Skip to main content

TV+ ontvanger werkt niet helemaal lekker, zwart beeld, geen geluid en terugkijken werkt niet altijd

  • June 4, 2026
  • 2 reacties
  • 68 keer bekeken

KPN kwam met de mogelijkheid om mijn box om te wisselen naar de nieuwe kpn+tv box. 
ik dacht dat het weer een verbetering zou zijn. Beeld is prima, maar die menu’s vind ik verschrikkelijk. Met de oude box had je een knop en ik zat in mijn opnames, en een knop en ik zat in de gids. Nu blijf je klikken om er te komen. Beeld start vaak zwart op, moet eerst van zender wisselen en dan is het goed. Dit gebeurt ook regelmatig met het geluid. Terugkijken werkt niet altijd, moet je weer opnieuw beginnen. Contact gehad met kpn of ik mijn oude box terug kon krijgen, maar dat ging niet meer. Met de vraag waarom het nu allemaal zo omslachtig moet zijn, wist men geen antwoord te geven. De afstandsbediening is helemaal omgedraaid, lekker makkelijk, dus niet. Conclusie, ik zal er aan moeten wennen.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 4, 2026

Allereerst welkom bij de kpn community! 💐

Oude box was ook meer knoppen voor opnames. 

Menu - opnames - ok

Nu

"Omhoog" - opgeslagen - ok

Ergo: precies zoveel handelingen. 

Gids is, net als op de oudere ontvangers, de gids knop. Dat maakt ook geen enkel verschil. Één knop!

Ik vind TV+ niet meer omslachtig dan de oudere boxen. 

 

Beeld start vaak zwart op, moet eerst van zender wisselen en dan is het goed.

Dit lees ik hier ook af en toe. Zelf geen last van. Zet eens eerst de tv aan, dan de box.

Staat ie op eco stand-by? Gebruik dan eens snelle start.

 

Contact gehad met kpn of ik mijn oude box terug kon krijgen, maar dat ging niet meer.

KPN is het oude platform aan het uitfaseren. 

 

De afstandsbediening is helemaal omgedraaid

Inderdaad. Maar ja. Het blijven dezelfde knoppen. 

 

Conclusie, ik zal er aan moeten wennen.

Ik was er in halve week aan gewend. Mijn 88 jarige moeder gebruikt 'm nu ook zo als ze bij mij logeert. Thuis heeft ze nog een Arris VIP5202, waarbij ze nog de D3 afstandsbediening heeft.


joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • June 4, 2026

De “oude” (Arris of Arcadyan) werkte op Linux.

De Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt op Android TV. (dat is niet hetzelfde als de Android op de mobiel of tablet)

 

Het werkt inderdaad anders, maar dat wend vrij snel.

 

Gids:

Klik op de knop gids om de gids in te gaan.

Klik weer op de knop gids om terug te keren naar tv.

 

  1. Hoe is de DIW7022 verbonden met de KPN modem (router)? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.

Er is een eenvoudiger ab te koop via KPN.

Zie deze of nog simpeler deze.

 

De eerste is misschien wel handig voor u.

Deze kunt u op de DIW7022 samen met de standaard witte ab koppelen.

 

Je kan de Sagemcom DIW7022 ook laten opstarten op tv.