Skip to main content

Maar een nieuwe topic met dit probleem. 
Bij het zappen van de eene zender naar de andere, stopt het beeld na 2 seconden. Tevens valt het wifi netwerk uit op random momenten van de dag. 
 

onze installatie: 

2 x Sagemoon DIW7022

1 x KPN box 12

3 x tp link home mesh wifi versterkers

alles is bedraad aangesloten. 
De gele kabel vanaf de glasvezel is CAT6 en is een meter lang.

We hebben dus 2 x 4k tvs aangesloten
Daarnaast hebben we een appart wifi netwerk aangelegt om op de bovenverdieping het wifi signaal beter te hebben. 

Het probleem 

Tv’s stoppen met het beeld na 2 seconden. Meestal pakt het beeld het signaal weer op na een aantal seconden maar soms ook niet. Dan moet ik eerst weer switchen van zender. En als ik weer terug ga is het weer wachten en hopen. 

Het wifi signaal van kpn super wife is soms heeel traag. Dan is 5G in huis sneller dan de wifi verbinding. We hebben veel domotica en een goede wifi verbinding is erg belangrijk. 

Reeds geprobeerde oplossingen:

restarten van alles meerdere malen geprobeerd. De tv kastjes vaak opnieuw opstarten door de stekker en 10 seconden uit te halen. Dit doen we meerdere malen op een avond. Alsof het geheugen vol zit (denken we). We hebben verschillende HDMI kabels geprobeerd. Via Wifi manager al een aantal keren een fabrieksstart gedaan.  
De glasvezel verbinding schoongemaakt in het glasvezel kastje   Een andere voeding gebruikt voor de glasvezel verbinding. De KPN box 12 gereset. 

Bij het aanleggen heeft de monteur alles gemeten en dat was volgens hem goed. We lopen nu vast. Ik heb veel gezocht op dit forum naar oplossingen maar kom ge en een tegen waarin ik vanuit KPN dé oplossing zie van dit probleem. 

ik hoop dat KPN met een passense oplossing komt. 
 

 


 

Wifi signaal valt steeds uit begrijp ik?

Dan denk ik dat er iets mis is met de Box12.

Wat je als eerste kan proberen is:

Haal de spanning (volksmond stroom) voor 2 minuten (minimaal) van de box12 af. (haal de stekker (voedingsblok) uit het stopcontact.

Stop hem er daarna weer in en laat de Box12 opstarten.

Kijk daarna of het probleem is verholpen. 

 

Als dit niet helpt, dan kan je het beste, gratis, 0800-0402 bellen.

Ik denk dat je dan een nieuwe box12 krijgt.


@Mark wolting Welkom op het forum. 

Erg irritant dat je verbinding zo vaak wegvalt. Je geeft aan dat zowel de tv als wifi verbinding wegvalt. 

Hoe zijn de tv ontvangers aangesloten? Zijn deze toevallig aangesloten op de wifi versterkers? 

En is er ook een switch aangesloten in het netwerk? 


@Mark wolting  mij valt op in je bericht dat je het hebt over superwifi maar eerder in je bericht zie ik dat je tp link ‘s hebt. Met andere woorden, heb je de tv boxen op de tp link aangesloten?


Wat vaak het probleem is met de TP link setjes is dat ze in router modes staan. Dit kan je zelf aanpassen in de tp link app naar acces point modes. Dit lost 9/10 alle problemen in je netwerk op.


TP link.....

Kijk eens of het lukt met voornoemde instellingen. 

Anders zorgen dat de boxen niet via de TP link wifi gaat. 

Als het niet anders kan Video mode op unicast zetten. Maar dan profiteer je niet van de meest optimale beeldkwaliteit. 


@Mark wolting  mij valt op in je bericht dat je het hebt over superwifi maar eerder in je bericht zie ik dat je tp link ‘s hebt. Met andere woorden, heb je de tv boxen op de tp link aangesloten?

Dat klopt. Voor de boven verdieping gebruik ik een tp link. Daar word alleen de ps4 van mijn zoon op gebruikt. De rest van het huis gaat op de superwifi units. 


TP link.....

Kijk eens of het lukt met voornoemde instellingen. 

Anders zorgen dat de boxen niet via de TP link wifi gaat. 

Als het niet anders kan Video mode op unicast zetten. Maar dan profiteer je niet van de meest optimale beeldkwaliteit. 

Bedankt voor de tip. Dit heeft enorm geholpen. Het stilstaan van het beeld de eerste 2 seconden is nu verholpen. Met savonds zappen heb ik geen moeite met iets mindere kwaliteit beeld. Ben inmiddels een bril nodig savonds. 


Wat vaak het probleem is met de TP link setjes is dat ze in router modes staan. Dit kan je zelf aanpassen in de tp link app naar acces point modes. Dit lost 9/10 alle problemen in je netwerk op.

Geen idee wat dat betekent maar ik heb het toegepast. Eens kijken of dat beter gaat


Maar een nieuwe topic met dit probleem. 
Bij het zappen van de eene zender naar de andere, stopt het beeld na 2 seconden. Tevens valt het wifi netwerk uit op random momenten van de dag. 
 

onze installatie: 

2 x Sagemoon DIW7022 bedraad

1 x KPN box 12

3 x tp link home mesh wifi versterkers

2 x superwifi units die het domotica in huis van signaal voorzien

alles is bedraad aangesloten. 
De gele kabel vanaf de glasvezel is CAT6 en is een meter lang.

We hebben dus 2 x 4k tvs aangesloten met kabel. 
Daarnaast hebben we een appart wifi netwerk aangelegt om op de bovenverdieping het wifi signaal beter te hebben. 

Het probleem 

Tv’s stoppen met het beeld na 2 seconden. Meestal pakt het beeld het signaal weer op na een aantal seconden maar soms ook niet. Dan moet ik eerst weer switchen van zender. En als ik weer terug ga is het weer wachten en hopen. 

Het wifi signaal van kpn super wife is soms heeel traag. Dan is 5G in huis sneller dan de wifi verbinding. We hebben veel domotica en een goede wifi verbinding is erg belangrijk. 

Reeds geprobeerde oplossingen:

restarten van alles meerdere malen geprobeerd. De tv kastjes vaak opnieuw opstarten door de stekker en 10 seconden uit te halen. Dit doen we meerdere malen op een avond. Alsof het geheugen vol zit (denken we). We hebben verschillende HDMI kabels geprobeerd. Via Wifi manager al een aantal keren een fabrieksstart gedaan.  
De glasvezel verbinding schoongemaakt in het glasvezel kastje   Een andere voeding gebruikt voor de glasvezel verbinding. De KPN box 12 gereset. 

Bij het aanleggen heeft de monteur alles gemeten en dat was volgens hem goed. We lopen nu vast. Ik heb veel gezocht op dit forum naar oplossingen maar kom ge en een tegen waarin ik vanuit KPN dé oplossing zie van dit probleem. 

ik hoop dat KPN met een passense oplossing komt.