongebruikte box in een ongeopende doos op zolder.

Via de TV ontvanger wordt het volledige aanbod en mogelijkheden geboden.

W.o. het bekijken van opnames van zenders als BBC First, Duitse, Vlaamse.

Verder ook een ruim aanbod aan radio kanalen: zo'n 90 momenteel.

En… die streaming diensten zijn juist heel makkelijk ook met de huidige TV+ box te bekijken!! De apps van Videoland, Prime, Disney+, Viaplay, NPO start, en nog een paar zijn al vooraf geïnstalleerd.

Wel een 'beetje’ bewerkelijk hoor. TV kijken via http://tv.kpn.com via je laptop op je televisie.

Ik heb voorheen ziggo gehad en daar kon je met het internet only abonnement via ziggo go gewoon tv kijken via je pc of mobiele apparaat zonder box.

Ook bij internet only van Ziggo moet je extra betalen voor Ziggogo. Hoeveel was dat? Anders heb je alleen het ongecodeerd kabel aanbod zonder ziggogo bij internet.

https://www.ziggo.nl/internet/internet-only helaas kan ik zonder invullen pc + huisnummer geen gegevens hier krijgen. Ik ga Ziggo niet wijzer maken dan nodig is.


Ziggo go is gratis bij ieder internet abonnement.

Verder gebruik ik geen laptop maar heb een kleine pc kast staan met draadloos toetsenbord en muis welke via wifi verbonden is met internet. Is niets moeilijker dan met een aparte box en weer een afstandsbediening. Als je een spelletje doet of wat dan ook en je wilt even tv kijken hoef je niet je tv om te schakelen en met een afstandsbediening verder te gaan.

Ik begrijp best dat ik één van de weinigen ben die zijn pc op deze manier gebruikt en misschien probeer ik de box nog wel eens omdat ik hem nu toch heb. Ik vind het alleen zonde om verplicht een tv box te krijgen welke ik dan maar in een kast of op zolder moet zetten.

 

Edit: 

Ik zie dat je nu inderdaad apart moet betalen voor ziggo go bij een internet only abonnement, bij mij zat dit er gratis bij, misschien een actie geweest.

 

Edit 2:

Ik ga de box toch bij nader inzien maar uitpakken en gebruiken, qua stroomverbruik zal dit behoorlijk schelen en als ik inderdaad mijn streamingdiensten kan gebruiken is het onzin om hier de pc voor te gebruiken. 

Bedankt voor je antwoord PeterG 👍