Skip to main content

TV+ smart tv app werkt niet op camping

• April 11, 2026
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

Ik begrijp dat Digitenne gaat stoppen dus ik dacht zet de tv app op mijn tv en via het kpn internet van mijn mobile telefoon ga ik kijken. Dit wil echter niet, thuis werkt het prima, dit mag kennelijk alleen thuis. Streamen vanaf mijn telefoon werkt wel maar dat is erg onhandig en vraagt telkens of ik nog aan het streamen ben. Iemand een oplossing.

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 11, 2026

Hallo ​@Radiorobbie23 ,

Gewoon Digitenne blijven gebruiken. Er is helemaal niet aangekondigd dat Digitenne gaat stoppen. En tot 1 februari 2030 blijft Digitenne sowieso in de lucht vanwege de lopende vergunning.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 11, 2026

De Digitenne licentie loopt nog tot februari 2030. Dus voorlopig kun je het nog gebruiken. 

De tv diensten van providers als Ziggo, KPN, Odido en Delta werken niet buiten de deur op een smart-tv inderdaad. Die rechten zijn voor NL & EU alleen afgedekt voor portable apparaten. Dat zijn apparaten die geen enkel draadje nodig hebben. 

Wel mogelijk voor buitenshuis in NL & EU in een smart televisie zijn NLziet en Canal+.

Zelf heb ik NLziet erbij dus kan altijd direct uitwijken. 

😉 En... de smart-tv app in een los streaming apparaatje (Android-TV/Google-TV) werkt nog tot één maand op een 'vreemde' verbinding mits de app thuis is ingelogd. En natuurlijk heel wat makkelijker mee te nemen dan een complete televisie. Vakantie gebruik. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 12, 2026

Zie ook deze topic.

KPN tv werkt via de Smart tv of Chromecast (waar app's op staan) alleen als je op je eigen KPN netwerk zit. (dus alleen thuis).

KPN digitenne kan je uiteraard zonder problemen gebruiken.

Dat werkt via een antenne, signaal gaat dus via de ether.

Of als je WIFI hebt, kan je casten vanaf de mobiel of tablet naar de Chromecast.

Beide moeten wel op hetzelfde WIFI netwerk zitten.