Skip to main content
Vraag

TV schakelt onbedoeld uit door inactiviteit

• January 30, 2026
  • 5 reacties
  • 58 keer bekeken

ik heb sinds een week KPN+ (daarvoor ook KPN), en een nieuwe soundbox, en sindsdien schakelt elke dag mijn tv wel een keer uit door zogenaamde inactiviteit. Ook al druk ik op allerlei knoppen, zelfs aan/uitdoen maakt niet uit, de waarschuwing dat de telefoon zichzelf gaat uitschakelen blijft staan en uiteindelijk schakelt de tv zichzelf ook echt uit. Super irritant. In instellingen van KPN de stand-by tijd al verlengd naar 12 uur, maar ook dat helpt niet wat nu te doen, 

5 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 30, 2026

Hallo ​@HOZIE 

Dat lijkt een melding van de TV  “uitschakelen bij inactiviteit”, en dus moet je de afstandsbediening van de TV er bij pakken. Druk daar op een toets of ga naar de instellingen in de TV en verleng de inactiviteits timer of zet die uit.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 30, 2026

Okay, daar ga ik proberen. Wel raar dat dat ineens gebeurt. Zelfde tv, niets veranderd aan de instellingen. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 30, 2026

Okay, daar ga ik proberen. Wel raar dat dat ineens gebeurt. Zelfde tv, niets veranderd aan de instellingen. 

Na 4 uur inactiviteit na inschakelen gaat de tv uit.

Dit komt omdat je nu de Soundbox gebruikt. Daarvoor was er met volume wijzigen wel activiteit op de tv zelf. Maar met de Soundbox is er dus geen bediening activiteit op het televisietoestel meer.

Met de afstandsbediening van de tv zelf moet dit te vinden zijn onder eco van de tv zelf. Te verlengen, vaak tot 8 uren, of uit. Als de functie uit is gaat de tv dus niet zelf uit. 😗

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • January 30, 2026

Wat voor een TV ontvanger had je eerst? Bij de eerdere ontvangers bedien je het volume van de TV met de KPN afstandsbediening. Bij de Soundbox komt daar het geluid uit en blijft de TV daarbuiten. Dan “denkt” de TV dat er geen activiteit is en loopt daar de timer af.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 30, 2026

Gelukt! Instelling stond inderdaad op 4 uur. 
dank je wel.