Skip to main content

Net dik een uur met de helpdesk aan de telefoon gezeten omdat de tv continu schakelde tussen blauw beeld en het startmenu van de kpn box.

Doordat we een hard reset deden hadden we wel beeld maar geen geluid meer , probleem na een uur gekloot met hulp van een zeer vriendelijke medewerker is het toch gelukt om weer geluid te hebben , alleen is het eerste probleem nog niet opgelost helaas.

 

De helpdesk kan oom vrij weinig aangezien  de kpn box nog nieuw is en dus helaas nog kinderziektes heeft. Hopelijk komt er snel een patchwork boor mijn probleem.

 

Heeft iemand hier ook een onkyo receiver  in combinatie met een kpn + box, die bij aanzetten niet gelijk beeld geeft maar eerst een paar minuten schakelt tussen wel en geen ontvangst en dit heeft opgelost?

 

Admin: afgesplitst

Goedemorgen @Roodakkers en bedankt voor je berichtje :)

Om heel eerlijk te zijn heb ik zelf geen enkele ervaring met receivers van Onkyo! Maar waar ik in eerste instantie benieuwd naar ben, is hoe je alles exact hebt aangesloten. 

Verder zou ik je willen adviseren om het geluid op de tv box in te stellen op 'Automatisch' en de televisie op passthrough en eARC Support. Waar ik verder ook benieuwd naar ben; gebruik je de meegeleverde HDMI kabel? En heb je al eens een andere HDMI kabel getest?


Ik heb verschillende kabels gebruikt, en hij zit goed aangesloten. 

 

Ik heb ook al die instellingen gedaan, waarbij als ik hem op passtrough zet het geluid om de 10 seconden ongeveer wegvalt.

 

Ben bang dat ik nog even geduld moet hebben.

En hopelijk wordt het snel opgelost.


Is er al een oplossing voor dit probleem, want ben nu bijna 2 weken verder en het begint wel irritant te worden nu. Beetje compensatie zou wel reëel zijn.

 


De vraag die gelijk in mij opkomt @Roodakkers;

Gebeurt dat blauwe beeld ook als je de tv+ box gewoon direct met de bijgeleverde kabel op de tv aansluit? Op die manier kunnen we zaken uit gaan sluiten zodat we weten in welke hoek we dit precies moeten zoeken.


Als ik de tv + box direct aansluit op de tv dan heb ik geen problemen , ook als ik de oude kpn box aansluit op de onkyo receiver heb ik geen problemen.

De kpn+ box zit ook direct  bedraad aan de kpn modem . 


Het wordt steeds leuker, nu wachten we ongeveer 5 minuten voordat we tv kunnen kijken, en soms krijgen we eerst vergroot beeld zodat ik alles weer opnieuw moet aanzetten. 

 

Zit er sterk aan te denken om het complete abonnement weer op te zeggen, of er moet iemand zijn die een oplossing kan bieden want ik betaal nu voor een product waar ik me af en toe (lees iedere dag) aan irriteer....

Foto van vergroot scherm.

 

Alles is op de juiste manier aangesloten, het gaat om het door geven naar een onkyo receiver.

Het laad teken dat rondje van de kpn + box komt dyeeds terug en schakelt tussen blauw en startscherm.

Blauw scherm bij onkyo betekent geen signaal...


Goedemorgen @Roodakkers, balen dat je tegen problemen aan blijft lopen natuurlijk. 

Kun je de tv en tv+ box ook direct aansluiten met een HDMI kabel en dan de Onkyo receiver op de tv zelf aansluiten? Ik ben heel erg benieuwd of dat verschil gaat maken. 

 

 


Goedenmorgen @JanZ_ 

 

Als ik de tv+ box direct op de tv aansluit dan heb ik het probleem niet.

Als ik de oude tv box aansluit op de onkyo heb ik het probleem ook niet.

De bedoeling van die onkyo receiver is dat alles wat ik heb aan audio , tv en computers via de receiver wordt doorgezonden naar de tv.

 

Alles werkt ook normaal behalve de kpn+ box die is de enige die het niet snapt.

Ik heb ook alle instellingen al een keer gehad zoals je kan terug lezen in de vorige berichten.

Ben hier al bijna een maand mee bezig...


Bedankt voor de terugkoppeling @Roodakkers. 

ik ben bang dat er op dit moment dan nog geen oplossing is, het spijt me. Uiteraard geven we deze feedback wel door aan de ontwikkelaars. Dat wil niet zeggen dat er op korte termijn ook daadwerkelijk een oplossing zal zijn maar het wordt zeker meegenomen. 


@JanZ_ 

Dus kpn laat klanten de volle mep betalen voor een product dat niet eens af is en vol met "kinderziektes" zit.....


Ok ik ben nu 4 maanden verder en dit probleem blijft dus bestaan, ik weet niet wanneer kpn ook daadwerkelijk hier iets aan kan/wil gaan doen maar dit is bloediritant.  Het zou kpn sieren om met iets van een compensatie te komen want dit duurt gewoon te lang..


Ok ik ben nu 4 maanden verder en dit probleem blijft dus bestaan, ik weet niet wanneer kpn ook daadwerkelijk hier iets aan kan/wil gaan doen maar dit is bloediritant.  Het zou kpn sieren om met iets van een compensatie te komen want dit duurt gewoon te lang..

In dat geval wil ik je adviseren om contact op te nemen met onze klantenservice @Roodakkers. Je kunt ze bereiken op het gratis nummer 0800 0402 en vanuit daar kunnen ze bijvoorbeeld een klacht voor je aanmaken, dat zijn zaken die in principe niet via het forum gaan.

Wat betreft de ontwikkeling van tv+; ik kan je aanraden om deze pagina in de gaten te houden. 


Het vervolg,

Na een klacht ingediend te hebben ben ik gebeld met DE OPLOSSING  .. echt serieus ik moet de kpn box direct aansluiten op de tv ( en dan slecht geluid hebben, aangezien mijn reiceiver het feluid regelt).

Ze kunnen een formulier aanmaken zodat de technische dienst het weet, MAAR dat wilt niet zeggen dat ze er wat aan gaan doen... kortom het is u probleem en los het naar zelf op.

Het is dat ok tot maart 2024 vast zit anders had ik direct opgezegd, nu nog even wachten dus.

En de beste man snapt ook nog eens dat ik weg ga bij kpn omdat ik een product heb dat niet 100 % werkt.


Ik had het ook, gebruik een andere HDMI poort op de receiver. (Niet de CBL/SAT)


Ik ga dat proberen,  zou wat zijn als het werkt🤣. Weten ze het bij kpn niet en hier wel.

Heb jij ook een onkyo?


Ik had het ook, gebruik een andere HDMI poort op de receiver. (Niet de CBL/SAT)

Heb de kabel omgestoken en tot nu toe werkt het normaal zoals het hoort. Bedankt voor de hulp


Heb jij ook een onkyo?

Ik had een Onkyo waar ik hetzelfde had op de cbl/sat poort. Nu heb ik een Denon waar hetzelfde probleem zich voordeed op de CBL/SAT poort. Heel vreemd.


Heb jij ook een onkyo?

Ik had een Onkyo waar ik hetzelfde had op de cbl/sat poort. Nu heb ik een Denon waar hetzelfde probleem zich voordeed op de CBL/SAT poort. Heel vreemd.

En kpn weet geen oplossing dit terwijl  Onkyo en Denon toch niet de minste merken zijn.


Ik had het ook, gebruik een andere HDMI poort op de receiver. (Niet de CBL/SAT)

Heb de kabel omgestoken en tot nu toe werkt het normaal zoals het hoort. Bedankt voor de hulp

Oh, wat top!

En ook voor ons een goede tip. Ga ik meenemen.


Reageer