Skip to main content
Beantwoord

TV reageert niet op KPN afstandsbediening

• February 11, 2025
  • 10 reacties
  • 240 keer bekeken

Hier zelfde probleem: geluid doet het niet meer en uit/aan zetten van de TV via de standbeeld knop ook niet.

Andere functies werken wel.

Afstandbediening heeft het op die TV jaren gedaan, nieuwe batterijen erin maakt geen verschil. Ook met nieuwe Afstandbediening zelfde verhaal na instellen van die Afstandbediening. 

Inmiddels al meer dan 10 keer geprobeerd afstandbediening te koppelen, zowel met de handleiding bij de televisie [snelcode 1 voor samsung] als op "kpn.com/handleiding" met alle 4 de driecijferige codes die daar staan voor samsung televisies.

Resultaat nul.…

Dus wie heeft daar een oplossing voor (anders dan weer een link sturen naar die handleidingen....)

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag gemaakt

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@TvA1972. Welkom op de KPN Community!

Wat vreemd dat de volumeknoppen en de powerknop ineens niet meer werken op de KPN afstandsbediening voor jouw Samsung tv. Dat wil nog wel eens voorkomen bij wat meer exotischere merken, maar bij Samsung lukt het afstemmen vaak wel goed. In mijn ervaring werkt de code 270 voor Samsung vaak het beste met onderstaande instructie: 

Als het niet lukt met deze code, dan raad ik je nog de codes 005 200 244 nog een keer te proberen. En als dat niet werkt, dan gaat het afstemmen helaas niet lukken. Dan zul je voor het volume en uit en aan doen van de tv, de Samsung afstandsbediening moeten gebruiken. We hebben helaas geen ouder model afstandsbediening meer die we kunnen uitleveren. 

We hebben nog wel de Comfort+ afstandsbediening die je zou kunnen proberen, maar ik kan je niet garanderen dat het daarmee wel gaat lukken. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 11, 2025

PS : met een oudere afstandsbediening die we op de slaapkamer gebruiken werkt alles zonder instellen wel op de TV in de woonkamer. De afstandbedieningen [beide nieuwe model met witte cirkel rond de OK knop ipv zilveren cirkel zoals die oude afstandbediening heeft] werkt het op de TV boven ook gewoon.

Mijn conclusie is dat die nieuwe generatie afstandbediening dus niet goed werkt.

Benieuwd of dat oude model nog leverbaar is?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Hoi ​@TvA1972. Welkom op de KPN Community!

Wat vreemd dat de volumeknoppen en de powerknop ineens niet meer werken op de KPN afstandsbediening voor jouw Samsung tv. Dat wil nog wel eens voorkomen bij wat meer exotischere merken, maar bij Samsung lukt het afstemmen vaak wel goed. In mijn ervaring werkt de code 270 voor Samsung vaak het beste met onderstaande instructie: 

Als het niet lukt met deze code, dan raad ik je nog de codes 005 200 244 nog een keer te proberen. En als dat niet werkt, dan gaat het afstemmen helaas niet lukken. Dan zul je voor het volume en uit en aan doen van de tv, de Samsung afstandsbediening moeten gebruiken. We hebben helaas geen ouder model afstandsbediening meer die we kunnen uitleveren. 

We hebben nog wel de Comfort+ afstandsbediening die je zou kunnen proberen, maar ik kan je niet garanderen dat het daarmee wel gaat lukken. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2025

Code T4H afstandsbediening voor Samsung televisies is 270.

Houdt bronknop + OK enkele seconden tegelijk ingedrukt totdat lampje brandt. 

Dan 2 7 0 intoetsen maar niet te snel. 

Daarna zou het moeten werken voor de tv. Stand-by, volume/mute en bron.

Werkt hier op een Samsung uit 2006 en een uit 2019.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 13, 2025

Dank Arjen en Peter, Zoals ik zei: al 10 keer geprobeerd met die code 270 (en de andere ) maar waar het dat ooit wel deed toen ik de tv net gekocht had [2020 of zo schat ik, samsung frame] gebeurt er nu niets.

Ook de oude afstandbediening die ik van boven gehaald had van de tv die daar staat en die het eerst wel deed qua volume /stand-by bedient nu alleen nog de TV Box, maar niet volume en stand-by van de TV

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 13, 2025

Dan zou je toch zeggen dat de tv ineens niet meer op Infrarood reageert.

Doet ie het nog wel op z'n eigen Bluetooth afstandsbediening?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 14, 2025

Peter: TV reageert wel op infrarood , want de native samsung afstandbediening doet het wel nog.

MAAR: na 3 a 4 dagen zonder verder iets opnieuw ingesteld te hebben doen zowel de oude kpn afstandbediening als het nieuwe model het weer..…

Wie kan verklaren waarom: ben nieuwsgierig naar een goede uitleg...

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 15, 2025

Maar is de Samsung afstandsbediening er een met infrarood. Of die super kleine met alleen Bluetooth? Te herkennen aan ontbreken cijfertoetsen. 

MAAR: na 3 a 4 dagen zonder verder iets opnieuw ingesteld te hebben doen zowel de oude kpn afstandbediening als het nieuwe model het weer..…

Vreemd. Maar wel prettig. CC 🔒 dus.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 16, 2025

Hoi Peter, dank voor de opvolging:  het is deze en na even googlen is die met BT inderdaad.

Nooit geweten.…

Maar dan zou het een tijdelijke uitval de infrarood ontvanger van de TV geweest moeten zijn?

Wellicht gaat die discussie voor dit onderwerp teveel off topic .....

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 16, 2025

Het lijkt mij dan ook een storing in het infrarood van de tv.

NB of een afstandsbediening nog infrarood verzendt kun je controleren door hem op de camera te richten. Dan kun je het IR ledje zien oplichten.

TV volgende keer 30 seconden stroomloos. Even stroomloos lost veel op bij apparaten. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • February 17, 2025

Heel fijn dat het ineens weer werkt ​@TvA1972, maar wat het geweest is is voor mij ook een raadsel. Hopelijk blijft het voorlopig goed werken en heb je niet weer last van onverklaarbare uitvallen.