Skip to main content

Alweer een tijdje terug,ging mijn tv ontvanger kapot.Ik kreeg toe een vervanger,maar geen nieuwe,een 2e handse,met als uitleg,dat dat was vanwege de duurzaamheid.Ik heb dat nog geaccepteerd ook.Maar nu is die 2e handse ook niet goed meer,want regelmatig gaat het beeld de laatste tijd uit zichzelf op zwart en komt dan weer terug.Nu zie ik op de kpn site dat er een nieuwe ontvanger is,de arris vip 5202.Bij navraag bleek die voor nieuwe abonnees te zijn.Dus klanten die al lang lid zijn van kpn,krijgen alleen oude troep en niet de nieuwe spullen.Fijne service.

De Arris VIP 5202 komt uit 2019 geloof ik, hang me er niet aan op!
De TV+ Box is de allernieuwste, en voor alle nieuwe of verlengende klanten!

Kijk hier voor je verlengaanbod: https://www.kpn.com/blijvenloont


Er zijn 2 soort van "verlengen". Het is mogelijk 9m het bestaande abonnement te verlengen waarbij alles hetzelfde blijft. Dus ook de tv ontvangers. Bij deze vorm van verlengen heeft u geen recht op de nieuwe TV+ ontvanger. Ook niet als de huidige ontvanger kapot is.

De andere vorm van verlengen is het abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dan krijgt u de nieuwe TV+ ontvanger. Het abonnement word ook volledig vernieuwd. Dat kan onder andere inhouden: geen gratis ESPN meer. En er moet apart bijbetaald worden voor KPN veilig. 


Afhankelijk van je huidige abonnement, is het misschien mogelijk het aanvullende 4K pakket af te sluiten. Je krijgt dan de Arris VIP5202, wat overigens een prima ontvanger is @spring. Weliswaar heeft het 4K pakket niet zoveel te bieden maar na een half jaar kan je dat weer opzeggen. De 5202 mag je daarna zonder verdere kosten behouden. 


Als je nu belt dat je ontvanger, wéér, stuk is ontvang je een 5202 ! 👍 @spring .

Want dat is nu de enige vervanger bij Alles in1 en bij internet+tv 👌


Van alle antwoorden hier heb ik gekozen voor verlenging waarbij ik de tv+box kreeg.Had ik dat maar niet gedaan,want ik heb er weer een probleem bij.Het eerste probleem,bij het zappen geluid en beeld niet synchroon,kreeg ik na een paar dagen deze klacht.Bij het zappen krijg bij sommige zenders een keiharde tik te horen,waarbij je je doodschrikt,omdat je denk,de tv ontploft.Ooit had ik 25 jaar analoge tv zonder één probleem.Nu heb ik constant problemen bij de KPN en opgelost wordt er niets Het is geen leuk tv kijken meer.Ook per telefoon hebben ze geen oplossing voor je.Ik ben er helemaal klaar mee..


Nou zeg, ik snap dat dit tegenvalt @spring 😕

Een helemaal nieuwe tv-ontvanger hoort natuurlijk goed te werken, maar toch ervaar jij er gelijk vreemde problemen mee. Je geeft aan dat onze telefonische klantenservice ook geen oplossing had, hebben ze je vanuit daar wel al aangeraden om de ontvanger een ‘frisse start’ te geven? Als je dat nog niet gedaan hebt, wil ik je toch wel vragen om de stappen even uit te voeren. Het kan zijn dat er in de software iets niet helemaal lekker loopt met je nieuwe ontvanger en door de frisse start wordt alles even opnieuw ingeladen. Ik hoop echt dat alles daarna soepel gaat lopen voor jou! 


Ik heb de bekende stappen doorlopen,maar het heeft niet geholpen.Ook heb ik alles ontkoppelt en weer opnieuw aangesloten en ingesteld.Maar nog steeds dezelfde klacht.iets kan ik wel,maar hier snap ik niets van.


Nieuw is niet altijd beter...


Zelfde klacht met de 7022? Af en toe op zwart? En met de eerdere 2 ontvangers ook?

Dan is 't naar mijn idee het televisietoestel. 

Wat ook kan indien niet de meegeleverde hdmi kabel is de oude hdmi kabel. 


Het kan niet liggen aan de TV,want die is pas 3 maanden oud.(philips,the one).En ik heb een goede HDMI kabel.(qnected hdmi 2.1 kabel),dus daar ligt het volgens mij niet aan. en de tv ontvanger is nu de tv+box.

Zoals ik al aangaf,Tv kijken is zo niet leuk meer. Of wordt het tijd om eens een andere provider te proberen.

 


Ook een nieuwe tv kan defect zijn. 

Ook al een andere HDMI ingang geprobeerd? 

Heb je de bij de TV+ box geleverde hdmi kabel gebruikt?

Heb je de mogelijkheid de box op een andere tv te proberen?

Kan bijvoorbeeld ook bij buren of kennissen mits zij ook kpn internet en kpn tv hebben. Met die laatste hebben ze ook het signaal.


De Tv is van elektro world en die hebben een monteur gestuurd en de Tv niet meer op hdmi 1,maar op hdmi 3 gezet.Tv is goed.En de door u aangedragen eventuele oplossingen begin ik niet aan.Ik weet niet wat de buren hebben en ze moeten het ook maar willen.Dus ik sluit dit topic maar,want er is bij KPN toch geen oplossing.


Goedemiddag beste ikzelf begrijp hier niets van ik heb de decoder kpn+7022 nu bijna drie weken en als doet het prima geen probleempje beeld en geluid samen geweldig ook dolby. Ik hoop dat het goed komt bij u.😉👍


Bij de door mij genoemde problemen, heb ik maar weer eens telefonisch contact gezocht,tegen beter weten in.Want geen van mijn problemen is opgelost en dat zijn er nogal wat,die het TV kijken onplezierig maken en dat met de nieuwste TV ontvanger.Ik noem ze nog maar eens. 1.bij het zappen lopen beeld en geluid niet synchroon en is een zender gekozen.trilt het beeld even.2.het beeld valt weg en komt weer terug met diverse meldingen.3.bij het aanzetten van de TV verschijnt het logo van de tv in beeld en gebeurt er verder niets en moet ik weer diverse handelingen doen,om de TV aan de praat te krijgen.Is er dan bij de KPN geen vakman te vinden die dit kan oplossen? Wel betalen.,geen kwaliteit.Ik heb alles in één van KPN,maar misschien is het toch tijd om voor het TV gedeelte een andere provider te gaan proberen.


Als jij problemen ervaart, Spring, dan willen we je daar graag bij helpen. De problemen die jij beschrijft, niet synchroon, trilling in het beeld, wijzen over het algemeen op een niet ideale connectie tussen tv ontvanger en tv. Het is dan niet dat de tv niet goed is, maar wel dat de beide apparaten niet lekker met elkaar praten. We zien in de praktijk dat dit toch meestal aan de HDMI kabel ligt. Je hebt de door ons meegeleverde kabel gebruikt? Zo nee, doe dat eens. Als je die al wel gebruikt, probeer het dan eens met een Ultra High Speed HDMI kabel.

Je noemt ook diverse meldingen, wat voor meldingen zijn dat precies? De tekst van de meldingen geeft informatie over wat er aan de hand is, dus dat is nuttig om te weten.

 

Voor het aanzetten, als de afstandsbediening afgestemd is op jouw tv, dan raden we aan om de boel aan te zetten met de KPN knop rechtsboven op de afstandsbediening. Daarmee zou dan de tv ontvanger aan moeten gaan, en vervolgens je tv, automatisch, ook. Als je die knop al gebruikt, en dat werkt niet lekker, probeer het dan juist eens andersom met de TV knop linksboven, en kijk of de ontvanger dan automatisch aanspringt.

Als het probleem met het aanzetten blijft aanhouden, controleer dan de CEC instellingen van je tv. Bij Philips noemen ze dat EasyLink. Zoek dat in de instellingen en zorg dat dit aanstaat.


Ik heb de door de kpn bij leverde HDMI kabel vervangen door deze En de instellingen aangepast,maar het probleem blijft. En  ik heb net het contract verleng,vandaar het andere kastje.Ik zing het maar een jaar uit en ga dan een andere provider proberen.

 

Ik zou het toch wel erg jammer vinden als je nu een jaar lang met allerlei problemen tv kijkt, om vervolgens over te stappen naar een andere provider waar je mogelijk tegen exact dezelfde problemen aan gaat lopen @spring 😕

Daarom wil ik toch nog wel graag een poging wagen.

Je geeft aan dat dit je problemen zijn:

1.bij het zappen lopen beeld en geluid niet synchroon en is een zender gekozen.trilt het beeld even.
2.het beeld valt weg en komt weer terug met diverse meldingen.
3.bij het aanzetten van de TV verschijnt het logo van de tv in beeld en gebeurt er verder niets en moet ik weer diverse handelingen doen,om de TV aan de praat te krijgen.

Wat betreft punt 1; niet leuk dat dit nog steeds speelt, Zou je de HDMI kabel anders eens in álle HDMI poorten van je tv willen testen? Hij zit nu in 3 terwijl hij eerst in 1 zat, wat gebeurt er als je hem nu weer in 1 test? En hoe gaat het in 2? En heb je misschien ook nog een 4e poort om te proberen?

Wat betreft punt 2; zou je nog willen uitleggen om welke meldingen het precies gaat? Lukt het je misschien om hier foto's of filmpjes van de meldingen te plaatsen zodat we met je mee kunnen kijken?

Wat betreft punt 3; je hebt het over het logo van de tv, bedoel je daarmee het Philips logo? Als je bij het aanzetten het Philips logo te zien krijgt en je vervolgens meerdere handelingen uit moet voeren om de KPN tv-ontvanger op het beeld te krijgen, dan lijkt dat los te staan van de ontvanger. De tv lijkt dan niet het goede invoerkanaal te selecteren, iets wat met de CEC (EasyLink) instellingen waar @Erik van KPN het over had wel zou moeten.  


Ik zou het toch wel erg jammer vinden als je nu een jaar lang met allerlei problemen tv kijkt, om vervolgens over te stappen naar een andere provider waar je mogelijk tegen exact dezelfde problemen aan gaat lopen @spring 😕

Daarom wil ik toch nog wel graag een poging wagen.

Je geeft aan dat dit je problemen zijn:

1.bij het zappen lopen beeld en geluid niet synchroon en is een zender gekozen.trilt het beeld even.
2.het beeld valt weg en komt weer terug met diverse meldingen.
3.bij het aanzetten van de TV verschijnt het logo van de tv in beeld en gebeurt er verder niets en moet ik weer diverse handelingen doen,om de TV aan de praat te krijgen.

Wat betreft punt 1; niet leuk dat dit nog steeds speelt, Zou je de HDMI kabel anders eens in álle HDMI poorten van je tv willen testen? Hij zit nu in 3 terwijl hij eerst in 1 zat, wat gebeurt er als je hem nu weer in 1 test? En hoe gaat het in 2? En heb je misschien ook nog een 4e poort om te proberen?

Wat betreft punt 2; zou je nog willen uitleggen om welke meldingen het precies gaat? Lukt het je misschien om hier foto's of filmpjes van de meldingen te plaatsen zodat we met je mee kunnen kijken?

Wat betreft punt 3; je hebt het over het logo van de tv, bedoel je daarmee het Philips logo? Als je bij het aanzetten het Philips logo te zien krijgt en je vervolgens meerdere handelingen uit moet voeren om de KPN tv-ontvanger op het beeld te krijgen, dan lijkt dat los te staan van de ontvanger. De tv lijkt dan niet het goede invoerkanaal te selecteren, iets wat met de CEC (EasyLink) instellingen waar @Erik van KPN het over had wel zou moeten.  

Bedankt voor het bericht,maar ik heb al van alles geprobeerd en heb er nu genoeg van.Het is juist,dat het bij een andere provider ook kan optreden,maar dat zou wel toevallig zijn,dat het dan bij 2 providers optreedt. De Tv is nieuw,de kabels zijn nieuw en er is een monteur van Electro world komen kijken,waar ik het toestel gekocht heb.


De ontvanger is ook nieuw, en óndanks dat alles nieuw is, blijf je met problemen zitten 😉

Maar ik laat de keuze aan jou @spring, als jij er geen heil meer in ziet wil ik je uiteraard niet dwingen. Mocht je op een later moment toch weer aan de slag willen met de problemen, dan staan we hier voor je klaar!


Reageer