Skip to main content
Beantwoord

Tv-ontvanger werkt niet met mijn DIEWU switch

• 17 mei 2023
  • 4 reacties
  • 158 keer bekeken

Kennen jullie dit?

Ik wilde wat meer netwerkapparaten aansluiten en daarom heb ik een Ethernetswitch met 16 porten opgeduikeld. Nu blijkt dat de Arris-ontvanger daar bezwaar tegen heeft. Om de haverklap meldt de ontvanger dat de netwerkverbinding is weggevallen. Omschakelen naar een andere zender en hij doet het weer. Andere apparaten die op de switch aangesloten zijn doen het prima. En de oude switch - met minder aansluitingen, doet het ook goed.

Hoe kan dat nou?

Beste antwoord door GeSp

Vrij onbekend merk, de switches die ik daarvan gevonden heb ondersteunen het niet, dus ik denk dat die switch toch het probleem veroorzaakt.

Je zal op zoek moeten naar een switch die het wel ondersteunt.

Zoiets als deze: https://www.netgear.com/nl/business/wired/switches/plus/gs116ev2/

In de link die ik plaatste staat uitgelegd wat IGMP snooping is, hier nogmaals:

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • 17 mei 2023

Hallo @Tientien 

Ondersteunt die nieuwe switch wel IGMP snooping, zonder dat kan je i.d.d. de verschijnselen krijgen die je nu hebt.

Welke merk en type switch is het?

• Auteur
  • Helper
  • 28 reacties
  • 17 mei 2023
GeSp schreef:

Hallo @Tientien 

Ondersteunt die nieuwe switch wel IGMP snooping, zonder dat kan je i.d.d. de verschijnselen krijgen die je nu hebt.

Welke merk en type switch is het?

Het tjap is DIEWU. Van IGMP-snoepjes heb ik nog nooit gehoord.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • 22055 reacties
  • 17 mei 2023

Lees dan maar de link(klik op groene tekst) van @GeSp . De switch MOET igmp snooping ondersteunen voor het gebruik van de tv ontvanger. 

GeSp
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+19
  • 6590 reacties
  • Antwoord
  • 17 mei 2023

Vrij onbekend merk, de switches die ik daarvan gevonden heb ondersteunen het niet, dus ik denk dat die switch toch het probleem veroorzaakt.

Je zal op zoek moeten naar een switch die het wel ondersteunt.

Zoiets als deze: https://www.netgear.com/nl/business/wired/switches/plus/gs116ev2/

In de link die ik plaatste staat uitgelegd wat IGMP snooping is, hier nogmaals: