Hi @rieksl! Wat gebeurt er precies tijdens het wegvallen? En komt het beeld uit zichzelf weer terug of is het nodig om bijvoorbeeld van zender te wisselen?
Krijg je daarnaast een foutmelding voor, tijdens of na het zwarte beeld? Wil je als laatste nog laten weten welk type wifi versterkers je in het netwerk hebt? Of dit de Experia Wifi zijn, de witte SuperWifi 1 of de zwarte SuperWifi 2?
Ik heb zwarte super wifi versterkers
hij geeft aan dat het signaal weg is gevallen
tv kastje is bedraad aangesloten
het beeld wordt enkele seconden zwart en komt zonder ingrijpen vanzelf weer terug
groet
Rieks
Aanvulling
ook vallen mijn 2 homepods soms enkele seconden weg en komen ook vanzelf weer terug
@rieksl dus niet de melding “Geen signaal” waarmee de tv aangeeft dat hij de tv-ontvanger niet meer ziet? Dit zou kunnen komen doordat de tv niet goed is ingesteld. Of dat er een ander apparaat aan de tv is aangesloten die probeert contact te maken met de tv.
Is de TV+ Box daarnaast met de kabel aangesloten op de SuperWifi 2? Of zit die er niet tussen?
De wifi versterker zit niet op de tv aangesloten
kan dat verbetering geven ??
Heb de wifi versterker aangesloten gehad maar geen verbinding
lijkt mij ook raar dat dit verbetering zou brengen
krijg wel de melding geen signaal
de tv box zit immers rechtstreeks op het modem aangesloten
trouwens mijn wifi boxen vallen ook weg en komen naar enkele tellen weer terug met geluid
@rieksl lukt het je een foto te maken van de melding en die hier te plaatsen? Negen van de tien keer is de melding “Geen signaal” een melding die komt vanuit het scherm zelf. Om aan te geven dat het scherm denkt dat er niks op de HDMI poort is aangesloten.
Met een foto sluiten we dat makkelijk uit.
Hij geeft aan hdmi signaal verloren
er zitten geen andere toestellen aangesloten op de tv
alles is bedraad aangesloten zonder tussenkomst van andere dingen
@rieksl Helder.
Als ik een aantal metingen uitvoer dan meet ik geen wegvallende verbindingen.
Het wegvallen ontstaat dus ergens achter de Box 12.
Zijn zowel de netwerkkabel als de HDMI kabel al eens gecontroleerd?
En is er wellicht ook een mogelijkheid de tv ontvanger eens op een andere poort te testen?
Dank voor je bericht
ik ga de kabel van modem naar de box vervangen
Kan het ook aan de deze aansluiting liggen is namelijk niet origineel van kpn maar van Drenthe net
Nee, dat zou niet mogen uitmaken. Zeker niet hoe je jouw netwerk beschrijft en met wat ik op de foto zie.
Begrijp ik het verder goed dat het vervangen van de kabel en een andere poort geen verschil heeft gemaakt?
Het glasvezelkastje is ook al een stroomloos geweest voor minimaal 2 minuten?
Kabel vervangen bracht dacht ik een oplossing maar na de laatste update is hij weer een paar keer uitgevallen gevallen voor enkele seconden niet zo frequent als voorheen
zal het glasvezel kastje voor enkele minuten uitschakelen kijken of dit een positieve uitwerking heeft
u hoort van mij
Poosje aangezien valt minder vaak weg
nu nog 2 a 3 keer per week voor enkele seconden
ga er maar mee leven een oplossing is schijnbaar ver weg
Ik heb nu melding gemaakt bij een expert. Die gaat nog contact met je opnemen. Ik verwacht binnen 3 werkdagen. Misschien zien we iets over het hoofd of heeft mijn collega een ingeving. Hoor graag als er contact is geweest.
Met nieuwe kastje werkt tv probleemloos
weer een tevreden klant