Skip to main content

Jongens, wat is dit nou?

Huur je een film via Pathé. Kost toch geld. Is het via de TV+ box geen 5.1 maar 2.0. 😡

(dan maar weer even de Arris uit de slaapkamer gehaald. Daarop is 't wel 5.1. Huh! 😏 )

Ha @PeterG, dat lijkt mij vreemd! Dus ik ga het voorleggen bij de tv-collega's. Welke film had je gehuurd? 


Dit klopt  @PeterG 

Op de TV+ box zijn alle films en series in de KPN TV+ app zonder Dolby 5.1. Net als alle opnames.

Dit is bekend en heb ik ook al meerdere malen aangegeven in diversen topics. Zie hier.
En als je heel goed kijkt (hier bij een grote TV), is de beeldkwaliteit ook wat minder.

Feitelijk betaal je dus een film of serie met mindere geluidsbeleving op de TV+ box. Ik vind dit persoonlijk ook niet kunnen. Dan zou de prijs lager moeten zijn als je iets betaald op de TV+ box. 

Zou dus zeggen, 2 euro korting voor een bestelling op de TV+ box. 


Ha @PeterG, dat lijkt mij vreemd! Dus ik ga het voorleggen bij de tv-collega's. Welke film had je gehuurd? 

John Wick 4.

Maar ook films die ik via Pluspakket had gekeken de laatste tijd bleken na het weer aansluiten van de Arris dáárop wel Dolby 5.1. Terwijl ik die dus via de Sagemcom met stereo had gekeken. En daarbij 'maar’ Dolby Pro Logic II had aangezet. Maar dat is wel minder dan 5.1.

Ook de beeldkwaliteit van dat al valt erg tegen. Dat was ook veel mooier via de Arris.

Terwijl 'televisie’ zo mooi is via de Sagemcom.

Het On Demand binnen TV+ blijft flink achter. (schreef ik elders ook al).


Ik heb het dus even nagevraagd, maar inderdaad alle On Demand is Unicast. Ook Pathe Thuis 😞. Het klopt dus dat het alleen op 2.0 werkt!


Wel jammer. Blijf ik daarvoor de Arris gebruiken . Prachtig on demand beeld (top HD) en geluid (Dolby 5.1). Daar betaal je toch wel voor via Pathé. Is dat dus qua beeld en geluid niet anders begin september blijft het hier het oude abonnement voor de oude ontvanger. En gaat helaas de TV+ de deur uit. En waarschijnlijk support van hier uit daarop ook.

Met tv kijken en opnames (helaas ook stereo, maar neem weinig films op) ben ik tevreden met de TV+. En de apps ook. Maar ja, dat on demand gebeuren (pluspakket films, pathé, series met op zich goed surround geluid).


Ben benieuwd of dit geluidsprobleem al is opgelost, heb dat niet kunnen vinden:

Is (behalve netflix en apps) pathe thuis inmiddels ook al beschikbaar in dolby bij de tv+ box?


Als het goed is wel @Danielthuis . Ik heb sindsdien nog niet weer een film gehuurd. 

Maar opnames en on demand van het pluspakket is nu 5.1.

De komende weken kan ik het niet testen. 


Hoi Peter

Oh das goed nieuws, dank voor je snelle reactie!


Als het goed is wel @Danielthuis . Ik heb sindsdien nog niet weer een film gehuurd. 

Maar opnames en on demand van het pluspakket is nu 5.1.

De komende weken kan ik het niet testen. 

Even corrigeren.

Opnames zijn wel met Dolby geluid en On Demand heeft nog steeds geen Dolby geluid. Net nog getest na aanleiding van jou bericht.

@Danielthuis  Dus Pathe heeft nog steeds geen Dolby geluid in het KPN On Demand gedeelte op de TV+ box. Dit is er wel 1 voor het verlanglijstje die nog niet afgevinkt is.


Ah ok dank ook voor je reactie. Ach het is bijna sinterklaas dus laten we hopen dat er nog wat verlanglijstjesitems worden gefixt ;)


@Sebas14, is het beeld dan ook nog steeds minder goed zoals beschreven door @PeterG ?

Zelf heb ik geen TV+


@Sebas14, is het beeld dan ook nog steeds minder goed zoals beschreven door @PeterG ?

Zelf heb ik geen TV+

Het beeld is bij het on demand gedeelte voor de gemiddelde gebruiker wel aardig goed. Het kan inderdaad voor mijn gevoel beter, vergeleken met de oudere ontvangers zoals de VIP5202 die ik heb gehad.

Er is dus nog werk aan de winkel voor KPN om het on demand gedeelte op de TV+ box vergelijkbaar te krijgen net als op de oudere ontvangers.


Gisteren wilde ik bij pathe thuis, fast X kijken via de app op het tv kastje. Nog steeds geen geluid. Volgens kpn moest ik me geluidsinstellingen veranderen. Deed ik, maar heb nog steeds geen geluid. Gelukkig heb ik een chromecast zodat ik via me tv alsnog kon kijken. Want via een ipad is veels te klein scherm voor zulke gave films


Hoi, @Suzanne.1981 . Dit (mijn) topic betreft het geluid Pathé aanbod via kpn zelf. (wat overigens inmiddels wel 5.1 is)

Voor geen geluid via de Pathé-Thuis app via de TV+ decoder loopt een ander topic 😉.

Gelukkig is de Pathé-Thuis app alleen nodig als je ook een voucher (9 posities) van Pathé zelf hebt.

Vouchers van kpn (met 8 posities), voor het Pathé aanbod via het menu van kpn, zijn al maanden niet verstrekt.

😎 Voor tegen betaling huren kun je het net zo goed via het kpn menu “Films huren” doen. Dat is het hele aanbod van Pathé en je betaalt gewoon via de kpn factuur.


@PeterG het on demand pathe kpn aanbod is toch nog steeds niet in Dolby? Wanneer is dit gefixt?

Als het goed is wel @Danielthuis . Ik heb sindsdien nog niet weer een film gehuurd. 

Maar opnames en on demand van het pluspakket is nu 5.1.

De komende weken kan ik het niet testen. 

Even corrigeren.

Opnames zijn wel met Dolby geluid en On Demand heeft nog steeds geen Dolby geluid. Net nog getest na aanleiding van jou bericht.

@Danielthuis  Dus Pathe heeft nog steeds geen Dolby geluid in het KPN On Demand gedeelte op de TV+ box. Dit is er wel 1 voor het verlanglijstje die nog niet afgevinkt is.

 


Bij mijn weten is het inmiddels 5.1. 

Maar heb ook al paar maanden niet gehuurd.

Door omstandigheden beschik ik ook al weken niet over 5.1 geluidsapparatuur. Alleen een 23" toestelletje uit 2006 met diens geluid.


Bij mijn weten is het inmiddels 5.1. 

Maar heb ook al paar maanden niet gehuurd.

Door omstandigheden beschik ik ook al weken niet over 5.1 geluidsapparatuur. Alleen een 23" toestelletje uit 2006 met diens geluid.

Ik heb het net even getest voor jullie.

Helaas, de films en series in het menu van de KPN TV+ app zijn nog niet met Dolby surround geluid.

We zijn inmiddels een jaar verder en ze hebben het nog steeds niet voor mekaar gekregen.


@Marcia van KPN jammer dat het nog steeds niet werkt: on demand content in Dolby. Zou jij eens willen informeren wanneer dit wordt verholpen/beschikbaar gesteld? Alvast dank!

 


@Danielthuis als dit in een update zit, dan zal je dit terugvinden in onze Product Updates! Abonneer je daar vooral op, dan mailen we je wanneer er een nieuwe update is. 

 


Hoi @Marcia van KPN dank voor je reactie.

Ik ben geabonneerd, vroeg me af of jij nog 's balletje wilde opgooien/informeren. Dat helpt misschien het te versnellen :)

Dank!


Yes, ik geef het zeker nog eens door, maar voorlopig nog geen nieuws heb ik begrepen!😕


Reageer