Skip to main content
Vraag

TV+ Soundbox: hoe passthrough activeren voor soundbar?

• April 23, 2025
  • 95 reacties
  • 2593 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

95 reacties

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

Of VS voor Video Soundbox de aanduiding die Sagemcom zelf gebruikt. De Soundbox van Sagemcom lijkt een  heel ander product te zijn. Bron

Dat is niet zo heel vreemd. De producten van onder andere Sagemcom zijn “costum branding”. 

“Costum branding”  geeft de mogelijkheid om een product aan te passen aan de gewenste technische specificaties (weglaten of toevoegen van bijvoorbeeld connectiviteit) en identiteit van een bedrijf. Bedrijven kunnen met de apparatuur hun eigen merk en uitstraling benadrukken door individuele aanpassingen aan te brengen, zoals het bedrukken met hun logo en lettertypen die passen bij hun huisstijl.

De Video Soundbox is dan ook niet beschikbaar voor rechtstreekse verkoop aan consumenten.

Zie ook:

https://corporate.bang-olufsen.com/en/partners/consumer-electronics/sagemcom

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 24, 2025

(18:44) Geinig, maar hoe zet je de { } ontwikkelaarsopties dan ook weer uit ​@ikheetjeff ? (even geprobeerd op de DIW7022 uit pure nieuwsgierigheid)

(18:52) hmm, moet voortaan eerst kijken of zoeken. De eerste optie onder { } ontwikkelaarsopties was om het weer uit te zetten….

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 24, 2025

(18:44) Geinig, maar hoe zet je de { } ontwikkelaarsopties dan ook weer uit ​@ikheetjeff ? (even geprobeerd op de DIW7022 uit pure nieuwsgierigheid)

(18:52) hmm, moet voortaan eerst kijken of zoeken. De eerste optie onder { } ontwikkelaarsopties was om het weer uit te zetten….

Haha, ik had dezelfde vraag de eerste keer toen ik het aan zette en weer uit wou doen.

• April 24, 2025

Of VS voor Video Soundbox de aanduiding die Sagemcom zelf gebruikt. De Soundbox van Sagemcom lijkt een  heel ander product te zijn. Bron

Klopt echter voor wat Sagemcom Soundbox noemt is er een samenwerking met het bedrijf Devialet. Het zijn twee verschillende productlijnen.

https://www.devialet.com/soon/about-us/our-stories/story-altice-devialet-amplify/?srsltid=AfmBOooNDaSUdozI3Z4GvS-tvdLGPvJmbrQElbLbuqM3XLXlwPeQ81Yk

• Deelnemer
  • April 25, 2025

Gisteren de KPN+ Soundbox ontvangen en geprobeert.

daarna direct weer losgekoppeld en weer zsm retour

Zelfs als stand alone is het geluid niet best. 
Maar dat is natuurlijk persoonlijk. 
Het geluid van B&O kan echt niet op tegen een Sonos geluidinstallatie

eerst maar wachten tot de optie er komt om het geluid van de Soundbox te by passen naar de geluids installatie

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Wim1326 dat vind ik wel echt jammer om te lezen! Ik maak uit jouw bericht op dat je zelf al een goede geluidsinstallatie in huis hebt? Wat was voor jou de reden om de Soundbox te bestellen/wat had je verwacht? Ik geef je feedback heel graag door aan de juist collega's. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 25, 2025

eerst maar wachten tot de optie er komt om het geluid van de Soundbox te by passen naar de geluids installatie

Lees dit topic maar even door ​@Wim1326 😉. Meer kan en mag ik niet prijsgeven.

Helaas ontbreken dan wel andere audio instellingen die ik wel prettig vind in combinatie met de HTS.

De optie gaat kpn zelf niet open zetten. Dat schiet nou juist het doel van deze box voorbij. Namelijk klanten die juist géén losse speakers willen; ook geen soundbar. Maar wel beter geluid dan hun TV. En dat geeft deze box juist wel.

Wil je een eigen soundbar of HTS gebruiken dan kun je prima de DIW7022 gebruiken. Als je deze instelt op 2k4k-29,97 hz dan is ook de beeldweergave van Amerikaans materiaal van Netflix vloeiend. Of je gebruikt daarvoor de app in je (ik neem aan) ook aanwezige smart-tv.

• Deelnemer
  • April 25, 2025

Ik wilde het geluid via de Sonos speakers ( Sonos Arc en 2x Sonos  Era 300 + Sonos Sub) afspelen

dat doe ik nu ook met de DIW 7022 en dat gaat prima dus zo maar laten dan

neemt niet weg dat de Soundbox een mooi kastje is om te zien

Maar het geluid kan niet tippen aan de  Sonos speakers ook al is het B&O

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 25, 2025

Ik wilde het geluid via de Sonos speakers ( Sonos Arc en 2x Sonos  Era 300 + Sonos Sub) afspelen

1 speaker is al groter dan de Soundbox, u bent niet de doelgroep waarvoor deze box is ontwikkeld.

• Deelnemer
  • April 25, 2025

Ik wil niet graag onder een doelgroep vallen of geplaatst worden

Ik heb de beschrijving gelezen en het woord doelgroep word nergens genoemd 

misschien val ik onder de groep mensen die iets verbeterd willen zien

Toen ik vanochtend een medewerker van de KPN sprak vertelde deze dat er heel veel soundboxen worden teruggestuurd om dezelfde reden als die ik heb 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 25, 2025

Ik snap toch echt niet dat je de Soundbox gaat huren als je al een HTS of soundbar gebruikt.

De crux is juist die interne speakers. Waardoor geen losse soundbar of speakers meer nodig zijn. Zo wordt ie ook in de markt gezet. Dat mis je toch niet?

Ik vermeld het ook duidelijk in mijn artikel:

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2025/04/22/kpn-introduceert-nieuwe-ontvanger/

Joepie, ik ga een box met geluid huren, maar vervolgens het geluid niet gebruiken….. 🤔😐. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 25, 2025

Ik snap toch echt niet dat je de Soundbox gaat huren als je al een HTS of soundbar gebruikt.

De crux is juist die interne speakers. Waardoor geen losse soundbar of speakers meer nodig zijn. Zo wordt ie ook in de markt gezet. Dat mis je toch niet?

Joepie, ik ga een box met geluid huren, maar vervolgens niet gebruiken….. 🤔😐. 

Ja de doelgroep is echt de groep die geen soundbar heeft en wat meer dan alleen zijn Tv geluid wil. Dat is waarvoor deze Soundbar is uitgebracht…

• April 25, 2025

1 speaker is al groter dan de Soundbox, u bent niet de doelgroep waarvoor deze box is ontwikkeld.

Helaas pas die maar 6,5x in mijn Sony Theatre Bar 8 🤣 4x in de Sub en 1x overdwars in de beide rear speakers. Zou het dan mogelijk zijn om dan met 12,5  soundboxen hetzelfde geluid geluid te reproduceren? 🤡

Sowieso snap ik niet dat er gekozen wordt om een Soundbox te nemen als je al een dergelijke geluidsinstallatie hebt,... Enigste wijziging op dat apparaat is dat die wat speakers heeft en een iets recentere android tv. Iets wat een doodgewone TV+ box ook gewoon kan leveren zonder speaker. Dus ja doelgroep of niet, KPN verzorgt met deze wijze voor Jan met de Pet in de meeste huiskamers een mooie oplossing als vervanging voor het tv-geluid. Hier richten ze zich op. Dus prima lijkt mij,...

Dan is er nog een groep die het nieuwste van het nieuwste altijd wil hebben.

Een groep die altijd iets wil proberen wat eigenlijk niet mogelijk is.

Een groep die zoekt naar de mazen in het apparaat, zoals in een x topics al is te lezen.

En mijn doelgroep die gewoon een enorme hekel hebben aan losse tv-ontvangers.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

De soundbox met de kleine speaker kan natuurlijk niet tippen aan een goed soundbar. Hoef niet perse een duur model zoals Sonos zijn. Zelfs deze met 54,€ betaalt al na 9 maanden en slaagt de soundbox om de lengte

Sound Blaster GS3

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 25, 2025

Helaas pas die maar 6,5x in mijn Sony Theatre Bar 8 🤣 4x in de Sub en 1x overdwars in de beide rear speakers. Zou het dan mogelijk zijn om dan met 12,5  soundboxen hetzelfde geluid geluid te reproduceren? 🤡

Sowieso snap ik niet dat er gekozen wordt om een Soundbox te nemen als je al een dergelijke geluidsinstallatie hebt,... Enigste wijziging op dat apparaat is dat die wat speakers heeft en een iets recentere android tv. Iets wat een doodgewone TV+ box ook gewoon kan leveren zonder speaker. Dus ja doelgroep of niet, KPN verzorgt met deze wijze voor Jan met de Pet in de meeste huiskamers een mooie oplossing als vervanging voor het tv-geluid. Hier richten ze zich op. Dus prima lijkt mij,...

Dan is er nog een groep die het nieuwste van het nieuwste altijd wil hebben.

Een groep die altijd iets wil proberen wat eigenlijk niet mogelijk is.

Een groep die zoekt naar de mazen in het apparaat, zoals in een x topics al is te lezen.

En mijn doelgroep die gewoon een enorme hekel hebben aan losse tv-ontvangers.

Ik snap dat er verschillende groepen zijn, ik ben lid van de AppleTV groep haha.

Maar het gaat erom dat er over van alles geklaagd wordt door groepen, waarvoor dit apparaat niet ontwikkeld is. Dat mensen hem toch bestellen omdat … hun persoonlijke reden oké, prima moet je zelf weten. Maar dan niet gaan klagen haha. Zo bekijk ik het tenminste.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Ik wil het best wel “opnemen” voor ​@Wim1326, het is een nieuw product en dan is alleen daarom al onderzoeken of het iets voor je is niet vreemd. 

En dat Wim daar dan feedback over heeft, ondanks dat zijn gebruikerssituatie én doel anders is dan KPN bedoeld, is alsnog voor KPN waardevol. - Uiteindelijk doet de huuropbrengst er het meeste toe. 😅

Zover ik al van meerdere uit dit topic heb begrepen kunnen de specificaties van deze SB ook reden zijn tot keuze. Dat het nooit zal tippen aan een uitgebreid audio systeem, is natuurlijk logisch en te verwachten.

• April 25, 2025

Ik luisterde ook regelmatig via koptelefoon aangesloten op de optical output van de tv, maar dat lijkt niet meer te realiseren via  de nieuwe kPN TV Soundbox. Of is het wel mogelijk?

Je ziet op de box bij de geluid instellingen overigens dat de geavanceerde geluidsinstellingen zijn “uitgezet” , gaat daar nog iets in veranderen?

Zou toch wel lekker zijn dat je gewoon een  koptelefoon kan gebruiken(zonder bluetooth) via de optical output.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 25, 2025

Ik wil het best wel “opnemen” voor ​@Wim1326, het is een nieuw product en dan is alleen daarom al onderzoeken of het iets voor je is niet vreemd. 

En dat Wim daar dan feedback over heeft, ondanks dat zijn gebruikerssituatie én doel anders is dan KPN bedoeld, is alsnog voor KPN waardevol. - Uiteindelijk doet de huuropbrengst er het meeste toe. 😅

Zover ik al van meerdere uit dit topic heb begrepen kunnen de specificaties van deze SB ook reden zijn tot keuze. Dat het nooit zal tippen aan een uitgebreid audio systeem, is natuurlijk logisch en te verwachten.

Gelijkt weer retouren kost geld, wat we met ze allen weer betalen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 25, 2025

Ik luisterde ook regelmatig via koptelefoon aangesloten op de optical output van de tv, maar dat lijkt niet meer te realiseren via  de nieuwe kPN TV Soundbox. Of is het wel mogelijk?

Je ziet op de box bij de geluid instellingen overigens dat de geavanceerde geluidsinstellingen zijn “uitgezet” , gaat daar nog iets in veranderen?

Zou toch wel lekker zijn dat je gewoon een  koptelefoon kan gebruiken(zonder bluetooth) via de optical output.

Optical is inderdaad weggevallen, omdat dit niet het doel is van het apparaat. Ook de extra instellingen, zijn uitgezet omdat het niet het doel is van dit apparaat (extreem geluid aan te zetten). Je kan het wel omzeilen door ontwikkelaarmodes aan te zetten.  

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

@bnh Ja oke, daar heb je ergens gelijk. Dat wil je liever voorkomen. Een beetje inlezen voor de aanschaf van het product mag je inderdaad wel vragen en verwachten. Maar zelfs dan vind ik het niet super vreemd dat je het gewoon wilt proberen. Die 3 euro verzendkosten zal KPN echt geen pijn doen. 😅

Denk zelfs dat KPN meer “sales” maakt door de flexibiliteit van terugsturen, want er zal ook een grote groep positief verrast worden en toch wel houden.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • April 25, 2025

Gratis retourneren is niet verplicht, dat is de keuze van KPN en je kan de klanten niet kwalijk nemen als ze deze mogelijkheid van gratis testen wil gebruiken.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 25, 2025

@bnh Ja oke, daar heb je ergens gelijk. Dat wil je liever voorkomen. Een beetje inlezen voor de aanschaf van het product mag je inderdaad wel vragen en verwachten. Maar zelfs dan vind ik het niet super vreemd dat je het gewoon wilt proberen. Die 3 euro verzendkosten zal KPN echt geen pijn doen. 😅

Denk zelfs dat KPN meer “sales” maakt door de flexibiliteit van terugsturen, want er zal ook een grote groep positief verrast worden en toch wel houden.

Maar het is niet 3 euro.

Medewerker / magazijn kosten.

6,95 PostNL naar de klant.

6,95 retour naar KPN.

Medewerker retour afreken.

Medewerker herpakken / restten.

Ik denk dat je jezelf echt vergist wat dit kost.

• April 25, 2025

Optical is inderdaad weggevallen, omdat dit niet het doel is van het apparaat. Ook de extra instellingen, zijn uitgezet omdat het niet het doel is van dit apparaat (extreem geluid aan te zetten). Je kan het wel omzeilen door ontwikkelaarmodes aan te zetten.  

Ehm ok, ik heb ook een soundbar, maar ook daar gebruik ik regelmatig een koptelefoon bij, als je ff de buren niet wilt horen of wie dan ook:-) Anyway gaat dus niet  met de Soundbox.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 25, 2025

Gratis retourneren is niet verplicht, dat is de keuze van KPN en je kan de klanten niet kwalijk nemen als ze deze mogelijkheid van gratis testen wil gebruiken.

Daar kan je over discussiëren, ik ben van mening dat je als klant ook zelf een beetje verantwoordelijkheid hebt of je een product nodig hebt of niet. Als Je een Sonos set van 2500 Euro hebt staan, dan heb je dit duidelijk niet nodig toch ?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 25, 2025

Audio apparatuur via BT wordt niet ondersteund. Verder is er geen optical audio en ook geen audio uitvoer via HDMI. Dat laatste is video only. Er is dus ook geen geluidsuitvoer naar de tv. Dat kun je omzeilen door tv te kijken via de app in je smart-tv indien ie daarvoor geschikt is.

Verder is de box dus niet geschikt voor wat je ermee wilt, ​@RobvdPoel . Dan kan je veel beter de DIW7022 hebben.