Skip to main content
Vraag

TV springt na het aanzetten spontaan van radiokanaal naar NPO 1

• February 28, 2025
  • 11 reacties
  • 90 keer bekeken

Robert Gerritsen
Deelnemer

Tv springt spontaan van radio naar npo 1 na net aanzetten. Vreemd

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

11 reacties

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Robert Gerritsen, dat klinkt inderdaad vreemd. Kan je er meer over vertellen? Wij zien alleen wat jij vertelt, we zien niet wat jij ziet. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig. 

Via wat voor tv-ontvanger kijk je hierbij precies, welk model? Wat gebeurt er op dat moment zelf, krijg je bijvoorbeeld ook een melding in beeld? Raak je de afstandsbediening daarbij aan? Gebeurt het elke keer als je het aanzet?

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, daarvoor kan je een terugbelafspraak maken via onze site.

Robert Gerritsen
Deelnemer

Het gebeurt soms. Ik heb een experia box v10.

Ik kom niet aan de afstandsbediening.

Ik hen een Samsung TV en het nieuwste kastje klein

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 5, 2025

Je hebt de tv ontvanger TV+ DIW7022 ???

We weten wel dat dit speelt op de oudere Arris ontvangers bij gebruik van de ECO modus voor stand-by. Ze starten dan op met 1 NPO 1.

Robert Gerritsen
Deelnemer

Ja dat klopt.  Soms valt ook het geluid even uit

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 5, 2025

Ik heb geprobeerd om het voor elkaar te krijgen op mijn DIW7022 (TV+). Maar ook in ECO (stand-by) gaat ie niet op 1 NPO 1 aan, maar steeds de laatst gebruikte tv- of radiozender.

Weet je zeker dat het een TV+ is en niet de Arris VIP5202 ????? Ik denk dan dat je de 5202 hebt en op ECO.

Robert Gerritsen
Deelnemer

Weet zeker dat ik TV+ heb met diw7022 kastje

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 5, 2025

En je hebt "opstarten met laatst gekozen tv- of radiozender" ook aan?

Ook al een herstart gedaan?

Robert Gerritsen
Deelnemer

Ik heb opstarten met startscherm en nee geen restart gedaan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 5, 2025

De herstart vraag was retorisch. 

Jasper van KPN
Moderator

Het even helemaal herstarten kan dan inderdaad wel verstandig zijn. Zou je dat kunnen doen ​@Robert Gerritsen en kijken hoe het daarna gaat?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 6, 2025

Ik denk dat het volgende gebeurde, iets wat ik de laatste tijd ook vaak heb. Zeker 1 x per dag.

Een spontane opnieuw opstarten van de Launcher. 

(en net bleef m'n TV+ bij aanzetten hangen op het kpn logo. Geforceerde herstart en het werkt weer. ps staat op snelle start.)