Skip to main content
Beantwoord

TV ontvanger welke niet in het zicht hoeft te staan

• March 16, 2025
  • 8 reacties
  • 130 keer bekeken

Goedemiddag,

Lange tijd heb ik TV gekeken via de KPN TV+ app, waarbij de kwaliteit en diverse onvolkomenheden voor mij dusdanig storend zijn, dat ik mij wil oriënteren op alternatieven. Ik dacht aan een TV ontvanger van KPN welke niet zichtbaar in de huiskamer/slaapkamer hoeft te zijn, uiteraard wel aanwezig in de betreffende ruimte en werkt voor regulier gebruik.

• Bestaat een dergelijke ontvanger bij KPN? Indien dit het geval is, welke ontvanger betreft dit?
  • Kan ik een dergelijke ontvanger in een gesloten TV kast plaatsen, waarbij de ventilatie normaal gesproken nihil is (kast kan opengezet worden, maar heeft in eerste instantie niet de voorkeur)?
  • Helaas heb ik, door mijn eigen fout in de montage van mijn cinewall, maar twee HDMI kabels beschikbaar in mijn televisie in de woonkamer, waarvan er één connect met de soundbar en één met mijn PS5. Als ik een TV ontvanger van KPN hieraan wil toevoegen moet ik, denk ik, een HDMI switch plaatsen tussen de HDMI kabel van de TV naar de PS5, zodat deze geconnect kan worden met én de PS5 én de TV ontvanger. Klopt deze voorstelling van zaken en is dit haalbaar, of zie ik hier iets essentieels over het hoofd? 
  • Indien bovenstaande ideeën niet uitvoerbaar zijn, zijn er goede alternatieven buiten het gebruik van de KPN TV+ app?

Alvast hartelijk dank voor jullie meedenken!

Beste antwoord door JanD

Beste ​@Tobias11 ik begrijp dus dat je nu al een tv-abo hebt bij KPN anders kun je geen tv kijken via de KPN-apps.

Welke tv-ontvanger heb je nu van KPN?

De 5202 en de DIW7022 zijn geschikt om uit het zicht te plaatsen i.v.m. Bluetooth verbinding, maar dienen wel voldoende ventilatieruimte te hebben.

De veiligheidsaanwijzingen geven o.a. aan:

1. temperatuur tussen 0 en 40 graden
  2. luchtvochtigheid tussen 20 en 90%
  3. mag niet worden geïnstalleerd waar zich warmte kan ophopen

Een  HDMI-kabel dient rechtstreeks op een HDMI-poort van de tv aangesloten te worden.

Je kunt dan de andere apparaten misschien via een switch koppelen.

De DIW7022 kan bij een geschikt modem draadloos werken, anders uitsluiten met de meegeleverde LAN-kabel.

Als je contractvrij bent kun je je abo om laten zetten naar een TV+abo.

de 5202 wordt alleen nog onder voorwaarden uitgeleverd.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • March 16, 2025

Mijn televisie ontvanger staat in een houten gesloten kast (met ventilatiegaten natuurlijk), en dat werkt prima! 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 16, 2025

Beste ​@Tobias11 ik begrijp dus dat je nu al een tv-abo hebt bij KPN anders kun je geen tv kijken via de KPN-apps.

Welke tv-ontvanger heb je nu van KPN?

De 5202 en de DIW7022 zijn geschikt om uit het zicht te plaatsen i.v.m. Bluetooth verbinding, maar dienen wel voldoende ventilatieruimte te hebben.

De veiligheidsaanwijzingen geven o.a. aan:

1. temperatuur tussen 0 en 40 graden
  2. luchtvochtigheid tussen 20 en 90%
  3. mag niet worden geïnstalleerd waar zich warmte kan ophopen

Een  HDMI-kabel dient rechtstreeks op een HDMI-poort van de tv aangesloten te worden.

Je kunt dan de andere apparaten misschien via een switch koppelen.

De DIW7022 kan bij een geschikt modem draadloos werken, anders uitsluiten met de meegeleverde LAN-kabel.

Als je contractvrij bent kun je je abo om laten zetten naar een TV+abo.

de 5202 wordt alleen nog onder voorwaarden uitgeleverd.

• March 16, 2025

Welke tv ontvanger heb je nu?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Helaas heb ik, door mijn eigen fout in de montage van mijn cinewall, maar twee HDMI kabels beschikbaar in mijn televisie in de woonkamer, waarvan er één connect met de soundbar en één met mijn PS5. Als ik een TV ontvanger van KPN hieraan wil toevoegen moet ik, denk ik, een HDMI switch plaatsen tussen de HDMI kabel van de TV naar de PS5, zodat deze geconnect kan worden met én de PS5 én de TV ontvanger.

TV ontvanger het beste direct in de tv. Via een switch is vragen om problemen. Dit i.v.m. de HDCP kopieerbeveiliging. Die moet een scherm herkennen. Via een switch werkt dat niet snel genoeg.

Soundbar moet ook direct op de tv, HDMI ARC. Ook dat gaat niet werken via een switch.

Dat wordt mijns inziens toch even die tv van de muur tillen….

Je kunt proberen of kpn je huidige Arris VIP2952 wil omruilen voor de Arris VIP5202, deze laatste wordt bediend met een Bluetooth afstandsbediening, maar moet wel een internetkabel in.

Voor de tv ontvanger die via wifi verbonden kan worden zul je over moeten naar het nieuwste abonnement. Dat kan alleen als je nu contractvrij bent en niet ‘onlangs’ hebt verlengd. Die tv ontvanger, TV+, DIW7022, hoeft alleen in het stopcontact en met HDMI in een tv.

• March 16, 2025

de 5202 wordt niet meer uitgeleverd.

Dat word die wel. Als je Hussel hebt en je kiest voor de 4K optie, dan krijg je de 5202.

Ook als je een 2260 of 2952 hebt die stuk is heb je kans dat je een 5202 krijgt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Precies. De HD ontvangers zijn op. KPN heeft dus besloten om zelfs bij de oude Alles-in-1 abonnementen de 5202 als vervanging in te zetten.

Derhalve kan je zelfs onder Hussel over naar TV+. Maar dan wel voor alle ontvangers.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2025

de 5202 wordt niet meer uitgeleverd.

Dat word die wel. Als je Hussel hebt en je kiest voor de 4K optie, dan krijg je de 5202.

Ook als je een 2260 of 2952 hebt die stuk is heb je kans dat je een 5202 krijgt.

Oké, als jij dat zegt neem ik in dit geval braaf aan dat je gelijk hebt.

Ik heb mijn reactie aangepast ​@Marlon92 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Tobias11, welkom op onze community! Ik zie al een levendige discussie ontstaan. Kom je er n beetje uit zo?