Skip to main content
Beantwoord

Tv-ontvanger VIP2952 komt niet uit standby vanuit eco-stand

• January 12, 2026
  • 11 reacties
  • 131 keer bekeken

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

KPN TV-ontvanger ARRIS VIP2952 V2

Deze ontvanger komt niet uit de standby vanuit de eco-stand.

Ik dacht ik wil de eco-stand proberen, maar dan komt de ontvanger niet uit de standby stand, wat ik ook probeer. Alleen de ontvanger geheel uitzetten met de aan/uit-schakelaar op de achterkant, een halve minuut wachten en dan weer aanzetten dan pas komt ie weer tot leven. Ik heb dus direct de eco-stand weer uitgezet (dus nu staat ie weer op snel-starten). Dus voor mij geen eco-stand.

Beste antwoord door losbol

Als ik op de afstandsbediening op een toets druk, dan brandt het groene ledje bovenaan.

Met de tv-ontvanger in de eco-stand als ik op de AAN-UIT knop op de afstdandsbediening druk (groene ledje brandt) dan komt de tv-ontvanger nu toch wel uit de stand-by.

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 12, 2026

Hij gaat alleen uit eco stand-by met de afstandsbediening. 

De knop, dan rood, bovenop werkt niet. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@losbol, net als Peter ben ik benieuwd of de tv-ontvanger wel weer wakker wordt als je de afstandsbediening gebruikt. Had je dat ook geprobeerd daarbij?

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 16, 2026

Nee de TV-ontvanger gaat ook niet uit de standby-stand met de afstandsbediening, dit heb ik geprobeerd.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 16, 2026

Dat zou wel zo moeten. Werkt die knop wel op je afstandsbediening? (Ledje groen bij bediening)

Maar goed. Als ie overdag aan staat voor radio en 's avonds voor televisie en alleen 's nachts stand-by is de besparing individueel niet groot. Ongeveer 1 kWh in de maand.

Eco, of uit met de schakelaar op de achterkant, bespaart 1 kWh per 240 uur stand-by. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is raar inderdaad, de afstandsbediening hoort dat wel in gang te zetten. Heb je de tv-ontvanger ook al eens helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen om te kijken of het daarna wel weer lukt vanuit de ECO stand?

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 20, 2026

Ik heb de tv-ontvanger niet teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Ik ben klaar met de eco-stand. Goedendag!

Jasper van KPN
Moderator

Dat is ook een oplossing inderdaad 🙂 Mocht je het in de toekomst toch willen proberen, dan kunnen we dan verder met je meedenken.

Zonder de ECO stand kan je nu in ieder geval snel tv kijken.

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • Antwoord
  • January 21, 2026

Als ik op de afstandsbediening op een toets druk, dan brandt het groene ledje bovenaan.

Met de tv-ontvanger in de eco-stand als ik op de AAN-UIT knop op de afstdandsbediening druk (groene ledje brandt) dan komt de tv-ontvanger nu toch wel uit de stand-by.

Jasper van KPN
Moderator

Het gaat nu wel goed dus? Had je die reset nog gedaan of iets anders waardoor het nu wel lukt? Of is het spontaan gelukt?

losbol
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • January 23, 2026

Ik heb niets extra gedaan, ook geen reset, maar het lukt nu dus wel.

Jasper van KPN
Moderator

Ik kan niet verklaren waardoor het opeens goed gaat, dit is hoe die functie hoort te werken. Laten we ook niets extra's gaan doen voor de zekerheid, zodat je het kunt blijven gebruiken.