Jij test dacht ik ook de nieuwe +app voor Smart-tv, dacht ik, ​@PeterG? Daarin werkt pauzeren en terugspoelen vanuit live wel heel goed. Op de 'gewone' TV+ werkt het inderdaad niet goed.
Geldt ook voor NPO 1 Extra. Die gebruik ik normaal altijd voor het (terug)kijken van de beeldradio van Radio 1. Werkt altijd goed.
Bij de TV+ launcher moet dan omgeschakeld worden van multicast naar unicast en dat lijkt niet te gebeuren. Het wordt dan zwart.
Via de apps en tv.kpn.com is het sowieso de unicast stream en is het geen probleem.Â
Via tv+ launcher multicast is het een ramp. En juist helemaal met alle npo zenders.Â
Oh, het heeft dus met unicast versus multicast te maken...overigens werkt terugspoelen op alle zenders beter via de app (dus niet alleen NPO), tenminste vanuit live (ook de oude versie neem ik aan), maar dat is ook logisch natuurlijk...
Hoi ​@PeterG. Scherp opgemerkt en als jij er last van hebt, dan is het meer mensen waarschijnlijk al opgevallen. Ik kan het issue zelf ook reproduceren op mijn eigen opstelling met TV+ als ik kijk op NPO1 Extra. Bij mij komt er op den duur wel weer beeld tevoorschijn, nadat het een tijd zwart is geweest, maar gaat de stream eerst verder waar ie gebleven was.Â
Op NPO1 als ik dan druk op terugspoelen komt er geen zwart scherm tevoorschijn, maar lijkt het alsof ie eerst overschakelt op unicast. En dan moet ik nog een tweede keer op terugspoelen drukken om echt terug te spoelen.Â
Ik ga kijken of ik dit bij iemand kan neerleggen die er iets mee kan!
Ja. Bij NPO 1 Extra duurt het wel heel lang. Dat geduld had ik nog niet eerder opgebracht. Zo'n 30 seconden (niet getimed). Bij NPO 1, 2 en 3 duurt het ook lang, maar ietsie minder lang.